2020. október: összefoglaló és bevételi riport
bevezető: miért teszem közzé ezeket az összefoglalókat?
Amikor elkezdtem vállalkozni, hihetetlen motivációt jelentettek Pat Flynn „income report”-jai, később pedig John Lee Dumas hasonló írásai.
Szürreális volt, hogy egyéni vállalkozók pár partner segítségével mekkora összegeket tudnak megkeresni, és százezres közösségeket tudnak motiválni a munkájukkal.
Annak idején ez volt az, ami megszüntette a misztikusságot a nagyobb összegek megkeresésével kapcsolatban. Tudtam, hogy mások megcsinálták, és így nekem is lehetőségem van rá.
Ezekkel a bevételi riportokkal/hóértékelőkkel pontosan ugyanezt a lehetőséget akarom másoknak is megteremteni.
Vágjunk bele!
A korábbi beszámolókat itt találod:
2020 január összefoglaló és bevételi riport
2020 február összefoglaló és bevételi riport
2020 március összefoglaló és bevételi riport
2020 április összefoglaló és bevételi riport
2020 május összefoglaló és bevételi riport
2020 június összefoglaló és bevételi riport
2020 július összefoglaló és bevételi riport
bevételek és kiadások
2020 októberében
A hónapban összesen nettó 7 975 335 Ft árbevétel keletkezett a cégeimben.
Bevétel Gyorsítósáv befizetésekből: nettó 2 228 448 Ft
Bevétel Mastermindokból: nettó 2 597 600 Ft
Bevétel partnerprogramokból: nettó 1 033 840 Ft
Bevétel egyéb online tréningekből: nettó 642 258 Ft
Bevétel webshopokból: nettó 1 120 121 Ft
Bevétel befektetésekből: nettó 353 068 Ft
MEGJEGYZÉS: Bizonyos bevételek megrendelés nélkül történnek, valaki csak elutalja nekünk az összeget, és ezért a rendelési statisztikákban nem jelenik meg. Emiatt 5-6% eltérés elképzelhető lehet a bevételek forrásának tételes leírásában.
A bevételként feltüntetett számok az adott hónapra kiszámlázott, kifizetett és leadózott nettó összeg, ami teljesen pontos, csak a források közötti megoszlásban lehet eltérés.
A kiadások a következőképpen alakultak:
Hirdetési költség: nettó 1 033 552 Ft
Egyéb költség (irodafelszerelés, domainek): nettó 0 Ft
Termékbeszerzés (minták, csomagolóanyag): nettó 9620 Ft
Igénybe vett szolgáltatások (alvállalkozók, grafikus, fordítás stb…): nettó 1 793 900 Ft
Szoftverek: nettó 915 040 Ft
Fulfillment szolgáltatás (raktározás + csomagkezelés + szállítás) díja: nettó 198 537 Ft
Összes költség: nettó 3 950 649 Ft
MEGJEGYZÉS: A szoftverekre számolt összeg mindig az, amit ebben a hónapban fizettem ki – bizonyos szoftvereket ebben a hónapban fizettem ki a teljes évre előre, és bizonyos szoftverek éves díját más hónapban fizettem ki.
Összes profit a hónapra: nettó 4 024 686 Ft
mi történt októberben?
4% fitness corner
átalakítás
Októberben úgy volt, hogy befejezzük a 4% Fitness Cornert, és reménykedtem benne, hogy ellentétben a hazai építkezések meghatározó többségével, nem lesz csúszás.
Sajnos, ahogy az előző havi összefoglalóban írtam, már a bontás alatt elúszott ennek a lehetősége.
Ennek ellenére a hónapban nagyon látványos változások történtek, például rögtön azzal kezdtünk, hogy padlótól plafonig minden feketére lett fújva, az öltözőknél pedig matt fehérré vált az összes fal.
A lenti videó azt mutatja be, hogy hogyan nézett ki az októberi változtatások előtt a terem:
A rengeteg kevésbé látványos munka (bontás, gipszkartonozás, alapozás, víz/villanyszerelés stb…) után gyorsan megindultak a dolgok, ahogy a dekorációs elemek is felkerültek a festés után.
Hétről-hétre látványos változások történtek:
OKTÓBER 3. – FALFESTÉS: A falak és a plafon feketére lettek festve, a fenti öltözők falai pedig matt fehérre lettek fújva. Ez egy elég radikális megoldás, de a nagy belmagasság és a téglafal textúrája miatt baromi jó lett az összhatás így a teremben.
OKTÓBER 7. – BOLTÍVEK FESTÉSE: Az ablakok körüli boltívek, és a galéria alja élénksárgára színre lettek festve, hogy jobban elüssenek a tisztán fekete falaktól, és változatosságot vigyenek a látványba.
