#HÉTVÉGIHARCOS ARCHÍVUM

Minden héten pénteken kiküldök egy levelet, ami 5 témát dolgoz fel, amit az adott héten fontosnak vagy érdekesnek tartok. 

Azért szeretem ezeket a leveleket, mert (1) emlékeztetnek arra, hogy a hétvégét meg kell tervezned, hiszen akkor tudsz azzal foglalkozni, ami fontos a számodra, akkor tudod megteremteni a szebb jövőd, (2) így mesélhetek olyan dolgokról is, amik egy egész cikket nem töltenének ki (3) nagyon követhetővé teszi az idő múlását.

Amikor ezeket a sorokat írom, a tizedik heti levélhez közeledünk, és ez a tizedik heti levél az elmúlt 2,5 hónap haladásait, eredményeit és tanulságait foglalja majd össze. 

ELSŐ HÉT (08.23.)

Ez az első része a #HÉTVÉGIHARCOS Hírleveleknek, és örülök, hogy már itt vagy a fedélzeten:)!

Ezekben a levelekben minden héten összegyűjtöm azt a pontosan 5 dolgot, amire érdemes most figyelni.

Ezek a levelek mindig nagyon tömörek lesznek (a cél, hogy nagyjából 5-7 perc alatt elolvashatóak legyenek), úgyhogy vágjunk is bele!

1, KÖNYVAJÁNLÓ: Nathan Latka – How to be a capitalist without any capital

Nathan Latka zseniális – egy podcastet csinál, ahol szoftveres startupok vezetőit interjúvolja meg, rákérdez a konkrét számaikra (felhasználók, bevétel, stb…), amiket felvezet egy adatbázisba és eladja kockázati tőkés cégeknek sok tízezer dollárért.

Ebben a könyvben arról ír, hogy hogyan lehet a „semmiből pénzt csinálni” – vagyis egyszerűen vállalkozói finesszel más pénzéből építeni jövedelemforrásokat (ez az ingatlantól a szoftvercégig sok mindent lefed).

2, ÉRDEKES VÁLLALKOZÁS: kettleandfire.com

Itthon még nem terjedt el, de az USÁ-ban már rendkívül ismert termék a „bone broth”. Itthon csontlevesként ismerjük, ennek a táplálékkiegészítővé alakított verzióját adja el ez a webshop.

Ez a termék kiválóan illik sok táplálkozási trendhez (paleo és keto, Whole30 étrend), de az oldal azért került be, mert PÉLDÁS, ahogy elmagyarázzák a terméküket a közönségüknek.

Az élettani hatásokat, felhasználási módokat, recepteket, a marketingmegoldások pedig rendkívül jól illenek a termékhez.

3, LIFE UPDATE: Nyílik az első TACIT iroda

Nemrég kibéreltem és elkezdtük berendezni az első TACIT irodát.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért szükséges egy online vállalkozásnak egy 70nm-es iroda?

 

Azt akartam, hogy amikor nem vagyok Magyarországon, akkor is könnyen tudjon együtt dolgozni a csapat a projecteken, azt pedig sokszor nehéz távmunkával megoldani.

Továbbá itt tartunk kisebb képzéseket, és innen üzemeltetjük majd azokat a webshopokat, amiket a nyáron építettünk, ennyi dolognak pedig már bizony hely kell.

4, TERMÉKAJÁNLÓ: Revolut

A Revolut egy pénzügyi startup, és az általuk biztosított bankkártya alapjaiban változtatta meg több pénzügyi szokásomat. Sokan hallottak már a Revolutról, de ha még nem, akkor itt tudsz róla olvasni bővebben.

Én azért használom (itthon is), mert az app-en belül nagyon jó riportokat készít a költéseimről, és így azonnal látom, hogy mire mennyi ment el (valamint kereteket is meg lehet adni, hogy adott kategóriára mennyit költhetsz maximum egy hónapban).

Ha még nincs ilyen kártyád, én mindenképp javaslom – az ingyenes fiók is rendkívül megéri.

5, TARTALOMAJÁNLÓ – Graham Stephan Show

Ha értesz angolul (vagy tanulod épp), akkor nagyon javaslom Graham Stephan videóit, aki pénzügyi témában készít tartalmakat.

A fő csatornája mellett van egy „show” csatornája is, ahol könnyedebb hangvételű videók találhatóak, néha a nézői telefonálnak be, hogy megosszák az élethelyzetüket és kérdezzenek.

A legjobb videók viszont mindig a reakció videók – az utóbbi 1-2 években főleg női magazinok elkezdtek arról készíteni interjúkat, hogy ki hogyan költi el a pénzét, Graham pedig hol kifigurázza ezeket, hol jó tanácsokat ad az elhangzottakkal kapcsolatban.

———

Ezek lennének tehát a hét legjobbjai a számomra – teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

 

MÁSODIK HÉT (08.30.)

Isten hozott a második #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ahol ismét szeretnék némi gondolkodni valót adni a hétvégére.

Ezeknek a leveleknek a célja minden esetben az, hogy a hétvégére úgy gondoljunk, mint egy remek lehetőség fantasztikus előrelépéseket elérni.

1, KÖNYVAJÁNLÓ: David Goggins – Can’t hurt me

Pár hete olvastam és nagyon jónak tartom David Goggins könyvét, aki nehéz gyerekkorból nőtte ki magát előbb az amerikai különleges erők katonájává, majd a világ egyik legkeményebb ultramaratonistájává.

Ez a könyv nagyon jó példája az utóbbi időkben népszerűvé váló „mentális keménység” témáján belüli tartalmaknak – én is izgatott vagyok, hogy végre ezek a hiteles történetek átveszik a motivációs beszélők szerepét.

2, ÉRDEKES VÁLLALKOZÁS: popsocket.com

A tavalyi évben a 2. lett az INC magazin leggyorsabban növekvő vállalkozásainak a listáján egy érdekes kis cég.

