HOGYAN INDÍTSD EL
AZ ELSŐ GOOGLE SHOPPING KAMPÁNYOD?
A Google Shopping egy rendkívül hatékony, ráadásul teljesen automatizált hirdetési forma webshopok számára.
Minden e-kereskedelmi vállalkozás számára érdemes beállítani, hiszen minden munkát a Google rendszere végez.
A Google Shopping hirdetések kiemelkednek a többi közül, hiszen a Google szöveges találatai között láthatják a terméked képeit a vásárlók.
Egyes mérések szerint a Google Shopping hirdetések konverziós aránya 30%-al magasabb a hagyományos szöveges hirdetéseknél. Sok keresésnél automatikusan ezek kerülnek az első helyre a találatok között, így jobb eredményeket szállítanak egy normál szöveges hirdetésnél.
A hagyományos kampányokkal ellentétben a Google Shopping teljesen automatikusan működik, nincs is lehetőség célzási beállításokat megadni, hanem teljesen a Google algoritmusa alapján működik.
Ezért ideális kisvállalkozások számára is, ahol nem tud valaki kizárólag a hirdetések kezelésével foglalkozni, és remek megoldás nagyvállalkozások számára is, ahol akár több tízezer terméket is lehet hirdetni a segítségével.
Ebben a cikkben lépésről-lépésre megmutatjuk, hogy hogyan tudsz elindulni a Google Shopping hirdetésekkel, akár alig 30 perc alatt.
Ehhez a következő lépéseket kell elvégezned:
1. Termékcsatorna létrehozása
Ahhoz, hogy feltölthesd a termékeid a Google Shoppingba, szükséged van webáruházra.
Szerencsére szinte minden webáruház rendszer könnyen összekapcsolható a Google Shoppinggal (pl: Shoprenter, Unas, Woocommerce, Shopify).
A webshopon belül pedig készítened kell úgynevezett termékcsatornát, ami automatikusan átadja és frissíti az áruházban lévő termékeid adatait.
2. Google Merchant Center beállítása
Könnyen elképzelhető, hogy van már Google Ads fiókod, de ha mégsem, akkor a cikkben találsz egy útmutatót a regisztrációhoz.
Viszont a Google Shopping hirdetések indításához ezen kívül szükség van egy ú.n. Google Merchant Centerre, amivel sokan nem rendelkeznek még.
3. Google Shopping kampány elindítása
Miután megtettük a szükséges beállításokat, elindítjuk a Google Shopping kampányunkat, amit a 3. fejezetben lépésről-lépésre bemutatunk.
1. termékcsatorna
(feed) létrehozása
A termékcsatorna a Google Shopping-kampány központi eleme. Ez lényegében egy nagy táblázat, amely tartalmazza a termék adatait.
A hírcsatornát WordPress esetén egy egyszerű ingyenes bővítmény telepítésével tudod létrehozni.
Bérelhető webáruházak általában beépített funkcióként elérhetővé teszik a termékcsatorna létrehozását (pl. Shoprenter).
1.1 TERMÉKCSATORNA LÉTREHOZÁSA
KÜLÖNBÖZŐ PLATFORMOKON
1.1.1. WORDPRESS + WOOCOMMERCE
Wordpess+Woocommerce alapokra épült webáruházhoz az alábbi egyszerű bővítmény telepítésével tudod létrehozni a termékcsatornát.
Az alábbi videó segítségével percek alatt létre tudod hozni a termékcsatornát, amivel a későbbiekben már semmi tennivalód nincs, hanem automatikusan frissülni fog, ha új termékek kerülnek fel, vagy változnak az árak a webshopodban.
1.1.2. SHOPRENTER
A webáruház admin felületén engedélyezd a feed-et a Marketing> Automatikus termék megosztás> Google Shopping menüpontban.
Adj meg egy jelszót, majd mentsd el azt a jobb felső sarokban található Mentés gombra kattintva.
Az Export URL sornál látható linket kell majd megadnod a következő lépésben.
2. Google merchant
center beállítása
Miután a hírcsatorna készen áll, szükséged lesz egy Google Ads és egy Google Merchant Center fiókra.
Ha még nem regisztráltál, akkor a lenti útmutatók alapján könnyedén el tudod végezni a folyamatot:
2.1. DOMAIN TULAJDON
IGAZOLÁSA KÜLÖNBÖZŐ PLATFORMOKON
2.1.1. WORDPRESS + WOOCOMMERCE
A legegyszerűbb módszer, ha a már meglévő Google Analytics fiókra hivatkozva igazolod a tulajdonjogod.
2.1.2. SHOPRENTER
A hitelesítéshez javasoljuk, hogy kódrészlet elhelyezését válaszd ki.
Egy a következőhöz hasonló kódrészletet fogaz kapni:
A kódrészletet elhelyezheted a Beállítások> SEO&Analitikai beállítások> Google Search Console> Tulajdonjog ellenőrző meta kód vagy a Beállítások> Megjelenés> Sablon testreszabása> Egyedi scriptek> Head részbe illeszthető scriptek mezőben is.
