50 örökzöld tartalomötlet tanácsadóknak és szolgáltatóknak
Minőségi cikkek megjelentetése a blogodon remek lehetőség kialakítani piaci tekintélyed, pompás lehetőség weboldalad keresőoptimalizálására és természetesen több látogató bevonzására is.
Az ‘örökzöld tartalom’ kifejezés, röviden összefoglalva olyan témákban írt tartalmak, amelyek hosszú ideig relevánsak és értékesek maradnak számodra és látogatóid számára is.
Az következőkben felsorolt tartalomötletek iránt egész évben van érdeklődés, s nem csak ideig-óráig hoz látogatókat az oldaladra, hanem releváns maradhat akár évek múltán is.
Az első és legfontosabb jó tanács ahhoz, hogy bejegyzéseid hosszú távon megőrizzék ‘szavatosságukat’ az, hogy a cikk megjelentetésekor ne tüntess fel dátumot a cím mellett vagy magában a címben ( pl: A legjobb tartalom ötletek 2020-ra).
Mivel a következő örökzöld témák iránt az év folyamán szakadatlan az érdeklődés, a ezek megírásával jó esélyed van állandó szintű látogatottságot és konverziót elérned.
Ennek tudatában érdemes ezekre a tartalmakra úgy tekinteni, mint hosszú távú befektetésekre és a magasra tenni a minőségi követelményeket velük szemben.
Az alapok tisztázása után, most térjünk át az egyes témákra, amelyeken belül érdemes örökzöld tartalmakat létrehozni.
Szakértői tartalmak
1, Definíciók
2, A legjobb tanács
Garantáltan megragadja az érdeklődők figyelmét, ha a cikked témája a leghasznosabb tanács, amit valaha hallottál vagy amit adnál az érdeklődőknek.
Amennyiben a témád szakértője vagy, hosszú ideje működsz a területeden, akkor ezt minden probléma nélkül össze tudod állítani, és cikk formájában csoportokban és hirdetésekben is megoszthatod.
Ha mégsem ez lenne a helyzet, akkor sem tart vissza semmi, hogy összegyűjtsd más szakértők legjobb tanácsait – csak küldj ki egy körkérdést, és ha pár ember válaszol, már készen is van a cikked!
A linken olvasható cikkben a 13 leghasznosabb karriertanácsról olvashatsz példaként.
3, Bevált gyakorlatok megosztása
Minden területen vannak már jól működő megoldások, amiket a szakmában rendszeresen használnak.
Marketingkivitelezésben, Instagram oldal kezelésében mind-mind lehet olyan tartalmat készíteni, ami jó rálátást ad arra, hogy miért célszerű szolgáltatásodat igénybe venni.
Amennyiben ezeket megosztod az érdeklődőiddel, nem csak értékes tanácsokat adhatsz nekik, hanem onnantól feléd is több bizalmat fognak érezni, így könnyebben válnak partnereiddé.
Itt találsz egy cikket a bevált gyakorlatokról üzleti utazók számára.
4, Szolgáltatás értékelése
Könnyen előállítható és rendkívül hasznos tartalom egy szolgáltatás vagy szoftver bemutatása, az előnyök és hátrányok felsorolása, majd a többi lehetőséggel való összevetése.
Mindez nagyban megkönnyíti a döntést, és rendkívül erősen támogatja azt, hogy rajtad keresztül valósuljon meg végül egy vásárlás.
Persze nem mindenki fog az értékelés olvasása után tőled vásárolni, de bőven elegen ahhoz, hogy megérje ilyen tartalomba energiát fektetni.
Itt megtalálod példaként az MPL futárszolgálat értékelését.
5, Stratégiák
Szolgáltatásod iránt érdeklődőknek több mint valószínű, hogy imponáló lenne egy olyan cikk, amelyben nagy vonalakban leírod, hogy milyen jó stratégiák közül érdemes választaniuk.
Természetesen nem kell mindent részletesen kifejtened, de mutasd meg nekik, hogy könnyen megoldást tudsz találni kérdéseikre, ha téged választanak partnerként.