A Popsocket teljesen új kategóriát teremtett az okostelefon kiegészítők piacán – ez az a kis kipattintható fogó, amit sokan hordanak a telefonjuk hátulján.

Ez a vállalkozás azért nagyon érdekes, mert egy egyetemi filozófiatanár indította, és ennek ellenére egy saját piacot alakított ki magának.

Másrészt pedig az utóbbi pár hónapban elkezdtek nagyon aktívan új termékeket készíteni – tehát nagyon érdekes látni, ahogy egy vállalkozás új fázisába ér az üzletfejlesztésnek és „horizontálisan” bővül új termékkategóriákkal.

3, LIFE UPDATE: DayDesign 100% kész

A nyáron több vállalkozást is építettünk, és az első, ami 100% kész lett a DayDesign. Jelenleg még a nyomdára várunk, de a részünkről kész a teljes folyamat, így pár héten belül meghirdetjük ezt a terméket.

A termék egy tervező, aminek a segítségével könnyebb szokásokat formálni, célokat megvalósítani, és szabadúszók/vállalkozók számára a mindennapokat menedzselni.

A cél az volt ezzel a termékkel, hogy a negyedéves tervezés minél könnyebb legyen, utána pedig egyszerűen le lehessen azt bontani napi cselekvésekre.

Hiszen a legtöbb elsajátítható dologról már vannak információk, de azt nehéz munkába tenni – a tervező célja pedig pontosan ezt a hiányt megoldani.

Összességében ez egy nagyon érdekes tanulóprojekt volt, mert egy teljesen új prémium terméket készítettünk, de rengeteg dolgot tudtunk begyakorolni a készítés során.

4, TERMÉKAJÁNLÓ: SodaStream

Egy bizonyos IQ-szint felett az ember látja azt, hogy nem jó, ha heti több kiló műanyagszemetet termelünk.

Én ugyan nem hiszek a radikális változtatásokban, amik sokszor azt motiválják, hogy kőkorszaki életmódra KELL váltani, de a modern, okos, fenntartható, jobb megoldások mindig érdekesek.

Korábban kartonszámra ittam az ásványvizet, ami nyilván sok tucat üvegnyi szemetet hagy maga után.

Pár hónapja viszont ezt a szokást lecseréltem egy otthoni szódavíz készítővel, vettem hozzá néhány újratölthető palackot, reggel készítek több liter szódavizet és azt viszem magammal.

Érdemes megvásárolni ebből a létező legolcsóbbat (őszintén: mindegyik csak egy szifonból borzasztóan egyszerű, csak a külseje különbözik), mert ez egy jó kulcsszokás lehet egy tudatosabb és fenntarthatóbb életmódhoz.

5, TARTALOMAJÁNLÓ: Biznisz Boyz Podcast

Nem tudok mást ajánlani erre a hétre, mint a velem készült interjút a Biznisz Boyz Podcasten:)

Ebben az interjúban rengeteget mesélek arról, hogy hogyan indultam el, hogyan építettem a vállalkozásaimat, és mik a tervek a jövőre.

Kattints ide a meghallgatáshoz!

———

Ezek lennének tehát a hét legjobbjai a számomra – teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

HARMADIK HÉT (09.06.)

Isten hozott a harmadik heti #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt az időt mire használod fel.

1, KÖNYVAJÁNLÓ: No B.S Marketing to the Affluent

Dan Kennedy egész sorozatot írt a „No B.S Marketing” témában, de szerintem a legtöbb…nem olyan jó.

Hozzá kell tenni, hogy ezek műfajteremtő könyvek, tehát a maguk idejében rendkívül fejlettnek számítottak, de most lényegesen praktikusabb anyagok érhetőek el.

A No B.S Marketing to the Affluent viszont kivétel, ugyanis ez kifejezetten arról szól, hogy vagyonos embereknek hogyan lehet eladni.

Ahogy mondják: igazából könnyebb a legdrágább piacokra törni, mert ott kevesebb a konkurencia. Igazán ritka az, hogy nagyon új dolgokat hoz ki belőlem egy könyv, de most azt érzem, hogy ezt emészteni kell egy ideig, viszont új nézőpontot nyújt bizonyos piacokra.

Ezért tudom ajánlani a könyvet (bár sok praktikus tanácsra ne számítsatok, inkább témafelvetésnek alkalmas).

2, ÉRDEKES VÁLLALKOZÁS(OK)

Ez a téma annyira megtetszett nekem, hogy úgy döntöttem, hogy heti egynél jóval több vállalkozást osztanék meg.

Ezért kezdtünk el készíteni egy egész adatbázist érdekes vállalkozásokról, amik jó példák, és ihletet adhatnak a saját indulásodhoz.

Ezt a jövő héten fogjuk meghirdetni (most még egy átmeneti verziót láthattok), akkor 20 darab vállalkozással indul majd el ez a lista, és heti 10 db-al bővül majd mostantól.

Érdemes elmenteni ezt az oldalt folyamatos inspirációért:)

3, LIFE UPDATE: Első DayDesign tervező elkészült

Végre kézhez kaptuk az első elkészült DayDesign tervezőt, jövő hét végéig pedig a teljes széria nálunk lesz.

Összességében jóval-jóval több energiát igényelt, mint először gondoltam, de végülis egy saját prémium terméket akartam készíteni, dobozzal, kiegészítő anyagokkal, mindennel.

Nehéz projekt volt, de rengeteget tanultunk a folyamatból a csapattal, és persze mindezt meg is osztjuk majd a tréningeimben.

A napló pedig hamarosan elérhető lesz a nagyközönségnek, az első 1000 darabos széria várhatóan szeptember második felében lesz elérhető.

4, TERMÉKAJÁNLÓ: Alo Moves

Tavaly novemberben Balira tartva eltörtem a kezem, és nagyon hosszú időbe tellett, amíg teljesen meggyógyult a törés (ha még nem olvastad volna, mindenképp érdemes ezt a posztot megnézni arról, hogy mi történt és mi a tanulság).

