2020 január: összefoglaló és bevételi riport

bevezető: miért teszem közzé ezeket az összefoglalókat?

Minden évben készítek egy évértékelőt, ami segít levonni a tapasztalatokat, és egyben megoszthatóvá is teszi őket. 

Ezek az évértékelők nagyon sok formában jelentettek értéket a számomra és mások számára. Ezért döntöttem úgy, hogy mostantól havi szinten is megosztom a tapasztalatokat és adatokat. 

Amikor elkezdtem vállalkozni, hihetetlen motivációt jelentettek Pat Flynn „income report”-jai, később pedig John Lee Dumas hasonló írásai. 

Szürreális volt, hogy egyéni vállalkozók pár partner segítségével is mekkora összegeket tudnak megkeresni, és százezreket tudnak motiválni a munkájukkal. 

Ami pedig még fontosabb: annak idején ez volt az, ami megszüntette a misztikusságot a nagyobb összegek megkeresésével kapcsolatban. Tudtam, hogy mások megcsinálták, és így nekem is lehetőségem van rá. 

Az elmúlt évek során nekem is sokan jelezték, hogy az én évértékelőim milyen szemléletbeli változásokat okoztak nekik.

 Január során azt vettem észre, hogy most már egy hónap alatt is annyi minden látványos fejlődés történik, hogy könnyedén megtölt egy cikket. 

Sok energia megy ezekbe a próbálkozásokba, és nem minden erőfeszítés jár sikerrel. Remélem, hogy a fő tanulság ezekből az írásokból mindig az lesz az olvasó számára, hogy a kiváló erőfeszítések idővel meghozzák az eredményeket. 

Vágjunk bele!

bevételek 2020 januárban

A hónapban összesen 14 293 450 ft nettó árbevétel keletkezett a cégeimben. 

A bevétel legnagyobb része a decemberben eladott Gyorsítósáv 8.0 tréning részletfizetéseiből jött be, aminek a teljesítése most is az időm legnagyobb részét teszi ki.

Bevétel Gyorsítósáv részletfizetésekből: nettó 6 308 610 ft

Bevétel Mastermindokból: nettó 3 781 300 ft

Bevétel egyéb online tréningekből: nettó 2 751 090 ft

Bevétel webshopokból: nettó 949 640 ft

Bevétel partnerprogramokból: nettó 502 810 ft

MEGJEGYZÉS: Bizonyos bevételek megrendelés nélkül történnek, csak valaki elutalja nekünk az összeget, és ezért a rendelési statisztikákban nem jelenik meg. Emiatt 5-6% eltérés elképzelhető lehet a bevételek forrásának tételes leírásában. 

A bevételként feltüntetett számok az adott hónapra kiszámlázott, kifizetett és leadózott nettó összeg, ami teljesen pontos, csak a források közötti megoszlásban lehet eltérés.

A kiadások a következőképpen alakultak:

Hirdetési költség: nettó 1 081 680 Ft

Irodabérlet: nettó 343 000 Ft

Terembérlet: nettó 143 000 Ft (Gyorsítósáv meetup helyszín)

Felszerelés irodába: nettó 62 990 Ft

Igénybe vett szolgáltatások: nettó 1 947 611 Ft

Szoftverek: nettó 272 051 Ft

Fulfillment szolgáltatás (raktározás + csomagkezelés + szállítás) díja: nettó 162 881 Ft

Összes költség: nettó 3 464 223 Ft

MEGJEGYZÉS: A szoftverekre számolt össze az, amit ebben a hónapban fizettem ki – bizonyos szoftvereket ebben a hónapban fizettem ki a teljes évre előre, és bizonyos szoftverek éves díját más hónapban fizettem ki. 

Összes profit a hónapra: nettó 10 829 227 Ft

mi történt januárban?

A DayDesign tervezőnek és az Asana projektmenedzsment szoftvernek köszönhetően nagyon tisztán átlátható és visszakövethető, hogy hogyan telt el a hónapom.

Februárban tovább fogok kísérletezni, hogy milyen további dolgokat érdemes vezetnem rendszeres jelleggel, amiket át tudok majd emelni ebbe a riportba.

Születésnapi promóció: 7000 fa

A hónap legfontosabb eseménye a születésnapi promócióm volt, aminek a keretein belül egy promóciót szerveztem: 

Felajánlottam 1 millió forintot a saját pénzemből, és egy héten keresztül a meghirdetett termékekből származó bevételemet a Közösségi Erdőkért Alapítványnak.