Az ebben a témában íródott cikkek sosem merülnek feledésbe, s a piacodon csak kezdők folyamatosan keresni fogják a hasonló tartalmakat piackutatásuk ideje alatt.
Például ha keresőoptimalizálással foglalkozol, mutasd be a linképítés folyamatát.
6, Leleplezett mítoszok
Minden piaci szegmensnek megvannak a mítoszai, amelyek félrevezetik a kezdőket. Ezek leleplezése igen szórakoztató anyaggal szolgálhat olvasóid számára, s időről időre releváns maradhat.
Ebben a cikkben például a coachok munkáját körüllengő mítoszokat és tévhiteket írják le.
Biztos lehetsz benne, hogy a te piacodon is bőven akadnak olyan mítoszok illetve tévhitek, amik esetleg visszatartják az érdeklődőket, hogy igénybe vegyék szolgáltatásodat.
7, Összehasonlítások
Mivel a szolgáltatások nem kézzel foghatóak, sokszor nem is olcsóak, sok érdeklődő már a kezdetekben eltántorodik.
Egy összehasonlításon alapuló bejegyzés rengeteg információval szolgálnak a bizonytalanabb vásárlók részére. Hasonlíts össze kettő vagy több különböző árkategóriájú szolgáltatásodat, vagy saját és versenytársad hasonló árú szolgáltatását.
Az összehasonlítás végén emeld ki melyik szolgáltatástól mit remélhet a vásárló eredményként.
Ebben a cikkben mobilszolgáltatók percdíjainak összehasonlításáról olvashatunk.
8, Történeti leírás
Van egy érdekes sztorid ami másoknak is tanulsággal szolgálhat?
Legyen az például egy nagyobb üzleti bukásod, amiből egy vagy több új készség elsajátításával voltál képes talpra állni vagy esetleg lehet az a saját utad, míg eljutottál oda, ahol most vagy.
A lényeg, hogy készíts egy beszámolót a kiválasztott témában, s mutasd be honnan indultál és hogyan érted el a kívánt végeredményt.
A történet maga mindig örökzöld marad, illetve új változatokat és perspektívákat bármikor a leíráshoz adhatsz a későbbiekben.
9, Általános hibák
Az egyik legkeresettebb az üzleti cikkeken belül, az általános hibák témájú bejegyzések.
Ezek a típusú cikkek hosszú évekig relevánsak maradnak.
Akik éppen csak belekezdtek tevékenységükbe nagyon szeretnék elkerülni a szarvas hibákat, így sokat segíthetsz nekik, ha leírod a tapasztalataidat ezzel kapcsolatban.
Nem számít melyik szegmensben tevékenykedsz, – lehet az marketing kivitelezés, szépségápolás vagy üzleti szféra- ezt a típusú cikket gyakorlatilag bármely területen felhasználhatod.
Ezen a linken elolvashatod a leggyakrabban elkövetett webdesign hibákat.
10, Legjobb blogok a piacodon belül
Ha olvasóid gyakran visszatérnek blogodra, az azt jelenti, hogy igazán érdekli őket a témakör, amiről általában szót ejtesz.
Gondolhatod, hogy valószínűleg szívesen olvasnának más, hasonlóan minőségi blogokról is ebben a témában, hogy bővítsék meglévő tudásukat.
Esetleg vannak olyan szereplők a piacodon, akikkel jó kapcsolatot ápolsz? Ha igen érdemes elgondolkodni egy együttműködésen. Az ilyen formájú együttműködés azt jelenteni, hogy te bemutatod az ő blogját a saját oldaladon a partnered pedig viszonozza ezt.
Ha nincs partnered egy ilyen kollaborációhoz, akkor se keseredj el. Keresd meg a legjobb blogokat a piacon, foglald őket egy listába és ne felejtsd el leírni miért tartottad érdemesnek az egyes blogokat bemutatni közönséged számára.
Ebben a cikkben a legjobb hazai gasztroblogokról olvashatsz.