De ahogy újra el tudtam kezdeni edzeni, nagyon unalmasnak tűnt újra konditerembe járni, úgyhogy a futás és kondis edzések mellé felvettem a jógát.

Mint a legtöbb új készség elsajátításánál, nagyon fontos, hogy könnyűvé tegyék a számodra a haladást, és nekem nagyon bejönnek Dylan Werner edzései, ami egy erősítő jellegű edzéssorozat (és ekkor jön rá az ember, hogy a kondis edzés mennyi izmot nem dolgoztat meg).

5, KÉRDÉS: Miről hallanátok szívesen?

Az ötödik pont egy kérdés felétek, kedves közönség: ugye szeretném a jövőben ezt a hírlevelet kérdések megválaszolására is használni, de ehhez bizony kellenek kérdések is.

Így az erre a levélre érkező válaszok közül fogok szemezgetni első körben, úgyhogy ha van valami, ami érdekel esetleg, és úgy gondolod, hogy a válaszom hasznos lehet, küldd el bátran!

———

Ezek lennének tehát a hét legjobbjai a számomra – teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

NEGYEDIK HÉT (09.13.)

Isten hozott a negyedik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

1, OLVASÓI KÉRDÉS: Mi a véleményed a feliratkozásos termékekről, ha kézzelfogható/fizikai termékekről van szó?

Biznisz Boyz Podcast interjúban beszéltem arról, hogy nem vagyok oda az olyan tréningekért, amiket feliratkozásos modellben teljesítenek.

Fizikai termékek esetében más a helyzet, hiszen a különböző „box” vagy „klub” feliratkozások Amerikában remekül működnek már, és talán itthon is kezd megérni rá a piac.

Azonban mindenképp felhívnám rá a figyelmet, hogy ez egy haladó megoldás – feliratkozásos modell lényege mindig, hogy eleinte nem termelődik profit, majd később válik jó üzletté.

Erre fel kell készülni, tehát egy jó üzleti modellnek tartom így, de körültekintően és a megfelelő elvárásokkal szabad csak belekezdeni.

2, ÉRDEKES VÁLLALKOZÁS: cratejoy.com

Ha szeretnél több box-os megoldást áttekinteni, akkor ajánlom a cratejoy.com oldalt, ami egy különböző feliratkozásos dobozokat gyűjtő szolgáltatás.

Lényegében rendelésfogadó- és fizetési szolgáltatást adnak box-oknak, és böngészhetővé is teszik őket az oldalukon.

3, LIFE UPDATE: Küszöbön a Gyorsítósáv 7.1!

Október 6-10-ig tart majd a Gyorsítósáv 7.1 tréningre való csatlakozás, és ennek a levélnek a kiküldésének a pillanatában elérhető egy előjelentkezési akció.

Minden Gyorsítósáv tréning megtartása óriási energiát igényel, és ezért is tartom ezt egy „life update”-nek, mivel ezek mindig hónapokra meghatározzák az életemet.

Ilyenkor mindig foglalkozni kell a felmerülő kérdésekkel, egyre fejleszteni a tréninget, és mindig-mindig törekedni a kiválóságra.

4, TERMÉKAJÁNLÓ: Másodlagos képernyő

Az egyik legegyszerűbb mód növelni a produktivitásod digitális munkákban, az egy másodlagos (lehetőleg szélesvásznú) képernyő.

Egyszerűen szüksége van az embernek a helyre, ahol több weboldalt/ táblázatot/cikket tud szem előtt tartani, hogy egyszerre tudj velük dolgozni. Ha váltogatni kell a programok között, akkor a munka nem csak lassabb, de frusztrálóbb is lesz, könnyebben felőrli a motivációd.

Az új irodánkba ilyen képernyőket vettem – szerintem kiváló az ár-érték arányuk, nagyon szélesek, és az LG képernyőkre telepíthető egy olyan program, amivel egy kattintással felezni/harmadolni/negyedelni lehet a képernyőt, és a programok ahhoz idomulnak.

Ha valaki még nem használt ilyet, akkor könnyen feleslegesnek tarthatja, hiszen egyszerűen a laptopodon is tudsz dolgozni.

Viszont, ha 10-15%-al gyorsabban tudsz elvégezni egy munkát, amihez több oldalnak is egyszerre nyitva kell lennie, akkor nagyon gyorsan behozza az árát, és könnyebben kezdesz bele az ilyen feladatokba.

5, KÖNYVAJÁNLÓ: James Clear – Atomic Habits

James Clear egy remek blogot vezet hosszú ideje a szokásformálásról, és a stílusa sokban hasonlít az enyémhez: példák, kutatások, egyértelmű álláspontok a fontos kérdésekben.

Ebben a könyvben rengeteg dologról esik szó, ami nekem is hasznos volt annak idején, és sok új érvet és példát lestem el én is olvasás közben.

Összességében szerintem ez egy nagyon jó alap a szokásformáláshoz, abszolút egybevág az én általam tanítottakkal is, ami szerint: „először meg kell érteni hogy mi és miért zajlik a fejedben, utána tudod ezt kihasználni a magad javára”.

———

Ezek lennének tehát a hét legjobbjai a számomra – teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

ÖTÖDIK HÉT (09.20.)

Isten hozott az ötödik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

1, OLVASÓI KÉRDÉS: Mit ajánlanál egy tanuló fiatalnak (0 jövedelemmel), hogy hogyan szerezze meg a kellő tőket ahhoz hogy eltudjaon indítani egy vállalkozást?

Röviden: pontosan azt kell csinálni, amit én csináltam. Én annak idején megtanultam egy értékes készséget, amit el tudtam adni, és ebből tettem szert a jövedelmemre, és azt kezdtem visszaforgatni.

A probléma az szokott lenni, hogy az emberek nem tudnak időfázisokban gondolkozni: először tanulni kell, kiépíteni azt a tudástőkét, amit később pénzbeli tőkére tudsz váltani.

