2020. MÁRCIUS: összefoglaló és bevételi riport

bevezető: miért teszem közzé ezeket az összefoglalókat?

Amikor elkezdtem vállalkozni, hihetetlen motivációt jelentettek Pat Flynn „income report”-jai, később pedig John Lee Dumas hasonló írásai.

Szürreális volt, hogy egyéni vállalkozók pár partner segítségével mekkora összegeket tudnak megkeresni, és százezres közösségeket tudnak motiválni a munkájukkal.

Annak idején ez volt az, ami megszüntette a misztikusságot a nagyobb összegek megkeresésével kapcsolatban. Tudtam, hogy mások megcsinálták, és így nekem is lehetőségem van rá.

Ezekkel a bevételi riportokkal/hóértékelőkkel pontosan ugyanezt a lehetőséget akarom másoknak is megteremteni. Vágjunk bele!

A korábbi beszámolókat itt találod:

2020 január összefoglaló és bevételi riport

2020 február összefoglaló és bevételi riport

bevételek és kiadások
2020 MÁRCIUSBAN

A hónapban összesen 8 180 650 Ft nettó árbevétel keletkezett a cégeimben.

Ez egy jelentős visszaesés az előző hónapokhoz képest, amiben a koronavírus mellett szerepet kapott az, hogy 2 tréningemet átmenetileg ingyenesen elérhetővé tettem, így kimaradt az azokból származó bevétel, illetve több jelentősebb összeg csak a következő hónapban lesz esedékes. 

Bevétel Gyorsítósáv részletfizetésekből: nettó 6 044 070 Ft

Bevétel Mastermindokból: nettó 593 780 Ft

Bevétel egyéb online tréningekből: nettó 337 480 Ft

Bevétel webshopokból: nettó 1 205 320 Ft

MEGJEGYZÉS: Bizonyos bevételek megrendelés nélkül történnek, valaki csak elutalja nekünk az összeget, és ezért a rendelési statisztikákban nem jelenik meg. Emiatt 5-6% eltérés elképzelhető lehet a bevételek forrásának tételes leírásában. 

A bevételként feltüntetett számok az adott hónapra kiszámlázott, kifizetett és leadózott nettó összeg, ami teljesen pontos, csak a források közötti megoszlásban lehet eltérés.

A kiadások a következőképpen alakultak:

Hirdetési költség: nettó 1 673 000 Ft

Irodabérlet: nettó 343 000 Ft

Egyéb költség (irodafelszerelés, domainek): nettó 91 000 Ft

Termékbeszerzés (minták, csomagolóanyag): nettó 93 000 Ft

Igénybe vett szolgáltatások (alvállalkozók, grafikus, fordítás stb…):  nettó 3 150 000 Ft

Szoftverek:  nettó 358 000 Ft

Fulfillment szolgáltatás (raktározás + csomagkezelés + szállítás) díja:  nettó 566 000 Ft

Összes költség: nettó 6 274 000 Ft

MEGJEGYZÉS: A szoftverekre számolt össze az, amit ebben a hónapban fizettem ki – bizonyos szoftvereket ebben a hónapban fizettem ki a teljes évre előre, és bizonyos szoftverek éves díját más hónapban fizettem ki. 

Összes profit a hónapra: nettó 1 906 650 Ft

mi történt MÁRCIUSban?

a koronavírus közbeszól

Az eredeti terv az volt márciusra, hogy 17-én lezárul a Gyorsítósáv 8.0, én pedig végre pihenek egy kicsit. Nagyon sok mindent halasztottam emiatt, mert szeretem, ha tudják a résztvevők, hogy 100%-ig rájuk koncentrálok, amíg tart a tréning. 

Ugye a rendkívüli helyzetet március 11-én hirdették ki, így minden borult. 

Én személyesen nagyon jól felkészültem egy válságra, mivel biztosra vettem, hogy most már rövid időn belül történnie kell valaminek. 

De ez sem védett meg az első napok sokkjától, hogy mások mennyire felkészületlenek, és ez milyen iszonyatos veszélyeket rejt magában. 

Napokig mintha fejbevertek volna, hiszen minden jel arra mutat, hogy sok ember szinte őrült módon élt az elmúlt években, ahogy neki a legkényelmesebb volt. 