11, Éves rendezvények, konferenciák
Szoktál éves rendezvényekre, konferenciákra járni? Melyikek a kedvenceid és miért? Mik voltak ezeken az eseményeken tapasztalt jó és kevésbé jó tapasztalataid? Melyeket ajánlanád és melyeket kevésbé?
Válaszold meg a fenti kérdéseket részletebben és gyakorlatilag elő is álltál egy örökzöld tartalommal a blogodra.
Akár listaként, akár összehasonlításként írod meg a cikket, egyértelműen tüntesd fel, hogy melyik a kedvenced és miért, valamint, hogy milyen értékes tapasztalattal térnek haza az egyes rendezvényről a résztvevők.
Itt találod példaként a 10 legjobb marketingkonfereciát, amelyekre érdemes elmenni Európában.
Arra is számíts, hogy amint ezek a rendezvények időben közelednek, cikked látogatottsága jelentősen meg fog ugrani.
12, Technikai megoldások
Akadnak olyan technikai problémák, amikkel közönséged gyakran szembenéz?
Érdemes végezned egy kutatást, sőt biztosan van egy pár olyan általános technikai gond, amelyekről te is tudsz és megoldást is találtál már rájuk.
Készíts pontos leírást arról, hogy a célcsoportodnak milyen tech megoldásokat érdemes használnia ezek kiküszöbölése vagy elkerülése érdekében. Jó ötlet lehet egy pontos és részletes leírást készíteni ebben a témában.
Ebben a cikkben négy technikai megoldásról olvashatsz, amelyek elengedhetetlenek vállalkozásodhoz.
13, Legjobb videók
A videós tartalmak száguldó sebességgel hódították meg az internetet. A siker kulcsa az, hogy a látogatók a tartalmat gyakorlatilag minden megerőltetés nélkül, könnyedén fel tudják dolgozni.
Ezt észben tartva állítsd össze saját listád a legjobb minőségű és legértékesebb tartalomat átadó videókról a legnépszerűbbek közül a piacod közönsége számára.
Ha például kozmetikusként dolgozol, készíts el egy bejegyzést, ahol bemutatod az általad legjobbnak ítélt legjobb sminkoktató videókat.
Itt találsz egy listát 5 videóról, amiben megtanítják, hogy hogyan kontúrozd az arcod.
14, Sikersztorik
A sikersztorik többnyire rettentően izgalmas történetek és mindenki éhes egy kis happy endingre.
Osszd meg akár saját vagy akár más – a közönséged számára releváns – sikersztoriját!
Tüzetesen mutasd be a kiindulási pontot, részletezd a kihívásokat és bukásokat, valamint mutasd be azokat a történéseket, amik sorsfordítóvá váltak a történet kimenetelét illetően.
Ebben a cikkben olvashatod el három magyar startup sikersztoriját.
A kezdők sokat tanulhatnak ezekből, valamint az ilyen sztorik fantasztikus inspiráció források is lehetnek mindenki számára.
15, Legjobb könyvek
Milyen könyvek voltak rád a legnagyobb hatással? Miben változtatták meg a perspektívádat?
Válaszolj ezekre a kérdésekre vagy végezz egy áthatóbb piackutatást és győződj meg róla, hogy csak a legértékesebb könyveket foglalod a felsorolásodba.
Az egyes könyvek felsorolása után mindenképpen készíts egy rövid összefoglalót tartalmukról, illetve arról, hogy kezdőknek vagy haladóknak ajánlod-e a könyvet.
Az itt olvasható cikkben gasztrokönyv ajánlásokról olvashatsz.
Útmutató típusú cikkek
A következő pár tartalomtípussal oldalad közönségét támogathatod ó általános kérdések megválaszolásával.
Az alábbi témakörben megírt cikkek számodra is óriási hasznot hordoznak: Előre megválaszolod, az érdeklődő fejében felmerült kérdéseket, amivel sok ügyfélszolgálati kérdés megválaszolásást tudod elkerülni.
16, Hogyan kell használni?
Egy új applikáció használata az első időkben kisebb vagy nagyobb kihívásokkal jár. Mivel az ilyen szolgáltatásokhoz nem mindig mellékelik a használati útmutatót, érdemes lehet egy részletesebb leírást készíteni arról, hogy az adott szolgáltatást hogyan lehet a legjobban kihasználni.