A legjobb lehetőség jelenleg a Gyorsítósáv tréningemen való részvétel, ahol egy nagyon átfogó online marketing tudást el tudsz sajátítani. Ezzel el tudsz kezdeni marketinges gyakornokként dolgozni.

Mellette viszont tudsz szabadúszó munkákat is vállalni, és lényegében más pénzéből szerezhetsz tapasztalatot (a legtöbb ilyen munka eleinte főleg igényességet követel, nem óriási szakértelmet).

Az ebből származó jövedelemnek 1-1,5 év után elégnek KELL lennie további vállalkozások építéséhez. Tehát ha nincs tőke, akkor keress valakit, akinek van, és szüksége van igényes munkaerőre – hidd el, ez ma hihetetlen ritka, tehát ha jól dolgozol, akkor 100% a siker.

2, LIFE UPDATE: Karma Vida termékfejlesztés

A napokban sokat hallhattatok a DayDesign tervezőkről, és a jövő heti hírlevélben már az indulásról fogok tudni nektek beszámolni.

De ez ugye nem az egyedüli márka, amit fejlesztettünk az utóbbi pár hónapban, hanem mellette a Karma Vida jótékonysági karkötőket is készítettük.

A lenti két képet azért csatoltam, hogy ne keserítsenek el a kezdeti nehézségek. Nekünk is kb 1,5 hónapba tellett kitalálni, hogy hogyan tudunk egy kellően jellegzetes, kellően egyedi, kellően feltűnő karkötőt készíteni, amivel tudjuk az egyes alapítványok támogatását jelezni.

Ez egy hosszabb termékfejlesztési időszak volt, a bal oldali kép egy korai „monstrum”, míg a jobb oldali egy közel kész megoldás.

Sok részletet tudatosan lehagytam, de a fontos rész látszik: minden gyöngy egy saját, önálló fénnyel rendelkezik, ami sötétben és napsütésben is remekül néz ki.

Az egyik következő tréningem már erről fog szólni: különböző márkák fejlesztésének a lépéseiről a legapróbb részletekig lebontva.

3, TARTALOMAJÁNLÓ: Visual Politik

A széles látókör mindenkinek hasznos. Sajnos bődületes, hogy mennyire keveset tudunk a világ nagy részéről, pedig egy új nézőpont a körülötted lévő világot is más megvilágításba helyezi.

Az egyik kedvenc videócsatornám a Visual Politik, ahol a világ történéseit elemzik ki gazdasági, politikai és történelmi szempontból.

Én úgy gondolom, hogy sok mostani propaganda azért működik jól, mert az embereknek nincs meg az a „példabázisa”, ami alapján el tudnák magyarázni, hogy miért is helytelen egy adott téma alakulása.

Például az argentin infláció, vagy az évtizedes japán gazdasági stagnálás megértése elég sok mindent megmagyaráz itthon is, aminek a megértéséhez másképp nagyon sok szakmai fogalmat kellene elsajátítani.

Ha értesz angolul, igazán érdemes a hétvége során böngészni egy kicsit ezeket a videókat!

4, TARTALOMAJÁNLÓ: A Vállalkozás Ötlet – A legfontosabb döntés a vállalkozásodba előadás felvétel

Ez a videó már csak vasárnap estig érhető el, tehát mindenképp nézd meg, ha eddig még nem tetted volna!

25 perc alatt rengeteget tanulhattok arról, hogy milyen tényezőket érdemes megfontolni, illetve elmondom, hogy a DayDesign és a Karma Vida esetében pontosan hogyan működtek ezek az elvek.

Kattints ide a videóhoz!

5, TERMÉKAJÁNLÓ: Matador zsebben hordható pokróc

Oké, valószínűleg sokakat ki fog akasztani az ára, de a Matador Pocket Blanket egy olyan termék, amit tényleg gyakran használok, és máshogy nem igazán tudom pótolni más termékkel a funkcióit.

Ez egy kis ülőpokróc, ami kb egy tasak papírzsepi méretére össze lehet hajtani, és bárhova magaddal tudod vinni, villámgyorsan összehajtható, ráadásul vízálló, a szélei le vannak súlyozva, így a könnyebb szellő nem viszi el.

Nincs is jobb, mint egy új, idegen városban lévő parkban leülni a fűre összekoszolódás nélkül!

———

Ezek lennének tehát a hét legjobbjai a számomra –  teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

HATODIK HÉT (09.27.)

Isten hozott a hatodik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

A mostani egy különleges levél, hiszen a mai napon váltak elérhetővé a DayDesign tervezők (kattints ide a megtekintéshez), és ezért 5 darab tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, amit egy saját márka építése során szereztünk.

1, MINDIG KEZDD EGY HASONLÓ TERMÉK MEGVÁSÁRLÁSÁVAL

A DayDesign mellett több másik terméket is fejlesztettünk párhuzamosan, és egyértelmű, hogy ahol halogattuk azt, hogy más termékét megrendeljük (mert úgy értékeltük, hogy a mi termékünk azért elég más, vagy mondjuk a marketingmegoldásokban mást használtunk volna), ott nagyon komoly bizonytalanságok voltak hosszú ideig.

Amint megrendeltünk egy másik terméket, és láttuk hogy milyen a csomagolás, mi van a dobozban, milyen leveleket kapunk utána, vagy a termékre nézve mi mit csináltunk volna máshogy, ezek mind óriási lendületet adtak.

Még akkor is, ha bizonyos dolgokat biztosan máshogy csinálnál, vásárolj hasonló termékeket, mint amiket forgalmazni akarsz.

2, KÉSZÜLJ FEL, HOGY A BESZÁLLÍTÓKAT TÖBBSZÖR MEG KELL KERESNED

A legtöbb esetben teljesen felesleges arra építened, hogy ha megkeresel valakit, akkor azonnal készségesen válaszolnak, így ne is szegje a kedved, ha nehézkes eleinte a kommunikáció.

