Hogyan szerkessz profi képeket a vállalkozásod instagramjára?
Az Instagram az egyik legaktívabb közösségi média oldallá vált, és egyre fontosabb szerepet kap az online vállalkozások ügyfélszerzésében.
Egy kisvállalkozás vagy egyéni vállalkozó számára viszont könnyen elképzelhető, hogy nem marad sem idő sem energia a közösségi médián való rendszeres tartalommegosztásra.
Ebben a cikkben olyan tanácsokat és sablonokat gyűjtöttünk össze, amik egyszerűvé teszik, hogy designer-minőségű képeket készíts, akár pár perc leforgása alatt a Canva segítségével.
canva bemutatása
A Canva egy olyan kezdő felhasználóként is egyszerűen kezelhető képszerkesztő eszköz, amely lehetővé teszi, hogy profi megjelenésű képeket készíthess rövid idő leforgása alatt is.
Az előre beállított képméretezések segítségével minden nehézség nélkül megszerkesztheted vállalkozásod Facebook borítóját, Instagram sztoridat vagy akár E-bookodat is.
Ennek az eszköznek a legnagyszerűbb része, hogy olyan felhasználók is könnyen használhatják, akik még előtte sosem szerkesztettek képeket előtte, ráadásul böngészőből és telefonos alkalmazásból is könnyen kezelhető.
A Canvába belépve azonnal választhatunk különböző előre elkészített sablonok közül, attól függően, hogy melyik közösségi média oldalra (Facebook, Instagram, stb.) szeretnénk tartalmat készíteni – a kép mérete mindig az adott felülethez megfelelő lesz.
A Canva mindig felkínál egy sor előre elkészített sablon megoldást, amik ízlésesek és több különböző témában készültek, de van lehetőséged teljesen a nulláról is dolgozni.
A szerkesztőfelület nagyon kezdőbarát, szó szerint pár kattintással változtathatod a szövegtípusokat, színeket, háttereket, vagy professzionális ábrákat adhatsz a képedhez.
Még mielőtt belevágsz a Canva áttanulmányozásába, az egyszerűbb átláthatóság kedvéért összegyűjtöttük számodra azokat elemeket, amelyekből képeid elkészítéshez választhatsz.
A Canva megnyitása után rögtön szembe találod magad a különböző közösségi média felületeknek legjobban megfelelő méretezésűre beállított tervekkel.
Mikor kiválasztottad a megfelelőt, a bal oldalon felkínált sablonokból kikeresheted az általad elképzelt grafikához legjobban illő sablont vagy akár dolgozhatsz a nulláról is.
Cseréld ki a sablonban használt fotókat a márkádhoz legjobban passzoló stock fotókra vagy töltsd fel saját profi képeidet.
Van pár betűtípus, amelyet már használsz vállalkozásod más online felületein? Keresd ki őket a több száz lehetőség közül vagy akár töltsd fel sajátod.
Az Elemek fülre kattintva posztod elkészítéséhez beilleszthetsz egy stílusos grafikai elemet vagy kereteket is.
A felsorolt eszközökön kívül még nagy előnye a Canva.com-nak, hogy több különböző formátumban mentheted elkészített grafikádat, valamint a prémium verzióban beállíthatod, hogy grafikád háttere átlátszó legyen.
egyszerű tartalom példák az üzleti instagram fiókhoz
Honnan tudod milyen grafikákat érdemes készítened vállalkozásod Instagram felületére?
A válasz erre a kérdésre talán kissé elcsépeltnek hangozhat: a kulcs a piackutatás.
Keress rá versenytársaid Instagram profiljára belföldön és külföldön egyaránt, jegyezd le, hogy milyen tartalmakat gyártanak, illetve ezek hogyan teljesítenek.
A piackutatás eredményén kívül érdemes még számításba venned, hogy van pár tartalom, amelyek általánosságban minden vállalkozás számára sikeresen működhet. A következőekben ezekből sorolunk fel párat, hogy te is hasznosíthasd őket a saját Instagram stratégiádban.
Montázs
A több képből összeállított montázsok egy grafikán adják át vállalkozásod sűrített mondanivalóját.
Válogass össze pár hasonló hangulatú képet és a hátteret hagyd egyszerűen egyszínűen vagy dobd fel montázsodat egy, a márkád követői által ismert grafikai elemmel.
A montázsok nagy előnye, hogy a háttérszínnel és szöveggel (esetleg a logód elhelyezésével) olyan képeket is hozzáigazíthatsz a márkád arculatához, amik esetleg más stílusban készületek, mint a hagyományos tartalmaid.
Idézet
Az idézetes képek nagyon könnyen fogyasztható tartalmat biztosítanak a közönségednek, így sokkal valószínűbb, hogy elolvassák és reagálnak rá.