Ezért döntöttem úgy, hogy nagyon gyorsan elkezdek elébemenni a problémának legalább annál a pár ezer embernél, akik követik a munkámat, hogy ők a kezdetektől készüljenek az elkövetkező kihívásokra. 

Több posztot osztottam meg, tartottam egy hosszabb webinart a témáról és egy időre ingyenesen elérhetővé tettem 2 tréningemet. 

Szerencsére azóta napi szinten is sok ezer megtekintés jön rá, és nagyon sok köszönőlevelet kaptam az anyag hasznosságával kapcsolatban. 

De sajnos már most azt látom, hogy az emberek (túlzottan) megnyugodtak, ezért szeretnék mindenkit biztosítani: továbbra is a helyes döntés rogyásig gyakorolni azt, ami biztosítani tudja a megélhetésed (és később akár a virágzásod) a nehéz idők alatt. 

GYORSÍTÓSÁV teljesítve

A hónap első fele viszont még nagyban a tréning teljesítésével telt. 

Új anyagokat hoztunk létre több millió forintnyi Facebook hirdetés tapasztalatai alapján, összegyűjtöttük és rendeztük a 8.0 tréning kezdete óta keletkezett közel 1000 kérdésre a válaszokat.

Én úgy gondolom, hogy mostanra lett a Gyorsítósáv végre (4 év után) az, amit én eredetileg elképzeltem, és túlzás nélkül mondhatom, hogy ez most az etalon az online oktatásban. 

Az a rengeteg segédmegoldás, ami támogatja az embereket (webinarok, Facebook közösség, pipálható checklistek, heti mérföldkövek, GYIK részek) egyszerűen példátlan – még külföldön is. 

Sajnos a tréning utolsó hetét már meghatározta a koronavírus miatti pánik, de szerintem tényleg sikerült a legszebb tanulási élményt megteremteni így a 8-ik iterációra. 

Mivel rendkívüli helyzet állt elő, és azt gondolom, hogy ez a tudás az, ami a leginkább lehetővé teszi, hogy át tudjunk kelni ezen az időszakon, ezért előrehoztam a Gyorsítósáv 9.0 időpontját az eredetileg tervezett szeptemberről májusra. 

TERRA CASE haladás

 

Márciusra azt szerettem volna, ha eladnánk 1000 darab telefontokot, vagyis 2,5x-re növelnénk az eladásokat a februárihoz képest.

Most is úgy gondolom, hogy reális lett volna a koronavírus nélkül, de egyrészt a kereset is iszonyatosan leesett ebben a hónapban, másrészt át kellett tenni a fókuszt az oktatásra.

Március 11-ig szépen mentek a dolgok, utána viszont nagyon bukdácsolni kezdett a forgalom. Ahogy látszik, olyanra is volt példa, hogy egy 0 ft-os nap beékelődött 2 darab 50 000 ft-os forgalmú közé. 

Gyanítom, hogy a Facebook hirdetési algoritmusának is elég nehezen volt kezelhető ez a helyzet, és ez magyarázza az ugrálást az eredményekben. 

A március egyértelműen egy eltorzított képet ad a valós haladásról, de így is el kellett gondolkodnom pár dolgon, mert tudnánk jobban is haladni. 

1, Szerintem sokan karácsonykor vettek/kaptak telefontokot, így nagyon sok érdeklődőnknek egyszerűen jelenleg nincs szüksége tokra.

2, Emiatt új ajánlattal is kell bővítenünk a kínálatot, ami egyrészt a kosárértéket is tudja növelni kiegészítőként a tok mellé, másrészt pedig olyan érdeklődőket is vásárlóvá tesz, akiknek már van tokja jelenleg és nem tervezi lecserélni.

3, Illetve egyértelmű, hogy nagyságrendekkel több fogy a régebbi iPhone-okra való tokokból, így mostanra nyilvánvaló, hogy hiba volt kihagyni pl a 6/6S/SE készülékeket, és további készülékekre is kínálnunk kell tokot a volumen növeléséhez.

nemzetközi TERJESZKEDÉS

Március utolsó napjaiban elindult a terracase.co.uk, az Egyesült Királyságra célzó oldalunk. Ezzel már el is kezdtünk hirdetni, van már rendelésünk is, tehát aktív az oldal.

