2020. FEBRUÁR: összefoglaló és bevételi riport

bevezető: miért teszem közzé ezeket az összefoglalókat?

Amikor elkezdtem vállalkozni, hihetetlen motivációt jelentettek Pat Flynn „income report”-jai, később pedig John Lee Dumas hasonló írásai. 

Szürreális volt, hogy egyéni vállalkozók pár partner segítségével mekkora összegeket tudnak megkeresni, és százezres közösségeket tudnak motiválni a munkájukkal.

Annak idején ez volt az, ami megszüntette a misztikusságot a nagyobb összegek megkeresésével kapcsolatban.  Tudtam, hogy mások megcsinálták, és így nekem is lehetőségem van rá. 

Ezekkel a bevételi riportokkal/hóértékelőkkel pontosan ugyanezt a lehetőséget akarom másoknak is megteremteni. 

Vágjunk bele!

bevételek és kiadások
2020 FEBRUÁRban

A hónapban összesen 12 774 000 ft nettó árbevétel keletkezett a cégeimben. 

A bevétel legnagyobb része a decemberben eladott Gyorsítósáv 8.0 tréning részletfizetéseiből jött be, aminek a teljesítése most is az időm legnagyobb részét teszi ki.

Ezen kívül most került kifizetésre egy több hónap alatt halmozódott partnerprogram jutaléka, ez erősen megdobta az ebből a forrásból származó bevételt.

Harmadrészt pedig ebben a hónapban megindult a Terra Case, így árbevételben egy jelentős előrelépést könyvelhettünk el.

Bevétel Gyorsítósáv részletfizetésekből: nettó 6 308 610 Ft

Bevétel Mastermindokból: nettó 679 740 Ft

Bevétel egyéb online tréningekből:  nettó 582 510 Ft

Bevétel webshopokból: nettó 1 776 194 Ft

Bevétel partnerprogramokból: nettó 3 457 548 Ft

MEGJEGYZÉS: Bizonyos bevételek megrendelés nélkül történnek, valaki csak elutalja nekünk az összeget, és ezért a rendelési statisztikákban nem jelenik meg. Emiatt 5-6% eltérés elképzelhető lehet a bevételek forrásának tételes leírásában. 

A bevételként feltüntetett számok az adott hónapra kiszámlázott, kifizetett és leadózott nettó összeg, ami teljesen pontos, csak a források közötti megoszlásban lehet eltérés.

A kiadások a következőképpen alakultak:

Hirdetési költség: nettó 1 977 000 Ft

Irodabérlet: nettó 343 000 Ft

Terembérlet: nettó 143 000 Ft (Gyorsítósáv meetup helyszín)

Felszerelés irodába: nettó 166 000 Ft

Igénybe vett szolgáltatások: nettó 2 725 000 Ft

Szoftverek: nettó 358 000 Ft

Fulfillment szolgáltatás (raktározás + csomagkezelés + szállítás) díja: nettó 352 000 Ft

Összes költség: nettó 6 091 000 Ft

MEGJEGYZÉS: A szoftverekre számolt össze az, amit ebben a hónapban fizettem ki – bizonyos szoftvereket ebben a hónapban fizettem ki a teljes évre előre, és bizonyos szoftverek éves díját más hónapban fizettem ki. 

Összes profit a hónapra: nettó 6 683 000 Ft

mi történt FEBRUÁRban?

A DayDesign tervezőnek és az Asana projektmenedzsment szoftvernek köszönhetően nagyon tisztán átlátható és visszakövethető, hogy hogyan telt el a hónapom.

Márciusban tovább fogok kísérletezni, hogy milyen további dolgokat érdemes vezetnem rendszeres jelleggel, amiket át tudok majd emelni ebbe a riportba.

a tacit project kft a millió dolláros sínen van

Eléggé érdekes ezt leírni, de pár napja utánaszámoltam, és az elmúlt 5 hónapra visszanézve hozzuk a millió dolláros tempót – vagyis ha minden így megy tovább, akkor 7 hónap múlva az árbevétel eléri az 1 millió dollárt 12 hónap alatt.

Csalóka ez a szám, mert egyrészt benne van az előző év utolsó pár hónapja, ami nyilván óriási vásárlási szezon, és nem lehet kivetíteni a következő hónapokra is.

Közben viszont növekszünk, méghozzá gyorsan – mondjuk úgy, hogy én nagyon csalódott lennék, ha „csak” ezen a bevételi szinten maradnánk.