Az idézetekkel közvetíteni tudod az értékrended, egy fontos gondolatot tehetsz közzé, vagy egyszerűen csak emlékeztetni tudod az embereket a téma fontosságára.
Mindenképp érdemes betenned a tartalmak közé néhány idézetet, mert bár sokan csinálják, de nem véletlen működik rendkívül jól ez a fajta tartalom.
Flatlay
A Flatlay típusú fotók felülnézetből fényképezett csendéleti képek, amelyen termékedhez közvetlenül kapcsolatos környezettel mutathatod be, hogy az milyen lenne használat közben.
Az előnye, hogy rendkívül egyszerű így látványos képeket készíteni.
Nem szükséges berendezni egy stúdiót vagy hátteret, egyszerűen egy asztallap és néhány mindennapi használati cikk segítségével látványos eredmény érhetsz el.
Hogyan szerkeszd meg az első képed a canvá-val?
1. Válaszd ki a
megfelelő sablont
Első képed megszerkesztéséhez érdemes egy témában a vállalkozásodnak megfelő sablonnal kezdeni.
Ezeket a sablonokat már meglévő, jól működő példák alapján állítják össze, így kevés az esélyed mellélőni a használatukkal.
Például tegyük fel, hogy a webshopod az utazás szerelmeseinek összeállított csomagokat forgalmaz!
Ilyenkor választhatsz egy kifejezetten idézetes posztokhoz készített sablont, ahová majd egy, az utazáshoz kedvet hozó idézetet illesztesz be.
2. Mi a tartalom
mondanivalója?
Tapasztalatlan Instagrammozóként azt gondolhatod, hogy elég ha fényképeket töltesz fel termékeidről a profilodra.
Első lépésként a legfontosabb, hogy megértsük, hogy nem maga a termék fogja az érdeklődőket a vásárlásra ösztönözni, hanem maga a termék jövőre gyakorolt hatásának bemutatása.
Például, ha karkötőket forgalmazol, nem elég, ha magáról az ékszerről teszel fel pár jó minőségű fényképet.
Be kell mutatnod, hogy mennyivel különlegesebbé teszi majd a vásárló mindennapi ruhaösszeállítását is, amennyiben az ékszered hordja.
Lényeg a lényeg, hogy mutasd be, hogy hogyan érezné magát a vásárló, ha a terméked birtokolná.
Lejjebb egyik márkánk, a Terra Case feedjének a részletét látod, ahol termékeink biológialig lebomló anyagból készültek és minden egyes tok megvásárlása után 3kg műanyagot távolítunk el az óceánból.
3. Igazítsd a sablont
a márkádhoz
Vannak specifikus színek, betűtípusok, amelyekről márkád felismerhetővé válhat vásárlóid számára?
Módosítsd a kiválasztott sablont, használd a márkád színeit és betűtípusát, amikről a követőid azonnal felismerik, hogy tőled származik a bejegyzés, és így egy egységes arculatot tudsz kialakítani.
4. Extra tippek kiemelkedő tartalmak készítéséhez
Összegyűjtöttünk pár extra tippet, hogy a a megszerkesztett képeid kiemelkedjenek a hírfolyam képei közül.
Használj magas minőségű fotókat
Ne sajnáld az időt és energiát jó minőségű fotók elkészítésésre.
A jó minőségű fotók használata meg fog különböztetni a versenytársaidtól, sőt követőid azonnal tudni fogják, hogy a te vállalkozásod tartalmát látják éppen.
A követőid számára egyértelműen nagyobb bizalmat sugárzol, ha magas minőségű képeket használsz vállalkozásod közösségi média felületein.
Emeld ki a lényeget
Kombinálj hasonló témájú és színben összeillő képeket és elemeket a grafikád elkészítéséhez.
Kerüld el a túlságosan részletes képek használatát, engedd, hogy látogatóid szeme azonnal meglássa a lényeget; a termékedet vagy magát az üzenetet, amit közvetíteni szeretnél.
Emeld fel képed szaturációját
A szaturáció megemelésével képeid ki fognak emelkedni a hírfolyamból. Ezzel az apró trükkel képeid izgalmasabbnak látványt nyújtanak majd az Instagram felhasználói számára, s sokkal valószínűbb, hogy kedvelni fogják tartalmadat.
Próbálj ki képed fekete-fehérben is
Ahogy a szaturáció megemelése, maga a fekete és fehér árnyalatai közötti kontraszt is odavonzza a látogatók figyelmét a tartalmadra.
