2020. április: összefoglaló és bevételi riport

bevezető: miért teszem közzé ezeket az összefoglalókat?

Amikor elkezdtem vállalkozni, hihetetlen motivációt jelentettek Pat Flynn „income report”-jai, később pedig John Lee Dumas hasonló írásai.

Szürreális volt, hogy egyéni vállalkozók pár partner segítségével mekkora összegeket tudnak megkeresni, és százezres közösségeket tudnak motiválni a munkájukkal.

Annak idején ez volt az, ami megszüntette a misztikusságot a nagyobb összegek megkeresésével kapcsolatban. Tudtam, hogy mások megcsinálták, és így nekem is lehetőségem van rá.

Ezekkel a bevételi riportokkal/hóértékelőkkel pontosan ugyanezt a lehetőséget akarom másoknak is megteremteni. Vágjunk bele!

A korábbi beszámolókat itt találod:

2020 január összefoglaló és bevételi riport

2020 február összefoglaló és bevételi riport

2020 március összefoglaló és bevételi riport

bevételek és kiadások
2020 ÁPRILISÁBAN

A hónapban összesen nettó 11 322 910 Ft árbevétel keletkezett a cégeimben.

Bevétel Gyorsítósáv részletfizetésekből: nettó 5 065 009 Ft

Bevétel Mastermindokból: nettó 1 302 600 Ft

Bevétel egyéb online tréningekből: nettó 2 861 413 Ft

Bevétel webshopokból: nettó 2 093 888  Ft

MEGJEGYZÉS: Bizonyos bevételek megrendelés nélkül történnek, valaki csak elutalja nekünk az összeget, és ezért a rendelési statisztikákban nem jelenik meg. Emiatt 5-6% eltérés elképzelhető lehet a bevételek forrásának tételes leírásában. 

A bevételként feltüntetett számok az adott hónapra kiszámlázott, kifizetett és leadózott nettó összeg, ami teljesen pontos, csak a források közötti megoszlásban lehet eltérés.

A kiadások a következőképpen alakultak:

Hirdetési költség: nettó 3 702 434 Ft

Irodabérlet: nettó 268 000 Ft

Egyéb költség (irodafelszerelés, domainek): nettó 14 000 Ft

Termékbeszerzés (minták, csomagolóanyag): nettó 2 890 Ft

Igénybe vett szolgáltatások (alvállalkozók, grafikus, fordítás stb…):  nettó 2 063 380 Ft

Szoftverek:  nettó 1 501 880 Ft (tárhelyszolgáltatás éves díja és e-mail marketing szoftver féléves díja ekkor került befizetésre, ez kb 1 000 000 ft-ot jelent ebből)

Fulfillment szolgáltatás (raktározás + csomagkezelés + szállítás) díja:  nettó 480 936 Ft

Összes költség: nettó 8 028 196 Ft

MEGJEGYZÉS: A szoftverekre számolt össze az, amit ebben a hónapban fizettem ki – bizonyos szoftvereket ebben a hónapban fizettem ki a teljes évre előre, és bizonyos szoftverek éves díját más hónapban fizettem ki. 

Összes profit a hónapra: nettó 3 294 714 Ft

mi történt ÁPRILISban?

SZEMÉLYES FEJLŐDÉS

Áprilisban többször csalódást okoztam magamnak. Valamikor rossz döntést hoztam, valamikor rosszul reagáltam le valamit, olyan helyzetekben, amiket úgy gondoltam, hogy korábban már megoldottam. 

Ahogy már korábbi cikkekben is írtam, elég nyilvánvaló, hogy túlzottan az üzletre koncentráltam az elmúlt években, voltaképpen az igényesség itt kezdett el visszaütni, mert úgy voltam vele, hogy annyira sok mindent tudok csinálni, ami sokaknak értéket teremt, hogy inkább arra koncentrálok. 

A rendkívüli helyzet előtt már úgy érzem, hogy alakult ez a dolog, de ismét jött egy „nagy hullám” amikor is megint a munkát minden más elé helyeztem. 