Mindenhol nehéz motivált munkaerőt találni, és a legegyszerűbb mód egy ügyfélszolgálatosnak könnyíteni a saját munkáját, ha hosszú késéssel válaszol neked.

Tehát készülj fel lelkiekben arra, hogy neked kell „eladnod” az érdeklődésedet, sajnos hogy foglalkozzanak veled. Ez vonatkozik a szolgáltatókra is, akik csinálnak neked valamit, készülj fel, hogy rá kell nézni a munkájukra, és példákat biztosítani a munkájukhoz.

3, A CSOMAGOLÁS EGY ALULÉRTÉKELT, DE RENDKÍVÜL FONTOS MEGOLDANDÓ PROBLÉMA

Amikor belekezdtünk az egész termékbe, akkor eldöntöttem előre, hogy szeretnék mindent a legigényesebb megcsinálni, ezért külön díszdobozt készíttettünk a tervezőnek.

Ez például egy olyan dolog, ami nem szükséges feltétlen, senki nem fogja csak ezért megvásárolni a terméket, mégis úgy döntöttem, hogy csináljuk meg, és legalább ezt is gyakoroljuk.

Persze ha díszdoboz van, akkor a díszdobozt is védeni kell, így kell egy szállításra használható könyvdoboz is – és a karkötők, amiket készítünk, azoknak is díszdoboza lesz, ahhoz pedig egy külön, más méretű dobozt kellett szerezni.

Erre sokkal több figyelmet kellett volna fordítani a kezdetben, de még egyszer: nem feltétlen van rá szükség.

Rengeteg online márka egyszerűen egy logózott borítékban küldi ki a termékeit, különösebb csomagolás nélkül. Ez nem egy olyan igényes megoldás, de ugyanakkor semmi probléma sincs vele.

4, TUDD, HOGY MIRE VAN LEHETŐSÉGED ANYAGILAG

A DayDesign tervezők elindítása 3,7m ft-ba került. Ki lehetett volna hozni kevesebből is, de így is milliós összegekről beszélünk ahhoz, hogy egy ilyen terméket legyártsanak neked.

Tehát vagy olyan terméket választasz, ami könnyebben elindítható (egy másik épülő webshopnál nagyon meglepett, hogy milyen kevés pénzből és milyen könnyedén lehet elindítani), vagy pedig szerezhetsz hozzá finanszírozást.

A DayDesignt is az első kiadás eladása után megmutatjuk több kockázati tőkés cégnek, ha pedig nem adnak megfelelő feltételeket, akkor bankhitelből lehet skálázni (pont most hihetetlen kedvező feltételek vannak).

Olyan vállalkozást csinálj, ahol kevés pénzből is van lehetőséged nagy profittal működő, kiszámíthatóan növekedő (értsd: a korábbi vásárlók minden bizonnyal máskor is vásárolnak, és lehet ajánlják is a terméked) vállalkozást építen.

A Gyorsítósáv tréninghez a következő hónapokban felkerül egy extra anyag, ami pontosan ezzel fog foglalkozni az általunk épített vállalkozások példáján keresztül.

5, FOGADD EL, HOGY A TERMÉK VERZIÓKON KERESZTÜL FOG ALAKULNI

A DayDesign-ba úgy kezdtünk bele, hogy kiadtam a csapatomnak feladatnak, hogy egyszerűen 2-3 meglévő tervezőből gyúrjanak össze egyet.

Rövidesen viszont láttam, hogy sok dolgot én biztos nem tennék bele (pl motivációs idézeteket), vagy sok tervező egyszerűen nem elég fókuszált.

Ez eleinte okozott is némi bizonytalanságot, hogy akarom-e ezt a tervezőt, mert az első verzió alapján voltak kétségeim, mivel nyilván nem akartam valami olyat kiadni, amit mesterkéltnek tartok.

Végül úgy döntöttem, hogy a nulláról készítem el a tartalmat, és még a grafikai stúdióval való egyeztetés során is sok-sok változtatást eszközöltünk, mert ami gondolatban jól hangzik, az lehet hogy papíron mégsem.

Ez ne tartson vissza senkit a termék fejlesztésében, hanem készüljetek fel rá, és használjátok előnyként – ha ezzel a várakozással kezdtek bele, akkor már az első verzió gyorsan elkészülhet, és az egy kapaszkodóként szolgálhat a későbbiekre.

———

Ez lenne tehát 5 tapasztalat, amit a DayDesign építése során szereztünk  –  teljen kellemesen a hétvégéd, és remélem valamelyik pont hasznos ötleteket ad, hogy #HÉTVÉGIHARCOS módon haladj a következő napokban!

Ádám

HETEDIK HÉT (10.04.)

Isten hozott a hetedik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

1, LIFE UPDATE: Közeleg a TACIT Gyorsítósáv 7.1!

Miután sikeresen lehoztuk a DayDesign tervezők indulását, jövő hétfőn ismét megnyílik a lehetőség a csatlakozásra a Gyorsítósáv tréninghez.

Ahogy a múltban is láthattátok, én folyamatosan elöl járok azzal, hogy kézzelfogható, valós példákkal nyújtsak segítséget a vállalkozói útra lépésben.

A Gyorsítósáv messze a legjobban értékelt, legerősebb garanciákkal bíró, leghosszabb ideje fejlesztett és legnagyobb költségvetéssel futó tréning vállalkozóknak.

Ezúttal egy kissé rendhagyó módon lehet majd csatlakozni, hiszen a saját márkáink karácsony indulása miatt most nem tudom bevállalni a szokásos módon a folyamatos segítségnyújtást a résztvevőknek, így ezúttal csak az anyagok lesznek megvásárolhatóak.

Minden részlet a tréningről elérhető itt.

2, TARTALOMAJÁNLÓ: Mark Manson – In Defense of Being Average

Ez a cikk egy kis kiegészítése annak a mondásnak, hogy „ne sikeres, hanem értékes emberré akarj válni”.