Illetve mivel a fekete-fehér képek használata nem túl gyakori az Instagram felületén, ezért képed emiatt is kiemelkedhet az Instagram hírfolyamában nézelődők számára.
könnyen használható
CANVA SABLON példák
Miután megismertük az eszköz használatát, nincs más hátra, mint előre!
Érdemes megismerni a Canva előre elkészített sablonjait a kezdetkben, mert ezek nagyszerű mankóként tudnak szolgálni.
Kigyűjtöttük a számodra azokat, amiket igazán érdemes kipróbálni:
legjobb sztori sablonok
a canvá-ban
Az Instagram sztori eszköz használatával egy, a feed-ednél sokkal könnyedebb stílusban szólíthatod meg látogatóidat.
Fontos megjegyezni, hogy a sztorik 24 óra után eltűnnek, így naponta érdemes új tartalmat készítened a közönséged számára.
Azt javasoljuk, hogy rövidítsd le tartalmad gyártásával töltött idődet és válassz ki pár sztori sablont, s alakítsd őket a vállalkozásodnak megfelelő színekkel és betűtípussal.
Ezeket az alap sablonokat használva, nagyban megkönnyítheted a dolgod a mindennapi tartalomgyártás folyamatát tekintve.
A fenti két sablon ‘hirdetés’ típusú történetek készítéséhez kiváló, többnyire rendkívül letisztult designnal készültek és azt emelik ki, ami a lényeg: a terméked és az esetleges kedvezményt, amit a vásárlók igénybe vehetnek.
Egyszerűen írd át a szövegeket és illeszd be saját képet a stock fotó helyett és kész is professzionális Instagram sztorid.
Állíts össze egy montázst olyan képekből, amelyet a célközönséged vonzónak találhat. A fent látható sablont például egy utazási kiegészítőket forgalmazó vállalkozás tökéletesen felhasználhatja sztorijai között.
legjobb fókusz
sablonok
Instagramod fókuszai olyan rögzitett sztorik, amelyekkel egy könnyedebb, szórakoztatóbb stílusban mesélheted látogatóidnak, hogy;
-mik a vállakozásod értékei
-milyen szolgáltatást vagy terméket kínálsz
-kulisszák mögötti folyamatokat
-eddig elért eredményeidet
-a vásárlóid visszajelzéseit
-a vállalkozásod sztoriját
-a gyakran ismételt kérdésekre válaszokat
Ezek a fókusz sablonok háttereit színezd át vagy cseréld ki a képeket a márkádhoz illő hátterekre, így gyakorlatilag pár perc alatt készen lehetsz a professzionális megjelenésű Instagram fókusz borítóképeiddel.
legjobb Instagram
feed sablonok
Az Instagram feeded megtervezéséhez érdemes egy színsémához ragaszkodni, hogy közönséged már ránézésre tudja, hogy a te márkád tartalmát látja.
Nagyban megkönnyítheted a saját dolgod, ha tartalmaid megosztását előre beidőzíted egy tartalommegosztó applikáció segítségével, mint például a Later vagy a Plann.
Készítsd el egy időszakra a tartalmaidat előre, ütemezd be őket a felhasználóid által legnépszerűbb időpontokba.
Ezzel a módszerrel, akár egy nap alatt elkészítheted több heti közösségi média tartalmad egyszerre, így lerövidítve a napi teendőket a közösségi médiával kapcsolatban.
Az alábbiakban bemutatunk pár könnyen fogyasztható és látványos tartalomötletet, amelyek szinte biztos, hog elnyerik a vállalkozásod iránt érdeklődők tetszését.
Idézet
Egy, a vállalkozásod által közvetített értéket átadó üzenet kiváló tartalom lehet célközönséged eléréséhez.
Például, ha utazási kiegészítőket forgalmazol, a fent középen található sablon egy kapcsolódó idézettel könnyedén elnyerheti az ebben a témában érdeklődő Instagram felhasználók tetszését.
Montázs
Válogass össze pár hasonló hangulatú képet és letisztult színű hátteret és mutasd be az érdeklődőknek, hogy hogyan változna meg az életük, ha birtokolnák a termékedet.
konklúzió
Ahogy a fenti rendkívül egyszerűen használható sablonok által te is láthatod, hogy a Canvá-t használva könnyedén professzionális megjelenésű lehet vállalkozásod Instagram jelenléte.
Használhatod a Canvá-t laptopodról vagy mobilodról, csupán percek leforgása alatt egy sablont teljes mértékben a saját vállalkozásod arculatára szabhatsz.
Kutasd fel a piacodon legjobban működő Instagram stratégiát, dolgozd ki a mondanivalódat a közönséged számára és állítsd össze akár egy havi tartalmad egy délután alatt a Canva segítségével asztali gépedről vagy akár mobilos applikáció segítségével.