De mégis szürreális belegondolni, hogy az elmúlt 5 hónap annyi bevételt hozott, mint a teljes 2018-as év, és még most indulnak be azok a skálázásra tett erőfeszítések, miközben még tisztán emlékszem azokra az időkre, amikor 100 000 ft nekem nagyon sok pénz volt.

Az elmúlt években több, mint 10 000 rendelést teljesítettünk, 365 napos pénzvisszafizetési garanciával, és lassan meglesz az 1000 értékelés az oldalon.

TERRA CASE fejlődés

Ez volt az első olyan hónap, amikor végig futottak hirdetések a Terra Case-re – ugye előző hónapban több esetben ki kellett kapcsolnunk őket, mert optimalizáltak az oldalon, és teljesen újra is lett építve több megoldás.

Az eredmények látványosak is az előző hónaphoz képest, igaz a hónap utolsó 8-10 napja eléggé elhasalt (vélhetően a koronavírus-hiszti miatt).

Fontos megjegyezni, hogy nem voltunk profitábilisak – igaz nem is terveztük. 

Ezeket az eredményeket rengeteg fejlesztésnek köszönhetjük:

Sokat költöttünk hirdetésekre, sok dolgot kipróbáltunk és a tesztek eredményeit minden konkrét adattal együtt megosztottuk a Gyorsítósáv tréningben. 

Emellett ráfeküdtünk a visszajelzések gyűjtésére, és csak februárban több, mint 100 értékelést szereztünk egy alig 2 hónapos márkára. Mivel valaki kérdezte, hogy ezek igaziak-e: igen, egyet írtam én a saját tokomról, de én elégedett is vagyok:)

Remek eredményeket kaptunk a Recart szoftverrel is, ami egy chatbot kosárelhagyási automatikákat lehetővé tévő (egyébként magyar) szoftver. 

A Hotjar analitikai szoftver segítségével pedig elkezdtük javítgatni a mobilverzióját az oldalnak. 

Az első verzióban azonnal a termékkép jött be mobilon a hirdetésre való kattintás után, ezért nem ragadta meg a legtöbbek figyelmét.

A változtatások után 38-ról 85%-ra nőtt azoknak az embereknek a száma, akik legörgettek a kosárba teszem gombig, tehát végigolvasták az alapvető infóit a terméknek.

Meglepetés volt viszont, hogy mennyi viszonteladó keresett meg minket: csak a hónap során 5 megkeresést kaptunk, és multicégek is érdeklődni kezdtek.

Most egyértelműen abban a fázisban vagyunk, hogy bővíteni kell az elérhető készülékek körét (jelenleg csak a 7-esnél újabb iPhone-okra tudunk tokot adni), és a fenntartható anyagból készült dobozok legyártása (amivel üzlethelyiségekbe is ki lehet tenni a tokot) folyamatban van. 

Erősítettünk más téren is: a Google hirdetések kezelésére elkezdtünk egy ügynökséggel dolgozni, márciusban kiemelten foglalkozunk az Instagram tartalomra is. 

 

megvettem az álomautóm

Tavaly június óta aktívan kerestem egy Tesla Model S-t, de valahogy sehogy sem akart összejönni.

Elsősorban külföldön keresgéltem, hogy egy összegben, 0% ÁFÁval vehessek autót, de vagy iszonyatosan drága volt mindegyik a felszereltséghez/futásteljesítményhez képest, vagy pedig a kereskedő volt inkompetens vagy bunkó.

Úgyhogy végül egy hazai kereskedőt kerestem meg és jobban megismerve a piacot, nem volt meglepő, hogy miért nem jártam egyedül sikerrel: 

 

a jó ajánlatokat már meg sem hirdetik, előre le vannak adva az igénylések az ezzel foglalkozó embereknek. 

Rövid keresgélés után pedig felmerült, hogy átvehetném tőlük az egyik autójukat, az ország egyetlen Model S Raven Performance-át, ami most a Tesla csúcsa (Elon Musk is ilyennel jár:)).

Eredetileg egy régebbi Model S-t kerestem, és mellé egy régebbi Porsche 911 „játszósnak” (elvből soha nem vennék új autót), de jó ajánlatot kaptam, a csapatot akivel egyeztettem maximálisan korrektnek tartom, és így megegyeztünk. 

GYORSÍTÓSÁV
7-11. HÉT

Február változatlanul nagyon mozgalmas volt a Gyorsítósávban, rengeteget fejlesztettünk a tréningen, és úgy érzem, hogy a megtartott webinarok is még sokkal a korábbiak szintje felett vannak. 