2.2. GOOGLE MERCHANT CENTER ÉS GOOGLE ADS ÖSSZEKAPCSOLÁSA
2.2.1. Jelentkezz be a Merchant Center fiókodba, majd kattints a csavarkulcs ikonra, majd válaszd ki a kapcsolt fiókok/linked accounts menüpontot.
2.2.2. Küld el az összekapcsolási kérelmet a Google Ads ügyfélkód alapján.
2.2.3. Jelentkezz be a Google Ads fiókodba, majd kattint a beállítások –> Kapcsolt fiókok menüpontra.
2.2.4. Válaszd ki a Merchant Center-t és ellenőrizd, hogy aktív-e a kapcsolat.
2.3. lépés - a termékcsatorna feltöltése
2.3.1. Jelentkezz be a Merchant Center fiókodba, majd kattints a Termékek/Products -> Táblázatok/Feed menüpontra.
2.3.2. A kék plusz jelre kattintva adj hozzá egy új termékfeed-et.
2.3.7. Elkészült a webáruházad és a Merchant Center összekötése.
Ezentúl automatikusan frissülnek a hirdetéseidben szereplő termékek adatai, így azokban mindig aktuális adatok szerepelnek.
Fontos: Addig nem tudsz Shopping kampányt beállítani, ameddig a Google le nem ellenőrzi a Merchant Center-ben megadott termékfeed-et.
Ez átlagosan 1-2 napot vesz igénybe.
2.4. szállítási módok és díjak beállítása
A Google-nek ismernie kell a szállítási költségeket, hogy pontosan összehasonlíthassa az árakat más forgalmazókkal.
Ehhez kattintson a csavarkulcs ikonra a felső sávban, válaszd a „Shipping and returns” lehetőséget.
Itt a kék plusz jelre kattintva létrehozhatsz egy új szállítási módot.
3. google shopping
kampány beállítása
3.1. Miután elfogadásra került a terméklistánk, a következő lépés egy Google Shopping-kampány létrehozása a Google Ads-en belül.
Kattints az új kampányok–>Új kampány létrehozása (kék plusz) gombra.
3.2. Válaszd az értékestés értékesítés/shopping kampánytípust.
Válaszd ki a Merchant Center fiókot aminek a termékeit használni szeretné a hirdetéshez.
Fontos: Ha itt nem találod a fiókot amit használni szeretnél, akkor ellenőrizd a 2. fejezet beállításait.
3.3. Válaszd az Intelligens Shopping-kampányt a lehetőségek közül.
Az Intelligens Shopping-kampány óriási előnye, hogy minden beállítást (ajánlatokat, közönségeket és termékeket) teljesen automatikusan kezel a számodra.
A Google algoritmusa folyamatosan tanul, és optimalizálja a hirdetésed, hogy hogyan hozza a legjobb eredményeket.
Ezek a fajta hirdetések az indítás után automatikus megjelennek a keresési találatok között, és az úgynevezett „display-hálózaton” is megjelennek, tehát azokat a hirdetéseket is helyettesíteni tudja.
A Normál Shopping-kampányok esetében nekünk kellene ezeket meghatározni, ami több hibára adhat okot.
3.4. Nevezd el a kampányt (ami lehet egyszerűen „Google Intelligens Shopping Kampány egyszerűen, hiszen ebből biztosan csak egyet fogsz létrehozni), illetve add meg a kívánt napi költségkeretet.
Ahogy láthatod, nincs sok beállítási lehetőség, hiszen ennek a kampányformának pont az a nagy előnye, hogy automatikusan kezel mindent a számodra.
3.5. A termékcsoportok kiválasztásánál lehetőségünk van kiválasztani a Google által elfogadott és csoportosított termékek közül azokat a termékeket amiket használni szeretnénk.
3.6. A következő lépésben meg kell adnunk pár kötelező elemet (logó, rövid címsor, hosszú címsor, leírás és végső URL).
Ez csak azért szükséges, hogy ha ideiglenesen valamiért nem tudná beolvasni a termékcsatornát a Google Ads rendszere, akkor se kelljen leállnia a hirdetéseknek, tehát egy biztonsági megoldásról van szó.
A mentés gombra kattintva létre is hoztad az Intelligens Google Shopping kampányod.
Gratulálunk az első Google Shopping kampányodhoz!
Reméljük sok új rendelés érkezik majd ezzel a módszerrel.
Ha tetszett a cikkünk csatlakozz a Facebook csoportunkhoz is, ahol rengeteg e-kereskedelemmel kapcsolatos hasznos információt osztunk meg.
konklúzió
A Google Shopping egy nagyszerű változás az eddig, csak szöveges online vásárlási élményhez képest.
Egy digitális bevásárlóközponthoz hasonló felület jött létre ahol a vásárlók sok különböző márkát és terméktípust tudnak összehasonlítani egy felületen.
Ezért sokan már most inkább a piactereket részesíti előnyben, mint a termékek önálló webshopos vásárlást.
Ha eddig nem jelentek meg a termékeid a Google Shopping találataiban, akkor mindenképp add hozzá a marketing repertoárodhoz.
Ez nem csak növeli a webhelyed forgalmát, hanem a potenciális eladásaid is, amelyeket egyéb csatornákon nem tudtál volna elérni.