Állíts össze egy könnyen követhető, lépésről-lépésre mindent bemutató útmutatót, hogy végigkísérd olvasóidat terméked helyes használatában.
Itt olvashatsz egy igen részletes útmutatót a Canva használatához.
Tartsd észben, hogy nem biztos, hogy csak olyan érdeklődők olvassák a tartalmad, akik már megvásárlolták az adott terméket vagy szolgáltatást, hanem olyan látogatók is akik még vásárlás előtt állnak.
Az ő dolgukat is könnyítsd meg azzal, hogy azzal kezded a cikkedet, hogy milyen felhasználói igényeket elégít ki az adott szolgáltatás, konkrétan fejtsd ki, hogy kinek válhat igazán hasznára a megvásárlása.
17, Hogyan használd -haladóknak
Hasonlóan az előző bejegyzésötlethez itt is egy részletes leírást kell készítenünk az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást illetően, annyi különbséggel, hogy ezt a cikket kifejezetten gyakorlott felhasználók számára készítjük.
Ebben a típusú a cikkben akár haladóbbaknak szánt nyelvezetet is használhatunk, bemutathatjuk szolgáltatásunk extrább funkcióit is a vásárlók összezavarása nélkül.
A haladóknak készült útmutatókat sokkal nehezebb elérni egy-egy témában. Oszd meg tudásod a témában, így a tapasztaltabb felhasználók is hasznos információt kaphatnak tőled.
18, Gyakran ismételt kérdések
Biztosan fel tudsz sorolni legalább 5 kérdést, amik időről időre felmerülnek az általad nyújtott szolgáltatást illetően. Ezeket vesd papírra, válaszold meg őket részletesen.
Ha még csak most vágtál bele vállalkozásodba, akkor pedig érdemes piackutatást végezni. Keress rá a kulcsszavakra a területeden, nézd meg a versenytársak oldalát és jegyezd le, hogy ők milyen kérdésekre adták meg a választ.
Tartalmak termékpromócióhoz
A tartalomgyártás egyik fő indoka természetesen szolgáltatásod promóciója.
Bejegyzéseidben mindenképp fedd le a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos témákat, főként ha az amit forgalmazol, megoldás egy problémára.
Add át olvasóidnak az összes releváns információt bejegyzéseidben, s ezután használd ki a lehetőséget és tüntesd fel terméked leghasznosabb tulajdonságát.
19, Alternatívák
Nagy a verseny a piacon? Az érdeklődők pedig folyamatosan olyan kérdésekkel bombáznak, ahol azt kérdezik, hogy te miben vagy jobb a másiknál?
Nem fogod tudni elhárítani azokat a kérdéseket, amik arra irányulnak, hogy te vajon mitől lennél jobb versenytársaidnál- és egyébként nem is kell.
Nézz szemtől szembe ezekkel az összehasonlításokkal úgy, hogy te magad kreálsz egyet! Mutass be egy vagy több alternatívát az általad kínált szolgáltatásra, majd mutasd be saját szolgáltatásod hasznait és vesd össze azokat.
Tőled mit és miért kapnak többet a vásárlók? Miben nyújtasz extra segítséget? A vásárlóidnak miben változott meg az életed annak igénybevéltele után?
20, Vállalkozásod fő értékei
Gondolkozz el, hogy mi volt a fő motivációd vállalkozásod elindításában. Egy problémát szerettél volna megoldani vagy egy számodra fontos szervezetet támogatni? Hogyan szeretnéd megváltoztatni klienseid életét a kínált szolgáltatásoddal?
Ha megválaszolod a fenti kérdést már rendelkezel egy jó alappal arról, hogy melyek vállalkozásod fő értékei.
Egy határozott értékrend segít a közönségednek érzelmi szálakat fűzni hozzád és vállalkozásodhoz. Ezek az értékek idővel aligha változnak, s a vásárlókat mindig érdekelni fogja, hogy ki az, akinél leadják voksukat.