Tudom, hogy sokan az én munkámat a gyors és fókuszált haladással kapcsolják össze, de a valóság az, hogy én is rengeteg dologban (amit nem tartok olyan fontosnak) rosszul teljesítek.

Ez a cikk érveket sorakoztat fel, hogy miért hiba a siker felé érzett sóvárgás, és hogyan teszik magukat boldogtalanná az emberek azáltal, hogy teljesen irreális elvárásokat támasztanak magukkal szemben.

Én is fontosnak szoktam tartani hangsúlyozni, hogy az egyik hiba, ha valaki semmit nem kezd az életével, a másik hiba viszont, ha valaki nem hajlandó belenyugodni, hogy bizony sok dologban (remélhetőleg azokban, amik nem olyan fontosak a számunkra) bizony örökké átlagosak leszünk csak.

3, TERMÉKAJÁNLÓ: Figula Zenit 2018 félszáraz fehérbor

Én szinte kizárólag csak száraz fehérbort szoktam inni, és általában túl intenzívnek tartanám a Figula Zenitet, de mégis valahogy nagyon megszerettem egyszer, amikor beesett a kosaramba valahol.

Úgyhogy most jó szívvel ajánlom kipróbálni, ahol még be lehet szerezni (elég kevés helyen érhető már el, és a 2017 és 18-as évjáratok íze nagyon más, erre érdemes figyelni).

4, OLVASÓI KÉRDÉS: Véleményed szerint milyen (helyfüggetlen/ online) vállalkozások fognak jól/ nyereségesen működni a közelgő nehezebb gazdasági időszakban?

Lényegében biztosra veszem, hogy a közel 10 éves (a tőzsdék történelmében példátlanul hosszú, hitelből finanszírozott, megoldatlan problémákkal terhelt) gazdasági felívelési időszak után bajok lesznek.

Ha valaki erre azt mondja, hogy „de 5 éve is ezt mondták, hogy válság lesz” – épp ez a lényeg, hogy csak iszonyatos mennyiségű pénz nyomtatásával és hihetetlen olcsó hitelekkel kerülték el akkor a bajt, ami most csak még nagyobb problémát fog okozni.

Szerintem a mostani „digitális nomádok”/szabadúszók/dropshipperek/ Amazon kereskedők nagy részének rá kell majd jönnie, hogy az elmúlt 10 év egy álomvilág volt, és ha valaki nem épített ez alatt az idő alatt értékes készségeket, akkor most radikálisan más élet vár majd rájuk.

A 2008-as válság alatt nagyon sok jól fizető állás szűnt meg, és sok ember ekkor kezdett vállalkozásba – tehát a következő válságban várható az, hogy sokkal kevesebb lesz a vásárló, de sokkal nagyobb lesz a konkurencia, és mindenki egyszerre fog kizökkeni a „jaj, hát jó élet és kényelem van, utazni és pihenni kell, nem kell sehova rohanni” hangulatból.

Az én javaslatom az, hogy válasszatok egy online területet, amiben kiemelkedően jók tudtok lenni, ahol előnyre tudtok szert tenni másokkal szemben.

Ha valamit minden hülye meg tud csinálni, akkor egy idő után minden hülye csinálni fogja. Az egyetlen menekülőút olyan dolgot csinálni, amit mások nem tudnak/nem hajlandóak csinálni.

E-kereskedelemben ez azt jelenti, hogy saját márkát kell építeni, szabadúszóként iszonyatosan rákoncentrálni egy konkrét réspiac igényeire, tanácsadóként pedig iszonyatos mennyiségű bizalmat kell építeni egy adott közönségnél magas színvonalú ingyenes tartalommal, és jól felépített ajánlatokkal (vagyis pontosan azt csinálni, amit én is teszek:)).

5, OLVASÓI KÉRDÉSEKET VÁROK!

Ez a levél kicsit hosszabb lett a szokásosnál, mert az utolsó pontot hosszabban válaszoltam meg.

Ezzel viszont egy időre kifogytam az olvasói kérdésekből (amiket egyéb posztjaimban nem válaszoltam meg), tehát ismét hozzátok fordulok kérdésekért!

Küldjétek el válaszként erre a levélre, hogy miről hallanátok még szívesen!

———

Ez lenne tehát a hét 4 legjobbja, továbbá várom a kérdéseiteket, amiket a következő időszakban meg tudok válaszolni.

Jó hétvégét, jó haladást kívánok, és ne felejtsetek #HÉTVÉGIHARCOS-ként küzdeni egy jobb élet építéséért a következő 2 napban!


A legjobbakat!
Ádám

NYOLCADIK HÉT (10.11.)

Isten hozott a nyolcadik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

1, OLVASÓI KÉRDÉS: A válságon kívül milyen tényezők, események vannak amikre különösen gondolni kell a jövőbe tervezés esetén?

A legfontosabb tényező, amivel számolnod kell a jövőbe tervezés során, hogy ne mássz fel egy olyan létrára, aminek csak a tetején jössz rá, hogy rossz falnak van támasztva.

Ahogy gyakran beszélek róla: gazdasági válságok mindig lesznek. Aztán elmúlnak. Persze 1-2 évig meghatározzák a közbeszédet, de nem okoznak összeomlást.

Lényegesen fontosabb, hogy ki akarsz lenni, és hogy teszel-e lépéseket ebbe az irányba.

Én is a közelmúltban jöttem rá, hogy bár még nagyon hosszú ideig akarok aktívan dolgozni, most az életem egy másik fázisába értem, amikor más dolgoknak is teret akarok adni (építkezve az előző 3,5 év eredményeire természetesen).

2, VÉLEMÉNY: Mire költsd a pénzed?

Nemrég lezárult a Gyorsítósáv 7.1-re való jelentkezés, és ezek mindig olyan időszakok, amikor pár napon belül rengeteg pénz érkezik a vállalkozásomba.

Ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy mire költse az ember a pénzt, hogy megjutalmazza magát, vagy mibe forgassa egy kicsit, hogy munkába legyen téve?