A promóció végére összesen 3 500 000 ft gyűlt össze, ami nagyjából 7000 fa ületetésére (és gondozására) lesz elég – ekkora mennyiségű fa ültetését jól elő kell készíteni, ezért kis időt fog igénybe venni, amíg megkezdődik a folyamat, de biztosak lehettek benne, hogy az utolsó forintig jó helyre kerül majd.

Annyira jól sikerült mindez, annyira sok örömöt okozott ez a promóció nekem, hogy még a vége előtt eldöntöttem, hogy ebből hagyomány lesz, és minden évben 2x megcsinálom (legközelebb szeptemberben, a TACIT indulásának az évfordulóján). 

 

Weboldalak gyorsítása

Januárban sok időnk ment el a webshopok sebességének az optimalizálásával. 

Sajnos ez azt jelentette, hogy hosszú ideig ezzel kellett pepecselni, sőt a hirdetéseket is le kellett állítanunk jelentős ideig (ezért a relatív kevés bevétel a webshopokból – amellett, hogy január egyébként is uborkaszezon az e-kereskedelemben).

De a gyorsítás végeredményével elégedett vagyok, és mi is nagyon sokat tanultunk a weboldalak sebességéről a folyamat közben (rengeteg bővítményt és megoldást teszteltünk, amit be is építünk a tréningjeimbe hamarosan). 

Aki a fenti képpel kapcsolatban megjegyzi, hogy a 70 pont nem túl jó: minden marketingszoftver extra kódot ad hozzá az oldalhoz, ezt pedig a hasonló értékelő oldalak erősen lepontozzák. 

A cél az, hogy az oldal eladjon, és ahhoz kellenek marketingszoftverek is – az 1.18 másodperc nagyon jónak számít, a pontok pedig senkit nem érdekelnek. 

 

GYORSÍTÓSÁV 2 - 6. HÉT

Természetesen magasan a legtöbb időt a Gyorsítósáv tréning vitte el. 

Ahogy a fenti kép is mutatja, napi több, mint 15 kérdést válaszolunk meg, miközben új anyagokat tettünk elérhetővé, és a gyakorlati webinarok is brutálisan pörgősek. 

Decemberben beszéltünk mindenkivel az ötletükről, segítettünk a választásban, januárban pedig elkezdtük a nulláról építeni az oldalakat a résztvevőkkel. 

Egy héten voltam kicsit szétszórtabb, de ezt leszámítva (nem hiszem el, hogy ezt leírom, de) minden végre pontosan úgy zajlik, ahogy én azt elképzeltem pár évvel ezelőtt, hogy menni fog majd. 

Ugye ez az utolsó Gyorsítósáv tréning, amit elejétől a végéig én tartok, így sok utolsó simítást már csak most tudok megcsinálni mielőtt átadom a többieknek a tréning levezénylését. 

Januárban ráadásué tartottunk egy több száz fős Gyorsítósáv meetupot (ahol mind annyira elmélyültünk a résztvevőkkel való beszélgetéssel, hogy egy darab képet sem csináltunk), és meghallgathattunk több sztorit arról, ahogy egyre többeknek kezd kifizetődni a befektetett munkája. 

Az ilyen sikerek éveket vesznek igénybe, és mostanra kezdenek többen beérni oda, hogy céget építenek már . 

 

NORVÉGIA

Januárban kiugrottam pár napra Norvégiába, félig családlátogatásra, félig pedig cégalapítás miatt.

Ugye a Terra Case-t már a kezdettől úgy terveztem, hogy külföldön lehet majd igazán jól terjeszteni (míg itthon 4990 ft-ért tudjuk eladni, addig nyugati országokban 30 €-nál kezdődnek a hasonló tokok). 

Az első célpont pedig Norvégia, egy kicsi, könnyen átlátható, de nagyon környezettudatos és gazdag felvásárlói piaccal.

Félúton derült ki, hogy más jogi forma lesz a megfelelő nekünk, mint amit eredetileg terveztem, és mivel csak 3 napot voltam kinn, így nem sikerült mindent elintézni (AS, ami a Kft voltaképpen helyett NUF lesz, ami kb egy leányvállalata egy külföldi cégnek).

Az igazság az, hogy ilyen céges ügyeket intézni fárasztó, és mindenképp nekem kell vele foglalkoznom, ami elég zavaró. 