Nemrég indult el a terracase.eu is, amivel a Benelux és skandináv országokban tervezünk hirdetni, de ott még nagyon gyerekcipőben járnak a próbálkozások, a terracase.de pedig várhatóan április második hetében indul el.

Készen állnak a cseh és szlovák fordítások is az oldalra, de jelenleg rengeteg minden van a kezünkben egyszerre, ezért azt csak április második felében akarom elindítani végül (az angol nyelvű piacok fontosabbak a számunkra).

A jelenlegi helyzet bizonyos szempontból nézve kedvező egy új márka felfuttatására, hiszen a hirdetési költségek csökkentek (igaz a vásárlások is), de így könnyebb sok emberhez eljuttatni a márka pozicionálását, és így egy bázist kialakítani a későbbi vásárlásokhoz.

Hiszen nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos termékkategóriáknak kifejezetten jót tett ez a helyzet: 

Folyamatban van egy holland cég alapítása, ami még könnyebbé teszi a nemzetközi terjeszkedést. Voltaképpen most az fogja vissza a dolgokat, hogy nem akarok teljes gázzal haladni, amíg egy magyar cég van az oldalak mögött. 

Összességében a szállítás, a számlázás és online fizetés nem volt probléma egyáltalán, hiszen a Webshippy-vel tudunk bármilyen európai országba szállíttatni, a Billingo számláit sok nyelven ki lehet küldeni és az online fizetési szolgáltatók is nagyon sok pénznemet tudnak kezelni.

Márciusban viszont egyértelműen összetorlódtak kicsit a dolgok, túl sok dologgal kellett foglalkozni egyszerre, és nekem is az új tartalmakra került a fókuszom, így valamivel lassabban haladtunk.

Annak viszont nagyon örülök, hogy remek visszajelzések érkeznek a termékeinkre és külföldről is jönnek a vásárlások. 

könyvek a hónapra

Erre a hónapra az egyik korábbi kedvencemet vettem elő a „The Art of Profitability”-t, hogy ötleteket adjon, hogy milyen húzással tudnám az előnyömre fordítani az új helyzetet. 

Természetesen most is sikerült olyan megoldást találni, amit eddig nem használtam ki, de pont a mostani szituációban nagy lépéselőnyt jelenthet: hiszen régi szereplők el fognak jelentéktelenedni és új piacvezetők lesznek. 

Ugye még egyszer: én felkészültem erre a helyzetre, és nagyon jól fogok kijönni belőle.

A másik könyv erre a hónapra a „Jóból kiváló” c. könyv, ami nagy üzleti klasszikus, és bár korábban olvastam, de most sokkal több háttértapasztalattal, jóval több aktuális kérdéssel nézem, hogy mit kell változtatni ahhoz, hogy a cég kiváló lehessen. 

 

Ez utóbbi könyv hatására tettem néhány változtatást is még a rendkívüli helyzet előtt, hogy milyen értékek vannak a cégben, mit várok el mindenkitől. 

Emiatt bizonyos dolgokat változtatni is kellett, de most sokkal tisztább szerintem a fókusz, bár bizonyos dolgok még időt vesznek igénybe. 

Mindenesetre ezeknek a hatására meg vagyok róla győződve, hogy a TACIT hihetetlen jól fog kijönni ebből a szituációból. 

 

konklúzió

Március hónap (ahogy mindenkinek) nagyon máshogy alakult nekem is, mint elképzeltem.

Nehéz olvasni, hogy sokakat mennyire rosszul érint ez a helyzet, de azt se felejtsük el, hogy sok ember a világos soha nem volt olyan „jó” helyzetben, mint ahova most sokan visszaestek.

Ne csináljunk úgy, mint ha valami borzasztó, igazságtalan sorscsapás ért volna minket, mert az se nem egészséges, se nem járul hozzá a megoldáshoz.

Én hálával tekintek a mögöttünk lévő szép évekre, és a „gyászidőszak” után izgatottan várom az új kihívásokat, hiszen kellett már valami, ami felrázza az embereket abból, hogy hagyják az életüket csak úgy eltelni.

Szerintem kellően hosszú időtávon szemlélve a dolgokat, majd okosabb fejjel, kulcsfontosságú élettapasztalatnak éljük majd meg ezt az időszakot. Mindenki másnak is ezt a mindsetet javaslom.

A legjobbakat!

Üdv,

Ádám