Itt például elolvashatod egy logisztikai cég fő értékrendjét.
21, Vállalkozásod története
Hasonlóan az előző pontban felsorolt tartalomötlethez, itt is érdemes az önmagadnak feltett kérdésekkel kezdened.
Honnan indultál? Mi volt a motivációd vállalkozásod indítására? Milyen buktatókba ütköztél és hogyan sikerült azokon túljutnod? Milyen készségek elsajátítására volt szükséged ahhoz, hogy vállalkozásod a jelenlegi szintre jusson?
Ha vállalkozásod alapítása egy jó sztorin alapul, ne hagyd ki a lehetőséget, s meséld el látogatóidnak. Mindenki szeret sikersztorikat olvasni, illetve akár érzelmi kötődést is kiválthat egy jól megírt cikk ebben a témában.
Ebben a cikkben egy sikeres magyar vállalkozás történetét olvashatjuk Angliából.
22, Média megjelenések
Tudtad, hogy a vásárlók szemében az egyik döntő érv lehet a szolgáltatásod kiválasztása mellett social proof vagyis a társadalmi bizonyíték?
Voltaképpen ez azt jelenti, hogy más embereknek milyen véleménnyel voltak a termékedről vagy szolgáltatásodról.
A vásárlók csak biztonságos vállalkozásoktól szeretnének vásárolni és erre bizonyítékként szolgálhat az,hogy más klienseket már kiszolgáltál és jó véleménnyel voltak rólad.
Mi más adhatna nekik ezen felül még nagyobb biztonságérzetet?Természetesen az, ha a médiában már voltak korábbi megjelenéseid, mert abból rögtön a vállalkozás megbízhatóságára asszociálnak az érdeklődők.
Voltak korábbi interjúid vagy cikkek, videók amelyekben megemlítettek? Mindenképp mutasd be ezeket, mert általuk több bizalmat nyerhetsz az érdeklődőktől.
23, Esettanulmányok
Klienseiddel készült esettanulmányok nagyszerű cikkekhez szolgálnak anyaggal. Mindenképpen mutass be a különböző helyzetben lévő vásárlók történetét a kiindulási pontot részletesen bemutatva. Ne hagyd ki a felmerülő problémákat és buktatókat és azokra felvonultatott megoldási lehetőségeket.
A végeredmény bemutatása után készítsd el a konklúziódat, és részletezd, hogy a te szolgáltatásod milyen pontokon segítette át a kliensedet.
Hasonló cikkek készítése vonzó lehet egy személyi edző számára, de valójában bármilyen szolgáltató vagy tanácsadó felhasználhatja az esettanulmány készítését örökzöld tartalomként.
24, Áttörések
A piacodon eltöltött évek alatt biztosan voltak könnyebb és nehezebb időszakai is a vállakozásodnak. Milyen változtatások hozták meg az áttörést? Milyen feltételek voltak szükségesek az áttörés létrejöttéhez?
Mutasd be oldalad látogatóinak a problémákat, amelyekkel szembenéztél és természetesen az áttörést, ami nagy lendületet adott a folytatáshoz.
Ebből a cikkből a klienseid azt a következtetést vonják majd le, hogy pazar problémamegoldó képességed van, illetve a kezdők számára egy problémamegoldási stratégiát is bemutatsz, tapasztalatod hasznos utat mutathat nekik.
25, Partnerek
Évek óta jó kapcsolatban vagy pár partnereddel és szívesen ajánlanád őket másoknak is? Írj róluk egy cikkben. Ha vannak olyan partnereid, akikben igazán megbízol, honoráld őket egy cikkben, amiben szolgáltatásukat ajánlod. Foglald bele azt is, hogy miért bízol meg bennük és hogyan segítették elő vállalkozásod előrelépését.
Ezt más hasonló piacod más résztvevői is nagyon hasznosnak fogják találni, illetve segít a jó partneri kapcsolat elmélyítésében is.
26, Kutatási eredmények
Szoktál kutatásokat végezni saját területeden belül?
Ha úgy gondolod, hogy a közönséged számára érdekes lehet maga a folyamat és a végeredmény is, mindenképp készíts egy cikket a témáról.