Ezért is nem történt azóta ezzel további előrelépés, de februárban már úgy néz ki, hogy minden gond nélkül elindulhatnak Norvégiában is a dolgok. 

 

E-COM EXPO ÉS YPROJECT MEETUP

Erre a hónapra két élő előadást is elvállaltam, a Yproject Meetupon beszélgettünk Backpacker Borival és a 30-as nyugdíjassal a pénz pszichológiájáról.

A kép azt a gyönyörű pillanatot mutatja, amikor megosztom a 30-as nyugdíjassal, hogy én minden pénzemet folyószámlán tartom. 

És a mai napig állítom, hogy egyébként nekem ez a helyes döntés, meg is osztom, hogy miért: 

Tavaly júniusban a Tesla részvények 180$-on álltak, én pedig tudtam, hogy ez csak felfelé mehet – 210$-os árfolyamnál fontoltam meg a vásárlást. 

Látszódott abból, hogy: akkor már befejezéshez közeledett a Gigafactory 4 Kínában, a Model 3-akat nem győzték legyártani, kiküszöbölték a robotizált gyártással kapcsolatos problémákat, ami korábban hátrány volt, az akkora előny lett, és a Model Y vitathatatlanul a legnépszerűbb autó lesz az összes közül. 

Mindezek már tavaly júniusban is látszódtak – voltaképpen a kérdés az volt, hogy kifutnak-e a pénzből véglegesen, mielőtt ez bekövetkezne. Jelen pillanatban olyan sok elérhető tőke van, hogy ez teljesen elképzelhetetlen volt, és csőd esetén is valaki megvásárolta volna a céget (ahogy már volt is rá példa korábban). 

Én akkor minimum 50m ft-ot tettem volna be, ami több, mint 150m ft profitot hozott volna az elmúlt hónapok növekedésével (én úgy gondolom, hogy 800$-nál biztosan eladtam volna, addig pedig semmiképp).

Ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha valakinek nagy mennyiségű likvid pénze van.

Végül azért nem vettem részvényeket (bár biztos voltam benne, hogy sokszorosára fog növekedni az árfolyam), mert még ilyen mértékig sem akartam kiadni a kezemből a sorsom alakulását. Az én jólétem csak az én erőfeszítéseimen múljon.

Ugyanígy, ha látok egy jó lehetőséget, akkor nekem mögé kell tudni tenni a pénzt, méghozzá azonnal – ehhez pedig kulcsfontosságú, hogy likviden elérhető legyen a pénz. 

Voltaképpen úgy voltam vele, hogy lemondok 5-7% közötti biztos haszonról, de az igazság az, hogy annak az 5-7%-nak megfelelő hasznot én sok helyről elő tudom teremteni, ha szükségem van rá. 

A hónap végén pedig jött is még egy lehetőség, amire rá is mozdultam: erről bővebben a következő havi összefoglalóban.

Ahogy el tudjátok képzelni cseppet sem zavar, hogy nem kerestem meg ezt a fenti összeget. 

Ebben a formában ez persze semmi más, mint utólagos okoskodás, hiszen végül nem vettem egy részvényt sem (és mielőtt valaki félreértené: szerintem jelen pillanatban rossz ötlet Tesla részvényt vásárolni).

Szerintem ez a kis sztori jó példa arra, hogy több igazság is létezik az eltérő élethelyzetektől függően. A legtöbbek számára én is úgy gondolom, hogy a helyes út a konzervatív, kevés fogyasztással és sok megtakarítással való lassú de biztos fejlődés. 

Én nagyon jól éreztem magam, és sokakkal beszéltünk ott, akikkel korábban még nem volt szerencsénk találkozni. 

A másik esemény pedig az Ecom Expo volt, ami bár sokkal „szakmaibb” volt, de nekem összességében csalódás volt – a közönség is, és az előadások is teljesen mások voltak, mint vártam.

Én azt vártam, hogy márkatulajdonos vállalkozók is lesznek, de többségében nagyobb webshopok alkalmazottai vettek részt – az előadások pedig nem gyakorlati tapasztalatra épültek, hanem inkább egy-egy új technológia bemutatásáról, rosszabb esetben pedig az Expo kedvéért „újramelegített” (értsd: korábban már sok helyen elmondott/megosztott, de kicsit újradolgozott) tartalmakról szóltak. 