OKTÓBER 9. – VINYLPADLÓ LERAKÁSA: A bejáratnál, az öltözőkben, a recepciós pultnál lévő résznél, a közlekedőfolyosón, illetve a kardiógépeknél a padlóra nagy forgalmat bíró vinyl került.
OKTÓBER 15. – NYÍLÁSZÁRÓK CSERÉJE: Több ablakot és az ajtót is lecseréltük, mert már elég rossz állapotban voltak, és nem is illettek a terem designjába.
OKTÓBER 18. – VILLANYSZERELÉSI MUNKÁK: Sok lámpa, sok gép, nagy légkezelő rendszer, ez sok árammal kapcsolatos munkát is jelent, ráadásul az ingatlanban teljesen véletlenszerűen húztak be egy csomó kábelt korábban, úgyhogy szinte az egészet újra kellett csinálni.
OKTÓBER 21. – NÖVÉNYFAL FELRAKÁSA: Az egyik fő design elem a teremben a növényfalak, hogy megtörjék a fekete festést – több falat teljesen le kellett fedni gipszkartonnal, hogy ezt meg lehessen csinálni, de az eredmény magáért beszél:
OKTÓBER 24. – VASRÁCSOK BEÉPÍTÉSE: A növényfalak mellett a másik fő designelem a vasrácsok, amik több helyen térelválasztóként is működnek. A „Ketrec”-ben pedig, ahol a nagy súlyos gyakorlatok kapnak helyet az egész falat ilyen vasrács borítja.
OKTÓBER 25. – VILÁGÍTÁS TELEPÍTÉSE: Ekkorra készültek el azok a függesztett sínek, amikre spotlámpák és szórt fényű lámpák egész sora került fel, hogy a természetes fény mellett is rengeteg világítás legyen elérhető.
OKTÓBER 27. – VASSZERKEZET ÉS VASLÉPCSŐ: A terem elrendezése miatt már az induláskor tudtuk, hogy le kell cserélnünk a lépcsőt – rossz helyen ért véget a lépcső alja, minden érkező keresztülment volna a gépek között, zavarva a közönséget, és nagyon sok helyet foglalt.
A teremben minden az indusztriális design alapján készült, és a lépcső is ezt tükrözi a tűzlépcsőhöz hasonló, vashálós elrendezéssel, ami sokkal helytakarékosabb megoldás lett, másrészt így kialakult egy külön folyosó az öltözni induló vendégeknek.
A bejáratnál pedig egy nagyon látványos, alulról megvilágított üvegpadló lesz, aminek a vasszerkezete is ekkor került be:
OKTÓBER 28. – LÉGCSATORNA KIÉPÍTÉSE: A másik csúszást jelentő, és a költségeket jelentősen növelő tényező a légcsatornázás volt.
Az eredeti tervek szerint ez nem is feltétlen lett volna szükséges, mivel sokkal kisebb klímákkal is lehetett volna hűteni-fűteni a termet, de annyira sok érdeklődés jött, hogy már előre látszott, hogy nagyon népszerű lesz a terem, ezért a teljes légcserélésre nagyon sokat kellett szánni.
Ez nem csak, hogy nem tervezett feladat volt, de ráadásul nagyon későn kezdték el a csöveket felszerelni a plafonra, és nagyon el is húzódott, amíg elkészültek – önmagában ez több hét várakozást jelentett, amíg sok minden mással nem lehetett haladni.
a csapat
bővítése
Októberre nyilvánvalóvá vált, hogy több emberre van szükségünk – egyrészt több feladatot is láttunk el, új tervek is születtek, és az is nyilvánvalóvá vált, hogy egy fontos szerepben sajnos nem a megfelelő ember van.
Ezért hirdettünk meg egy zárt körű tagfelvételt a mastermind tagjaink között, és a kiválasztás végén 3 gyakornokkal kezdtünk el dolgozni egy 2 hónapos próbaidőre.
Ami engem is meglepett, hogy a gyakornokok mennyire jól beváltak – nagy lendülettel, igényesen és önállóan dolgoztak az első pillanattól kezdve, és szerettem volna mindhármukkal tovább folytatni a munkát, de végül a sorok írásakor már csak 2 emberrel folytatjuk hosszabb távú szerződéssel.
Látszik, hogy vannak elérhető jó emberek most a „munkaerőpiacon”, és mi is sokat fejlődtünk szervezetként – sokkal könnyebben be tudtak kapcsolódni a munkába az új csapattagok, annak ellenére, hogy sok dolgot csinálunk egyszerre.