Oszd meg azt is, hogy milyen reményekben kezdted meg a kutatást és magát a folyamatot is, ahogy haladsz pontról- pontra.
Ebben a cikkben a fenntartható étkezésről olvashatunk egy átfogóbb kutatást.
személyes tapasztalatok megosztása
Ha már egy ideje már belecsöppentél a tartalommarketing világába, mostanra biztosan rájöttél mennyire fontos a jó kapcsolat kialakítása olvasóiddal.
Röviden összefoglalva arra van szükséged, hogy személyes kapcsolatot tudj teremteni velük, s ez az a pont, ahol őszinte, személyes tapasztalataid megosztása jön be a képbe (pozitív és negatív egyaránt).
Életed történéseinek megosztása megengedi az olvasóknak, hogy közelebbről megismerjenek. A következőkben bemutatunk pár örökzöld tartalom ötletet, amelyekeben megoszthatod személyes tapasztalataidat.
27, Életrajzod és készségeid
Ha személyed maga része a márkádnak vagy szolgáltatásodnak, akkor érdemes leírnod az utat, amit bejártál, hogy felépítsd a vállalkozásod.
Milyen események motiváltak készségeid gyarapítására? Milyen nehézségek álltak az utadban? Hogyan küzdötted le ezeket?
Ezen felül érdemes bővebben kifejtened, hogy korábbi klienseid miért téged választottak és miben tudtál segítségükre lenni. Ezt a bejegyzést érdemes időről időre frissíteni.
Ezen a linken az ismert magyar fodrász Hajas László életrajzáról olvashatsz.
28, Legnagyobb bukásaid
Vállalkozóként biztosan voltak kisebb-nagyobb bukásaid, amit utólag átgondolva valószínűleg fejlődéshez segítettek hozzá.
Egy bukás lehet akár életed legjobb lehetősége is, csupán nézőpontot kell váltanunk.
Oszd meg olvasóiddal, hogy mik voltak a legnagyobb bukásaid és ezeket a tapasztalatokat felhasználva hogyan fejlődtél, így ők is tanulhatnak a tapasztalataidból és az is lehetséges, hogy képesek lesznek elkerülni hasonló hibák elkövetését.
Itt olvashatsz a legnagyobb bukásokról és visszatérésekről a tech világában.
28, Szolgáltatások, amelyeket te is használsz
Milyen szolgáltatások segítik a mindennapi munkádat? Esetleg ezek közül vannak olyanok, amelyek a közönséged hasznára válhatnak?
Gyűjtsd össze kedvenc szolgáltatásaidat, melyeket gyakran használsz és nagyban megkönnyítik a mindennapjaidat és írj róluk! Kezdőknek hatalmas segítséget jelenthet egy ilyen típusú cikk.
Ne felejts el egy rövid leírást is adni az egyes szolgáltatások hasznáról és persze azt is írd bele, hogy kinek ajánlod.
29, Munkafolyamataid
Munkafolyamatod leírása rendkívül hasznos lehet olvasóid számára. Tapasztalat hiányában egy kezdőnek hosszú időbe telhet kitapasztalni, hogy érdemes elvégzendő folyamataival produktívan haladnia.
Például írd meg egy bejegyzésben, hogy általában hogyan telik el egy napod. Milyen feladatokat végzel el legelsőként? Hogyan állítod össze aznapi teendőidet és egyáltalán hogyan priorizálod azokat?
Ezek a neked apróságoknak tűnő részletekért közönséged nagyon hálás lesz.
30, Produktivitási stratégiád
Milyen produktivitási stratégiák váltak be a számodra? Esetleg van saját módszered?
Minden vállalkozónak túl kell jutnia a legelső akadályon- önfegyelmet gyakorolni, produktívvá valamint proaktívvá kell válniuk, ahhoz, hogy komolyabb sikereket érjenek el.
Oszd meg saját módszereidet a témában ezzel is alternatívákat nyújtva közönségednek.