Én azt vontam le következtetésként, hogy a legjobb dolog, ha ilyenkor nem csinál semmit az ember. Nem KELL keresni valamit, a legjobb, ha ilyenkor éled tovább az életed, és ha jön valami, amit tényleg nagyon akarsz csinálni, akkor tök jó, hogy ott van az a pénz.

Szerintem a legtöbb életet meghatározóan rossz döntés kicsivel az után történik, hogy valaki pénzhez jut, és úgy érzi, hogy MUSZÁJ befektetnie valamibe, MUSZÁJ azonnal megünnepelni.

Ahogy mondani szokták: a legjobb dolog, amit pénzen venni lehet, az a nyugalom. És még csak elkölteni sem kell hozzá.

3, FILMAJÁNLÓ: Whiplash

A Whiplash egy Hollywoodban ritka szemszöget mutat be: azt, amikor az embernek el kell kezdenie áldozatokat hozni a sikerért.

Egy Marvel filmben jellemzően van a szuperhős, aki 20 percig nagyon erős, aztán utána történik valami, amitől nem lesz olyan erős, aztán 40 perccel később mégis kiérdemli, hogy erős legyen, és legyőzi a gonoszt.

Ugye a valóság nem így működik, és könnyen lehet, hogy valaki azt gondolja, amikor nehézségeket tapasztal, hogy „ennek nem így kellene működnie”.

Pedig pontosan így kell működnie. Mindenkinek szüksége van valamilyen fájdalomra (a szenvedés viszont opcionális), és mindenkinek szüksége van valakire, aki (vagy ami) szembesíti azzal, hogy még nem tart ott, ahol szeretne.

Én is sokszor látom a klienseimen, hogy egy rosszabb visszajelzéstől megsértődnek, vagy valahogy még a kihívást jelentő dolgokban is a kényelmet keresik.

Ajánlom ezt a filmet, hogy reálisabban lásd a haladást az életben:)

4, LIFE UPDATE: A következő hónap

Az utolsó negyed évre a célom az volt, hogy 3 új webshopban adjunk el 1000-1000 darab terméket, így kihozva a maximumot a karácsonyi időszakból.

A daydesign.hu már fut, és rövid időn belül el is érjük az első 1000 eladott terméket.

A következő 1-2 hét azzal fog telni, hogy átgondoljuk a csapattal a folyamatokat és optimalizáljuk őket, hogy a másik 2 webshop indulásakor minden gyorsan és flottul menjen.

Tehát közeledik egy nagyon izgalmas időszak az ultraintenzív termékfejlesztés után (3 különböző terméket, 3 különböző weboldalt, 3 különböző dobozt, 3 különböző promóciós metódust kellett kitalálni), amikor végre elkezdenek bejönni a vásárlások.

5, MIN DOLGOZOM: Az Igényes Munka Manifesztó

Gondolkoztál már azon, hogy mennyire szerencsések vagyunk, hogy dönthetünk arról, hogy mit akarunk dolgozni, miben akarunk kiteljesedni?

Ez egy nagyon egyedi helyzet, ami a világtörténelem kb 90%-ában nem volt jellemző sehol, és most is a világ döntő többségében nem áll az emberek rendelkezésére.

Ezért tartom egyszerre hálátlannak és tiszteletlennek (a szerencsétlenebb helyzetben lévők felé), amikor valaki nem hajlandó jóvá válni a munkájában.

Mindenki jobban jár, ha jó munkát végzel.

Lehet a vendéglátásban valaki azért morog, mert külföldön jobban megfizetik őket, de ez a morgás hálátlan a munkaadóval szemben (aki tízmilliókat fizetett azért, hogy megteremtse a helyet), tiszteletlen a vendéggel szemben, és persze rosszat tesz neki is, hiszen összehasonlítgatás helyett csak annyit kellene tennie, hogy igényesen végzi a dolgát.

Én úgy érzem, hogy ez a banális gondolat ma eléggé ismeretlen, ezért elkezdtem nemrég gondolkozni egy ilyen kiáltványszerűségen, ami összefoglalja azt az értékrendet, ahol ha elvállalsz valami munkát, akkor azt rendesen teljesíted is.

Én bevállaltam ezeket a hétvégi leveleket, és abszolút hullafáradt voltam a mai nap során, de nem bírtam volna aludni menni anélkül, hogy megírom (ezért kapjátok meg 15 perccel éjfél előtt a körlevelet:)).

Remélhetőleg hamarosan elérhető lesz ez a cikk, de addig is érdemes gondolkoznod azon: mi az, amit csinálhatnék igényesebben, amivel több értéket nyújthatnék a világnak?

———

Ez lenne tehát a hét 5 legjobb témája a számomra.

Jó hétvégét, jó haladást kívánok, és ne felejtsetek #HÉTVÉGIHARCOS-ként küzdeni egy jobb élet építéséért a következő 2 napban!

Ádám

KILENCEDIK HÉT (10.18.)

Isten hozott a kilencedik #HÉTVÉGIHARCOS hírlevélben, ami segít, hogy lendülettel kezdj bele a hétvégébe!

Ezek a levelek ugye minden esetben arra szolgálnak, hogy cselekvésre inspiráljanak a hétvége során, hiszen meghatározó lesz az eredményeidben, hogy ezt a hétvégi időszakot mire használod fel.

A jövő héten egy különleges tizedik heti #HÉTVÉGIHARCOS levéllel készülök nektek, ami összefoglalja a hírlevelek indulása óta eltelt 2,5 hónap legfontosabb történéseit, tehát érdemes lesz figyelni rá!

1, OLVASÓI KÉRDÉS: Engem gyakran elkeserít amikor látom, hogy sokan a gyors jövedelem érdekében próbálják kihasználni az internetes piacot – te hogyan kezeled azokat, akik visszaélnek ezzel a területtel?

A magam piacán azt látom, hogy jelenleg egy aranykora van a pénzmágusoknak, guruknak, sikercoach-oknak, és egyéb kuruzslóknak.