Szeretnék egy kis időt szánni arra, hogy megmutassam, hogy egy hozzánk hasonló online vállalkozás számára mik azok a pozíciók/szerepkörök, amik értéket jelentenek.
Ezekre én is hajlandó vagyok sokat áldozni, és tudom, hogy sok hozzám hasonló vállalkozó is így gondolkodik (nyilván csak akkor, ha a megbízott önállóan és kiváló minőségben tud dolgozni).
A szememben ezek mind olyan területek, amiken ha valaki magas szinten tud teljesíteni, akkor 7 számjegyű keresetre tudsz szert tenni a segítségével.
PROJEKTMENEDZSMENT: Egy vállalkozás működésében számtalan dolog felmerül, kezdve az adminisztrációtól, keresztül az alvállalkozók keresésén és velük való egyeztetésen, egészen a termékek szállításának megszervezéséig.
Egy projektmenedzser akkor végzi jól a dolgát, ha nem csak hogy nincsenek problémák, hanem minden adott az optimális működéshez – nem elég a hibákra felhívnia a figyelmet, hanem azt is érdemes mondania, hogy mit lehetne javítani.
Egy jó projektmenedzser óriási érték tud lenni egy vállalkozás számára, mert másképp kiaknázatlan lehetőségekből lehet profitálni (pl segít beszerezni egy új terméket, esetleg lehetővé teszi, hogy elindítsunk egy új programot), vagy olyan dolgok derülnek ki, amin sok pénzt veszít épp a cég (ahogy mondják: egy dolog megkeresni a pénzt, egy másik dolog megtartani azt).
Nem véletlen van nálam is ilyen pozícióban, aki részesedést kap a teljes vállalkozás profitjából. Jelenleg nálunk 2 ember dolgozik ebben a pozícióban, egyikük „kvázi ügyvezetőként”, míg a másikuk az egyik friss kolléga elsősorban a webshopokkal kapcsolatban felmerülő projektmenedzseri feladatokkal foglalkozik.
TARTALOMKÉSZÍTÉS: A tartalomkészítés egy nagyon időigényes, de hosszú távon rendkívül kifizetődő befektetés tud lenni. Például ezeknek a hóértékelőknek a készítéséért nem fizet nekem senki, ahogy a Lifestyle Business kihívás videóiért sem – mindazonáltal természetesen sok értéket teremtenek a vállalkozásom számára.
A kiváló tartalom készítése nem összekeverendő azzal a fajta „tartalommarketinggel”, amikor valaki hétről-hétre összeránt egy gagyi cikket, hogy meglegyen a kvóta.
Az interneten így is döbbenetes mennyiségű tartalom érhető el, tehát sokkal több értéket képvisel, ha valaki olyan tartalmat készít, ami érthetőbb, könnyebben feldolgozható, érdekesebben tálalja a tartalmat.
Jelenleg egy fő dolgozik nálunk ebben a pozícióban, aki közösségi média posztokat készít, valamint rövidebb cikkeket a Terra Case-hez.
Rajta kívül természetesen én is sok tartalmat állítok elő a TACIT-hoz, de például ez egy olyan terület, amire aktívan keresek valakit, akinek ki tudnám szervezni magas minőségű tartalom rendszeres készítését.
HIRDETÉSEK KEZELÉSE: Ha egy vállalkozásnak van egy kidolgozott megoldása arra, hogy hogyan teljesítse skálázhatóan a megrendeléseket, akkor óriási érték, ha valaki tudja „fűteni a gépet” azzal, hogy érdeklődőket hoz hirdetésekkel.
Általában hosszú évekbe és sok millió forintba kerül egy olyan vállalkozást építeni, ami skálázhatóan tudja teljesíteni a megrendeléseket – szerintem a leggyorsabb mód hasonló siker elérésére, ha valaki képes profitábilisan hirdetni egy ilyen vállalkozás számára.
Jelenleg 2 fő dolgozik nálunk marketingesként, egyikük új kolléga.
Mindketten vegyesen a hirdetéseket is kezelik és a hozzájuk kapcsolódó marketing megoldásokat is rendezik (amiről bővebben a következő bekezdésben írok).
FUNNEL ÉPÍTÉS: Szintén marketinges feladat, de a hirdetések kezelésén már túlmutat, ha valaki átlátja a vállalkozás teljes ügyfélszerzését és tudja optimalizálni a folyamatot.
Ilyen például, ha valaki önállóan le tud vezényelni egy promóciót, vagy látja azt, hogy egy extra marketingeszköz beépítésével lényegesen több eladást tudna produkálni egy termék.