A végeredmény az lett, hogy üzletileg ismét nagyon jól sikerült haladni, de a hónap elején előre kitűzött személyes célokkal jóval kevesebbet sikerült haladnom.

tacit fejlődés

Március hónap második felét ugye azzal töltöttem, hogy igyekeztem minél több ingyenes tartalmat biztosítani, ami szerintem segít(het) átvészelni a következő ingatagabb időket.

Áprilisban úgy láttam, hogy sokan megnyugodtak (szerintem ez továbbra is rossz döntés egyébként), úgyhogy átálltam arra, hogy minél nagyobbat tudjunk növekedni ezekben a hónapokban. 

A hónapban 2695 új e-mail feliratkozóval, 2307 YouTube feliratkozóval, és 995 új Facebook csoporttaggal bővült a közönség, ami egy ilyen tanácsadó vállalkozásnál, ilyen kis piacon nagyon jelentős növekedés ennyi idő alatt.

Nagyon hosszú ideje nehéz volt már növekedni, mert egyszerűen csak limitált mennyiségű kereslet volt a vállalkozás indítására – jól ment a gazdaság, sok munkahely volt, ezért a legtöbbeknek egyszerűen nem volt szüksége rá. 

Most hirtelen drasztikusan megváltozotta a helyzet, és jóval sürgősebb lett új lehetséges jövedelemforrásokat teremteni, ezért jóval nagyobb érdeklődés is lett a tartalmaimra. 

Minden bizonnyal ennek is köszönhető, hogy rekord mennyiségű előjelentkezővel fog elindulni hamarosan a csatlakozás a Gyorsítósáv 9.0-ra.

a tesla videó

Bár technikailag májusban lett elérhető, de a munka, amit a videón dolgoztunk áprilisban történt még.

Összességében az ilyen és a jövőben készülőhasonló videók segítenek sokkal szélesebb közönséget megszólítani – már annak idején is sokat profitáltam az utazós videókból, most pedig egy új lehetőség nyílt meg a tartalomkészítésben az autóval, és a megfelelő videós megtalálásával. 

Az idei évre egyébként is célom volt kicsit több olyan videót készíteni, ami inkább oktatás helyett az élet élvezetének a dokumentálásáról szól. 

Hiszen nyilván nem túl motiváló, ha azt látja mindenki, hogy sikeres lettem Magyarországon, önerőből, és a következő lépés az, hogy teperek tovább, amíg szét nem hajtom magam. 

Az eredeti terv az volt, hogy lemegyünk a Teslával egészen Gibraltárig és egy road movie sorozatot készítünk ebből, de ez a határzárak miatt lehetetlenné vált. 

Ennek a hiányában ez a videó egyelőre az első több hasonló közül, amik azt a célt szolgálják, hogy szépen lassan mindenkinek egyértelmű legyen, hogy a jó élet itthon is elérhető, és érdemes érte küzdeni. 

produktivitás podcast interjú

Áprilisban a Produktivitás Podcast vendége voltam, ahol több ötletet megosztottam arról, hogy én milyen produktivitási megoldásokat használok (ahogy az interjúból kiderül: egy kissé más oldalról közelítem meg a dolgokat, mint mások).

Továbbá a jelenlegi helyzetben kialakuló lehetőségekről is elmondtam a véleményemet: 

TERRA CASE haladás

 

A Terra Case-el ebben a hónapban sikerült ugyan több tokot eladni, de a várt áttörés minden erőfeszítés ellenére még elmarad. 

Sikerült a konverziós arányt jelentősen megnövelni a korábbiakhoz képest, a közösségi média felületeink szépen fejlődtek, és rengeteg kiváló visszajelzést kaptunk a vásárlóktól. 

 

A hónap nagy részében minden rendelést ingyen szállítottunk, ami jelentősen csökkentette a profitabilitást, viszont a hogy látszik, nem lett számottevően több rendelés, például a hónap kifejezetten lassan indult (bár ez persze a különleges helyzetnek is betudható). 

Úgy néz ki, hogy a vásárlóink nem árérzékenyek, ezért májusban már növeltünk az áron, és az ingyenes szállítás határait is jelentősen kitoltuk.