De mindegy, én megfelelően felkészültem, és úgy érzem, hogy elmondtam, ami működik nekünk. 

A Terra Case termékoldalairól beszéltem, ami a december 15-ei indulása óta eljutott a napi átlag 60e ft árbevételig – mindezt úgy, hogy uborkaszezon volt, az ünnepek alatt nyilván nem tudtunk csinálni semmit, és kb 2 hétig álltak a dolgok a hónap közepén a weboldalak gyorsítása miatt. 

EDZÉS ÉS ÉTKEZÉS

Az elmúlt évben elhanyagoltam az edzést – részben azért, mert 2018 végén ugye elég rosszul sikerült eltörni a kezem, és kb 9 hónapig fájt bármilyen súly megemlése még.

De emellett egyszerűen nem volt fókuszban, nem tartottam értéknek a magam számára. 

Most viszont újra elkezdtem felépíteni az edzés-szokást, bár a kitűzött heti 4 alkalomból jellemzően csak 3 jön össze. 

Annyiban jó volt a január, hogy újra elkezdtem hozzászoktatni magam a gondolathoz, hogy ez valami, amire energiát kell szánnom. 

Az edzés és étkezés betartása mostanra már nem okoz még kényelmetlenséget sem  – bár nem tökéletes minden (nem eszek 1 kg csirkemellet naponta), de legalább hibák sincsenek az étkezésemben. 

Ebben egyébként a Netpincéren is elérhető Flex & Fresh étterem sokat segít. 

Miután januárban a szokást elkezdtem újra alakítgatni, fejben elkönyveltem magamnak, hogy ez egy olyan dolog, ami az értékrendemben előrébb kell, hogy kerüljön, így februárban már profi segítséggel akarom folytatni. 

Voltaképpen arra törekszem, hogy a mentális teljesítőképességből és fegyelemből szerintem kihoztam, amit lehetett – de fizikailag egyértelműen vannak hiányosságaim, és most ebből sokat tudok tanulni. 

ALVÁS

Az elmúlt 2 évben óriási probléma volt nekem az alvás. Egyszerűen sokszor 3-4 órába tellett, amíg el tudtam aludni. Sokszor este 10-kor elkezdtem készülődni, de hajnal 2-kor még mindig nem aludtam. 

Nagyon sok dolgot kipróbáltam, teákat, koffein teljes elhagyását, stb…

Amit észrevettem, hogy külföldön sokkal könnyebben aludtam el, tehát egyértelmű volt, hogy itthon annyi dolgot csinálok, hogy nem bírom kikapcsolni az agyam, külföldön pedig el tudok vonatkoztatni az aktuális dolgoktól az életemben. 

Januárban elkezdtem CBD olajat használni, ami sokaknak segített alvásproblémákban (mélyebb, pihentetőbb alvást eredményez), és én is egyértelműen éreztem pozitív hatását.

Viszont ez nem oldotta meg a hosszú ideig tartó elalvás problémáját. 

Pár napja ajánlották nekem az ASMR videók hallgatását elalvás előtt (fülhallgatóval hallgatom ezt, és erre alszom el szó szerint), ami egy csettintésre megoldotta a nehézséget.

Komolyan, mint ha kikapcsoltak volna estére. 

Ha valakinek ez nehézséget okoz, mindenképp ajánlom, hogy próbálja ki (Egy másik megoldás, ami szintén kiválóan működött nekem a Sleepa nevű ingyenes app háttérzajai):

konklúzió

Ez a hónap a tökéletes példája annak, hogy bár rengeteg dolog elintézésre kerül, de az évet egészében nézve mindenképp máshogy kell gondolkozni. 

Van egy egymilliárd forintos árbevételű terv 2020-ra, és ahhoz képest ez a nettó 14,7m ft nagyon kevés (hiszen az év 1/12-e eltelt). 

Két dolog, amivel nem vagyok elégedett a hónap során, hogy nem csináltam meg a norvég céget, és hogy nem költöttünk eleget Facebook hirdetésekre a webshopokban. 

Nyilván azért mert nekem is és a csapatomnak is rengeteg más dolga volt, de visszatekintve ezekre 15-20%-al több figyelmet fordítva sokkal elégedettebb lehetnék.

Mindenesetre azóta ezeken dolgoztunk, egy másik project mellett, amiről februárban többet is hallhattok majd. 

Izgalmas lesz:) 

A legjobbakat!

Üdv,

Ádám