Nem elég az, ha valaki csak tud az eszközökről – képesnek kell lennie azt beilleszteni egy vállalkozás működésébe, és magas színvonalon megvalósítani a használatát.
Például én rendszeresen hajtom a marketingeseimet olyan megoldások keresésére és megvalósítására, mint például ajánlóprogramok, érdeklődők utánkövetési megoldásai vagy extra ajánlatok kidolgozása, amikkel további profitot tudunk elérni ugyanannyi befektetéssel.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy egy jól működő vállalkozás számára MEKKORA különbséget tud jelenteni egy extra ajánlat, vagy egy 1%-al nagyobb konverziós arány, vagy esetleg egy extra promóció bevezetése az év során.
Ha valaki ezt meg tudja csinálni ÖNÁLLÓAN és KIVÁLÓAN, akkor az egy fantasztikus helyzetbe teszi őt az online vállalkozások virágkorában.
könyv
a hónapra
Ez a könyv egy nagyon rövid olvasmány, és rengetegszer ismétli magát, de egy fontos gondolatot hordoz magában: hogy az embernek bőven van ideje elérni a vágyott eredményeket, és a kulcs ehhez a negyedévről-negyedévre történő fejlődés.
Fontos tehát kiemelni, hogy nem az eseményszerű „áttörések” számítanak, amikor hirtelen minden jobbá válik – a haladás egyszerűen nem így szokott kinézni.
Én személyesen minden eredményem ellenére is gyakran érzem azt, hogy előrébb kellene tartanom, mert látom, hogy az elméleti lehetőség meglenne rá az elmúlt évek alapján.
Persze a valóságban ez csak akkor lenne lehetséges, ha mindig optimálisan döntöttem volna, amihez pedig kellett volna a rossz döntések tapasztalata.
Nagyon nehéz reálisan meghatároznia az embernek, hogy hol kellene tartania az életben, és ez könnyen lehet frusztráló nyomás még akkor is, ha közben minden fantasztikusan alakul.
Ez a könyv egy fontos megerősítés arról, amit nyilván mindenki tud, de hajlamosak vagyunk elfelejteni a mindennapi rohanásban: hogy van idő bőven elérni a célokat, és az eredmények siettetése épp úgy hiba, mint a cselekvés halogatása.
Vállalkozóként nagyon könnyű beleesni ebbe a hibába: tudjuk, hogy a legtöbb ember nem él a lehetőségekkel, de mi már látjuk, hogy mi mindent el lehet érni.
Én személy szerint félek attól, hogy hónapok/évek menjenek el igazi haladás nélkül, és a másik végletbe mentem el korábban – az idei év pedig ebben a tekintetben egy nagy korrekció volt a számomra.
A könyv lényege, hogy az 1-2 évre előre tervezés sokszor idegességet, kapkodást, elégedetlenséget szül, az idő szűkösségének érzetét.
Eközben, ha egyszerűen azt mondjuk, hogy a következő 25 év minden negyedévében (100 negyedév) egy kicsi fejlődést várunk el magunktól, 4-5 ú.n. „hatástöbbszöröző” tevékenységre koncentrálva, akkor jobban ki tudjuk élvezni az egész folyamatot.
Ez egy rendkívül gyorsan feldolgozható könyv, amit bátran ajánlok, hogy ne ess át a ló túloldalára, miközben el akarod kerülni a halogatást – ha mindent azonnal szeretnél, az épp úgy problémát tud okozni, mint a cselekvés elkerülése.
A könyv elérhető a Pongor Publishing webshopjában. Ez a link egy partnerlink, tehát ha ezen keresztül vásárolod meg, akkor én egy kisebb jutalékot kapok érte.
Csak, hogy ne legyen meglepődés: a könyv TÉNYLEG nagyon rövid, ezért elképzelhető, hogy kézhez kapáskor csalódást okozhatna a 4990 Ft-os árhoz képest, ha csak a méretetét nézed – cserébe viszont valóban hasznos tanácsokat hordoz és 1-2 óra alatt feldolgozható.
konklúzió
Az október hónap évek óta egy kaotikus időszak a számomra – ilyenkor rendszerint éppen teljesítés alatt van egy Gyorsítósáv tréning, de már nagyban készülök az év végére.
2020-ban ezt fejelte még meg a konditermen történő munka, illetve a webshopok felkészítése az év végi promócióra.
A későbbiekben már azon dolgozom, hogy 2021-et már sokkal nyugisabban, sokkal higgadtabban tudjuk lehozni. Ezzel együtt sincs persze ok panaszra – ez a hónap összességében ismét egy komoly előrelépéseket hozó időszak volt.
A legjobbakat!
Üdv,
Ádám