Ebben a cikkben Elon Musk produktivitási stratégiáiról olvashatsz.
lista posztok
A listaposztok hatalmas népszerűségnek örvendenek. Elég nehéz a világhálón nem belebotlani egy könnyedebb témájú listaposztba.
Könnyű szerkezetüknél fogva egyszerűen befogadhatóak és sokszor igazán szórakoztatóak tudnak lenni az ilyen típusú tartalmak.
31, Csekklista
Egy csekklista szükséges a jó szervezéshez, s segít a közönségednek felkészültebbnek érezniük magukat egy feladat végrehajtása előtt.
Gyakorlatilag bármilyen területen is tevékenykedsz, könnyen elkészíthetsz egy ilyen típusú bejegyzést. A lényeg az, hogy a kiemeld a fontos teendőket egy probléma megoldására vonatkozóan.
Ebben a cikkben elolvashatsz egy termékbevezetésre vontakozó 10 lépcsős csekklistát.
Érdemes lehet esetleg nyomtatható formában is elérhetővé tenned a csekklistádat, sőt akár új feliratkozók gyűjtéséhez is felhasználhatod.
32, Ingyenes eszközök
Használsz olyan ingyenes eszközöket (például applikációkat, bővítményeket), amelyek sokszor megkönnyítették a munkád?
Tedd ezeket elérhetővé közönséged számára is azzal, hogy bemutatod őket egy cikkben. Írd le, hogy melyik milyen hasznos funkcióval rendelkezik, illetve, hogy te pontosan milyen feladatok végrehajtásához használod őket.
33, Legjobb fizetős eszközök
Melyek azok az eszközök, amelyek olyan hasznot nyújtanak számodra, hogy egyáltalán nem bánod, hogy fizetned kell értük? Esetleg a közönséged számára is hasznosak lehetnek?
A legjobb ingyenes eszközök listájából kiindulva foglald össze a legjobb fizetős eszközöket is, amelyekkel valóban jó tapasztalatokat szereztél.
Összegezd az eszközök hasznát, mutasd be, hogy te személy szerint mire használod őket. Végül jellemzésük után írd le az egyes eszközök árát és hogy van-e lehetőség ingyenesen tesztelni őket.
Ezen a linken angol nyelven találsz egy listát a legjobb 50 chrome bővítményről.
34, Podcastok, hangoskönyvek
A podcastok és hangoskönyvek hallgatásában a legjobb, hogy gyakorlatilag bármely más tevékenység közben megteheted ,legyen az vezetés vagy kertészkedés.
Viszont mivel rengeteg tartalom közül választhatunk, hosszú időbe telhet megtalálni a legjobbakat az adott témában.
Adj hasznos címeket olvasóidnak és oszd meg kedvenceidet egy lista posztban. A podcastok címeinek felsorolása után mindenképp írj egy rövid összefoglalót, hogy melyik miért nyerte el a tetszésed.
35, Csoportok, amelyekhez csatlakozhatnak
Tagja vagy olyan csoportoknak, amelyek aranyat érnek a maguk területén? Oszd meg ezeket a csoportokat közönségeddel is!
Itt főként Facebook és LinkedIn csoportokra gondoltunk, amelyek jellemzően olyan hobbik vagy elfoglaltságok köré épülnek, melyek relevánsak a közönséged számára ugyanakkor nehezebben lehet a jobb csoportokra rátalálni.
A csoportok bemutatása után írd meg, hogy melyiket kinek ajánlod, illetve, hogy fizetős vagy ingyenes csoportok-e a felsoroltak.
36, Inspiráló idézetek
Az inspiráló idézetek őrült népszerűségnek örvendenek az Instagrammon és a Pinteresten.
Válogass össze egy releváns és egyben motiváló listát a te közönséged igényeinek megfelelően.
Egy ilyen cikk könnyen megírható és mégkönnyebben fogyasztható a látogatóid számára. Sőt az is könnyen megeshet, hogy a legtöbbet megosztott cikkeid egyikévé válik.
Az itt található cikkben a 20 motiváló idézetet találsz edzéshez.
37, Legjobb cikkek és videók
Melyek a legjobb cikkek és videók, amik a közönséged érdeklődését felkeltenék tevékenységed igénybevételére?