A fő tapasztalat viszont, hogy ennél a nagyjából 450 toknál sokkal többet a jelenleg elérhető 11 készülékre nem tudunk eladni óriási erőlködés nélkül, mivel egy normális (nem ajándékozós) hónapban nincs nagyobb kereslet egyszerűen.

Ezért végre megléptem azt, amit már korábban meg kellett volna csinálni, a termékpaletta jelentős bővítését az Android készülékek felé – júniusban már 33 készülékre lesz tokunk, és a színválasztásban is felhasználtam a korábbi rendelések tapasztalatát (néhány szín és néhány készülék nagyon jól fut, a csúcskészülékekre kb alig adunk el tokot, de a többire nagy az érdeklődés). 

nemzetközi TERJESZKEDÉS

Ebben a hónapban a Terra Case-el már jelentősebb mennyiségű terméket adtunk el az Egyesült Királyságban, több mint 1000 font értékben.

Emellett a hó végefelé Németországban is sikeresen elkezdük az értékesítést.

Most egyelőre a külföldi próbálkozások még jelentős mínuszt termelnek, de legalább „kitettük a lábunkat”, és elkezdtek jönni az első eredmények, ráadásul kiszámítható rendszerességgel jönnek rendelések. 

Áprilisban messze nem fektettünk ebbe annyi energiát, mint az itthoni eladásokba, épp ezért tartom biztatónak a kezdetet – alig pár követő van a közösségi médián, visszajelzésekből is kevesebb van, tehát tényleg csak leklónoztuk és lefordítottuk a magyar tevékenységet és elkezdtünk hirdetni. 

könyvek a hónapra

Ebben a hónapban rendkívül élveztem a „Never lose a customer again” c. könyvet, ami voltaképpen arról szól, hogy mekkora hibát követnek el azok a vállalkozások, amik az értékesítés lezárulása után nem veszik figyelembe, hogy milyen érzelmi állapotokon mennek át a vásárlók.  

Az újdonsült klienseknek természetesen vannak igényeik, de sokszor az értékesítők leígérik a csillagokat az égről, és a szolgáltatást nem tudják úgy teljesíteni, ahogy azt leírták. 

Nagyon sok minden visszaköszönt abból, amit egyébként is csináltam az elmúlt években (megerősítve, hogy ezekbe a lépésekbe nagyon megérte üzletileg és értékrend miatt is belefeccölni az energiát), és bizonyos új szempontokból is láttam, hogy miért lesz elégedett egy vásárló.

 

A másik könyvről már természetesen én is sokat hallottam, de a rendkívül csöpögős cím- és alcím választás miatt eddig elzárkóztam tőle. Hozzáteszem ez hiba volt, hiszen egy klasszikus vállalkozó hiba, hogy jól teljesítünk, és elhisszük hogy mindig mindenben nekünk van igazunk.

Ami az esetek többségében igaz is, de sok helyzetben pedig egyszerűen mások máshogy gondolkoznak és nincs egy objektív igazság. 

Most erősen javaslom ezt a könyvet, nem hosszú, nem bonyolult, de rendkívül hasznos. 

 

konklúzió

Április egy tartalmas, de bizonyos szempontokból kissé csalódást okozó hónap volt. 

Mindenesetre nagy előrelépések is megtörténtek, de a következő időszakra ismét újra kell kalibrálnom a figyelmemet. 

Mostanra komfortzóna lett a számomra egy új vállalkozás sikerre vitele, vagy egy óriási promóció lebonyolítása, és nem szeretném, ha ebben ragadnék meg – ahogy mindig mondom: érdemes kitalálni a pénzügyeket, hogy utána a fontosabb dolgokra tudjon koncentrálni az ember.

Nna én úgy érzem, hogy a második felét újra és újra halogatom a saját mondásomnak.

Ettől függetlenül remélem, hogy ez egy jó megerősítés mindenkinek, hogy érdemes nyújtózkodni a mostani zavaros időszakban is!

A legjobbakat!

Üdv,

Ádám