Természetesen engem is zavar ez, hiszen a tanácsadás egy elképesztő lehetőség hozzájárulni sokak életéhez, és ez lényegében egy szép szakma karikatúrája.

Viszont azt is látom, hogy sajnos a piacban van a probléma, tehát erre van igény jelenleg.

Nyilván 1-2 év múlva lejátszódik majd egy tisztulás – én addig egy sokkal szakmaibb közönségre, és a tudásom új helyzetekben való kamatoztatására koncentrálok, hiszen a piacra nem tudok hatni, de a saját fókuszomra igen.

2, TARTALOMAJÁNLÓ: Francisco pénz-monológja

Az egyik könyv, amit majdnem minden évben elolvasok az Atlas Shrugged (magyarul Veszett világ címmel jelent meg), és azon belül is a kedvenc részem Francisco d’Anconia beszéde.

A könyv arról szól, hogy hogyan kezdik el szépen lassan a „fosztogatók” elvenni az értékteremtő „mozgatók” munkájának a gyümölcsét, mindig amögé bújva, hogy a mozgatók mindent csak a pénzért csinálnak (ezzel önigazolva a saját fosztogatásukat).

Francisco monológja pont arra világít rá, hogy a pénznek nem csak mennyisége, hanem minősége is van – a mozgatók pénze az értékteremtésből származik (és nagyszerűen megvannak nélküle is), a fosztogatók pedig értékteremtés nélküli pénzkeresetre pályáznak.

Ez azt hiszem nagyon aktuális, hiszen egy olyan világban élünk, ahol sokszor láthatunk tisztességtelen embereket gazdagodni, és ez sokakat letörhet, hogy mégis miért érné meg tisztességesen dolgozni akkor?

A válasz, hogy természetesen egy gazdag fosztogató továbbra is csak fosztogató lesz, a mozgatók pedig tudnak pénz nélkül is értéket teremteni.

Ha szükséged van egy fókuszpontra, hogy miért érdemes minden nehézség ellenére csak az érték teremtésére koncentrálni, akkor ez a beszéd (és könyv) az, ami segít más szemszögből nézni a dolgokat.

(ez egy bonyolult, angol szöveg, de a jövőben szeretnék közzétenni egy fordítást az én jegyzeteimmel)

3, TARTALOMAJÁNLÓ: Ez lesz a következő válság kirobbantója?

A 2008-as gazdasági válságról készült legnépszerűbb könyv és film a „The Big Short”, ami bemutatta Dr Michael Burry-t, aki azon kevesek közé tartozott, akik ki tudták mutatni, hogy a sziklaszilárdnak hitt ingatlanpiac be fog dőlni.

Ha az elmúlt években foglalkoztál befektetésekkel, akkor bizonyára hallottál a „passzív alapokról”, amiknek nagyon minimális a kezelési költsége, jó megtérülést hoznak, alacsony a kockázatuk, és évtizedekig nem kell velük foglalkoznod.

Jól hangzik, igaz?

Ugyanaz a Michael Burry, aki ki tudta mutatni az ingatlanpiac bedőlését most a részvénypiac passzív alapok miatti zuhanását jósolja.

Én is már több, mint egy éve hallok erről mendemondákat, mert sokaknak gyanús lett, hogy több tőzsdei cég részvényárfolyama nem változott rossz hírek után sem (gigabírságok, törvényi változások, gyenge üzleti eredmények stb…), egyszerűen azért, mert a passzív alapok nem adják el ilyenkor a részvényeiket (pont ezért passzívak, mivel nem kereskednek a részvényeikkel).

Ha rossz hírek hallatán nem adják el a részvényeiket, akkor nem csökken a részvény ára sem – pedig kellene, hiszen kimutathatóan rosszabb üzlet megvenni a részvényt, mint korábban.

Márpedig a passzívan kezelt alapok jelenleg a teljes amerikai részvénypiac több, mint 50%-át birtokolják – és amilyen bátran javasolják, ez a szám gyorsan növekszik.

Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi amerikai részvényárfolyamok olyan cégek által vannak meghatározva, amik mesterségesen magasan tartják az árfolyamot, még kedvezőtlen üzleti eredmények esetén is.

4, LIFE UPDATE: Karácsonyi készülődés

Az idei karácsony durva lesz. Most épp az utolsó szálakat varrjuk el még 3 új márka indításával kapcsolatban, amit én már a világ túlsó feléről fogok követni (de ez a szép az online vállalkozásokban:)).

Tehát most próbálunk minél több dolgot előre elkészíteni, hogy a csapat az e-kereskedelmi márkákra tudjon koncentrálni, amíg én a Gyorsítósáv 8.0 promócióját tartom.

Hosszú volt az út odáig, hogy most azt tudom mondani, hogy nyugodtan megyek el úgy, hogy közben tudom, hogy rendben lesz minden, de most abszolút így érzem, hogy nélkülem is minden szépen fog alakulni.

Abban, hogy tisztán a termékek beszerzésére és eladására koncentrálhassunk, óriási segítséget jelent a Webshippy, amivel automatikusan teljesítésre kerülnek a rendelések minden nap.

Így lényegében semmit nem kell foglalkoznunk a szállítással, ami bár a DayDesign promóció több száz rendelése alatt nagy mókának tűnhetett (kívülről), de a valóságban persze egy olyan dolog, amit lehetőség szerint ki akarsz szervezni minél gyorsabban.

5, ZENEAJÁNLÓ – AC/DC – It’s a long way to the top

Nálam a top utazós zene, ami jó eséllyel az egyetlen szám a világon, ahol jól szól együtt a gitárnyúzás és a skótduda:

———

Ez lenne tehát a hét 5 legjobb témája a számomra.

Jó hétvégét, jó haladást kívánok, és ne felejtsetek #HÉTVÉGIHARCOS-ként küzdeni egy jobb élet építéséért a most rendelkezésedre álló szabadidőben!

A legjobbakat!
Ádám