Például, ha személyi edzőként tevékenykedsz, gyűjtsd össze a legjobb cikkeket és videókat fogyás, testformálás témában, lehetőleg olyanokat kiválogatva, amelyek látványos eredményeket mutatnak.
Ez a típusú tartalom könnyen meghozhatja a kedvét a közönségednek ahhoz, hogy igénybevegyék a szolgáltatást, amit nyújtasz.
Ez egy tipikusan felsorolás alapú bejegyzésfajta, melyben egy nagyobb témát egy listába foglalhatsz.
A linken található cikkben a legjobb kezdőknek szóló edzős videókat és jellemzésüket találod.
Egyéb örökzöld bejegyzések
A következő tartalomötletek kissé eltérőek az előzőekben felsoroltakhoz képest.
Válassz ki párat és dobd fel velük tartalommarketinged repertoárját.
38, Interjúk
Biztosan fel tudsz sorolni pár ismert személyt a piacodon belül. Mit gondolsz, egy velük készült interjú mennyire ragadná meg közönséged figyelmét?
Egy interjú készítése a közönséged számára is kiemelkedő személlyel egy remek és igazán látogatott örökzöld tartalom megírására ad lehetőséget.
Gondoskodj róla, hogy népszerűsítsd is a cikked, így biztos lehetsz benne,ha valaki rákeres a Google-ön az interjúalanyodra, blogod az első pár találatban benne lesz.
Itt találsz egy interjút a Biznisz Boyz Podcastban, ahol arról beszéltem, hogy hogyan jutottam el egy 100 milliós vállalkozásig
39, Email sablon
Emlékszel még a kezdetekre?
Bárki, aki az online kereskedelem területén tevékenykedik, az előbb vagy utóbb gondol az email marketing bevezetésére.
Amennyiben rendelkezésedre áll egy email vagy vagy marketing sablon, amelyet nem bánsz megosztani, miért is ne írhatnál egy bejegyzést ebben a témában. Közönséged nagyon hálás lesz ezért a tartalomért.
Itt találsz 10 email sablont és 20 valódi példát email marketinged elindításához.
40, Mini kurzus
Online kurzusokat értékesítesz? Miért ne készíthetnél egy egyszerűbb verziót, ahol nagy vonalakban mutatsz be egy anyagot. A legfontosabb, hogy az ingyenes anyagod is hasznos és értékes legyen a közönséged számára.
Ha a mini kurzus által is értéket kapnak vásárlóid, elvégzése közben közönséged egyre bizalmasabb kapcsolatot alakít ki a személyeddel.
Valószínűleg sokan ingyenes anyagod nézői közül kíváncsiak lesznek arra, hogy milyen izgalmas extrákat tartalmazhat a fizetős kurzusod a témában.
Egy oktatói sorozat sokszor összefoglalóbb, mint csupán egy bejegyzés a témában, ezért érdemes megfontolni egy olyan anyag létrehozását, mely lépésről lépésre segíti a kezdőket egy kihívás leküzdésében.
Használd fel a fent felsorolt ötleteket örökzöld tartalmak létrehozásához az oldaladon.
Egy bejegyzés jelentősége időről időre úgy változhat, ahogy az azokhoz kapcsolódó kulcsszavak is. Ennek megfelelően mikor olyan tartalmat kreálnál, amelyen nem fog az idő vasfoga, érdemes olyan kulcsszavakra koncentrálni, amik évről évre nem változnak.
Ezen felül fókuszálj minőségi, szórakoztató és valóban hasznos információkkal szolgáló tartalmak megalkotására, hogy hasznos információkkal tudj szolgálni a saját területeden tevékenykedőknek, valamint ne hagyd figyelmen kívül a kivételes fejlődési lehetőséget, amelyet egy ilyen cikk megírása hordoz magával.
Akár most kezdesz tartalmakat gyártani, akár tapasztaltabb vagy ezen a területen őszintén reméljük, hogy adtunk jó pár ötletet, amelyekből dolgozhatsz a jövőben.