A statisztikából látszik, hogy napi átlag 10 kérdést válaszolunk meg. Én heti 2 webinart tartok, heti 2 körlevelet küldök ki, és voltaképpen ahogy haladunk a tréninggel, folyamatosan kiegészítjük, javítjuk, frissítjük és egyértelműsítjük a meglévő anyagot. 

Több száz kisebb változtatást végeztünk, hogy még lényegre törőbb, még pontosabb, még használhatóbb legyen az anyag, és több mint egy tucat új modul készült el.

Úgy néz ki, hogy mindez meg is hozza az eredményeit: a legutóbbi kérdezz-felelek webinaron, ahol a résztvevők oldalait elemeztem ki azt láttam, hogy valami döbbenetesen sokat tanultak mindössze 11 hét alatt a résztvevők. 

NEMZETKÖZI RENDEZKEDÉS

Februárban előkészítettük a piacra lépést több új országban is: Szlovákia, Csehország, Norvégia, Németország és Ausztria mind a célkeresztben van, és márciusban szeretnénk is elindulni ahol csak reális.

A Terra Case-t az alapoktól úgy terveztem, hogy nagyon gyorsan lehessen új és új országokba elvinni, ott gyorsan tudjunk ügyfeleket szerezni és kiszolgálni a rendeléseket.

Most márciusban beérnek az erre irányuló erőfeszítések, hiszen szándékosan nagyon egyszerűen tartottam a működést: 

Az ügyfélszerzés megy mindenhol köszönhetően a Facebook és Google hirdetéseknek. 

A rendelések kiszállítása megy mindenhol, köszönhetően a Webshippy-nek, nekünk semmit nem kell foglalkozni vele. 

Az oldalak jogi megfelelősége és az ügyfélszolgálat is könnyen rászabható egy új ország igényeire, ebben egyelőre 2 céget nézünk, de az biztos, hogy a feladat megoldható különösebb nehézségek nélkül. 

Az biztos, hogy nemzetközileg nem fogunk magyar céggel haladni, mivel abba külföldi befektető soha nem szállna be, és a 27% ÁFA komoly hátrányt tudna jelenteni, mivel azt kellene felszámolni.

Ezért a hónap során egyeztettem több adótanácsadóval is, és úgy néz ki, hogy Hollandiából fogjuk meghódítani Európát: a Brexit után ez tűnik az EU-n belül a legjobb opciónak, köszönhetően annak, hogy minden online fizetési megoldás elérhető ott, 21% az ÁFA, és népszerű befektetési célpont. 

Eközben a norvég leányvállalat regisztrációját is elkezdtük (mivel Norvégia nem EU tag, ezért nem lehet csak úgy árulgatni ott a dolgokat magyar céggel, ezért kell a leányvállalat), de az még sajnos legalább egy hónapot igénybe vesz. 

könyvek és podcastok

Ebben a hónapban sokat hallgattam a Shopify Masters podcastet, ami Spotify-on is elérhető. Több epizódot is nagyon hasznosnak tartottam, de kiemelném a Phoneloop-ról,  a Snow fogfehérítőről és a Moonglow-ról szóló epizódokat. 

 

Szintén most dolgoztam fel az Onnit alapítójának, Aubrey Marcus-nak a könyvét, ami hangoskönyvként nagyon jó volt, szerintem írott formátumban kevésbé lenne az.

A könyv voltaképpen a nap optimalizálásáról szól, hogy hogyan tud az ember reggeltől estig fenntartani a egy ritmust – a kulcsszó a fenntartás. Nekem a szűk keresztmetszet soha nem a motiváció volt, hanem a megfelelő gazdálkodás az energiával.

A következő könyv a listámon pedig Ryan Holiday-től az „Ego is the enemy” lesz.

konklúzió

Januárban és februárban sikeresen „leszállítottuk” a Gyorsítósáv tréning döntő többségét és elindítottuk a Terra Case-t. 

Az előző hónapok főleg a kötelezettségeim teljesítéséről és az előkészületekről szóltak, úgyhogy már nagyon izgatottan vártam, hogy nyakunba vehessük a nemzetközi piacot egy olyan márkával, ami nem igazán épül az én személyemre. 

Februárban lezárult egy ciklus, ami tavalyelőtt (igen, 2018) szeptember óta tartott, és egy szünet és vakáció nélküli hajtás volt. 

Nem volt könnyű, de megérte, most pedig kezdődik egy új felvonás. Remélhetőleg inspirálónak tartottad az utat eddig, és továbbra is követni fogod:)

A legjobbakat!

Üdv,

Ádám