TACIT VÁLLALKOZÁS
ADATBÁZIS

Az adatbázisban olyan vállalkozásokat gyűjtöttünk össze, amelyek gyorsan növekednek, és egy hazai KKV számára könnyen másolható és használható megoldások segítségével készültek.

A legtöbb megoldást fel tudod használni más piacokon: ami megszokott dolog egy területen (például e-kereskedelemben), az óriási újdonság lehet egy szolgáltatás esetében.

Minden héten további 4 vállalkozással bővítjük a listát, így érdemes elmenteni könyvjelzőként az oldalt, és visszalátogatni új inspirációért. 

WEBSHOP

KETTLE AND FIRE

ketogén/paleo táplálékkiegészítő

A kettleandfire.com az itthon szinte ismeretlen, de külföldön rendkívül népszerű „bone broth”-ot (kb csontleves alapanyag) árulja, ami könnyen illeszkedik a paleo- és ketogén diétákba.

Így lényegében teremtettek maguknak egy új táplálékkiegészítő termékkategóriát, aminek saját célközönsége van a paleo/keto diétát követők személyében, akiket könnyen lehet hirdetésekkel célozni.

WEBSHOP

pura vida bracelets

bohó karkötők

A Pura Vida egy könnyed, laza, trópusi életstílust kifejező karkötőmárka. A termék maga rendkívül könnyen másolható, de a márkaépítésre tett lépéseikkel mégis előnyre tettek szert.

Bár egy kifejezetten egyszerű vállalkozásról van szó, mégis 2018-ban 68 millió dollár értékben adtak el karkötőket, és a cég egy részét el is adták 75 millió dollárért. 

SZOLGÁLTATÁS

green print

környezetbarát működés vállalkozásoknak

A Green Print egy tanácsadó cég, ami márkáknak és cégeknek segít lecserélni a folyamatait fenntarthatóbb működésre.

Ma már a vásárlók 84%-a veszi figyelembe, hogy egy cég zölden működik-e, így a fogyasztói cikkek esetében óriási előnyt jelent, ha egy cég ezt elmondhatja magáról. 

WEBSHOP

GROVE collaborative

környezetbarát tisztítószer feliratkozás

A Grove Collaborative egy feliratkozásos szolgáltatás, ami minden hónapban küld egy csomag környezetbarát tisztítószert, amik közül több teszter is található.

Így lehetővé teszik sok termék kipróbálását olcsón, illetve a saját gyártású termékeik kiküldésével profitra is szert tesznek – az évi 100 millió dolláros árbevétel magáért beszél.

szolgáltatás

patientpop

online marketing terepeutáknak és orvosoknak

A PatientPop terepeutáknak és orvosoknak segít az ügyfélszerzésben azáltal, hogy hirdetéseket futtatnak a számukra, visszajelzéseket gyűjtenek, tehát egy összetett szolgáltatást nyújtanak.

Összességében az egyes feladatok könnyen automatizálhatóak és kiszervezhetőek – mégis közel 40 millió dolláros árbevételt tudtak elkönyvelni azáltal, hogy magas bevétellel rendelkező vállalkozásoknak nyújtanak szolgáltatást.

webshop

Scooch

kihajtható támasztóval szerelt telefontok

A Scooch úgy pozicionálja a termékét, mint “a legpraktikusabb telefontok”. A hátlap közepén található kihajtható nyelv lehetővé teszi, hogy stabilabban fogjuk a telefont, vagy kitámasszuk az asztalon.

Ez egy olyan piac, ami rendkívül kompetitív, ezért nehéz egy új márkának megragadnia, viszont egy olyan megoldással, hogy egy új funkciót kap a termék, mégis megbízhatóan lehet eredményeket elérni.

webshop

Sand Cloud

ruhák és kiegészítők a vízi élővilág megóvásáért

A Sand Cloud egy társadalmi szerepvállalásra épülő vállalkozás, ami a profitjának a 10%-át a tengerek ökoszisztémájának a megóvására fordítja.

A termékei mind ezzel a céllal és a tengerparti strandolással állnak kapcsolatban, így a kínálatban olyanok szerepelnek, mint a törölközők, napszemüvegek, újrahasznosított anyagból készült ruhák, vizes palackok.

webshop

YOUR SUPER

organikus superfood összeállítások

A Yoursuper egy minden mentes superfood táplálékkiegészítőket forgalmazó webshop, ami segíti a fogyasztóit fittebbé, egészsségesebbé válni. Ez még talán nem is lenne egy átütő siker, ha nem lenne minden termék egy-egy külön megoldás valamilyen problémára.

Továbbá minden vásárlás után egy kis csomag ételt juttatnak az éhező afrikai gyereket számára egy ezzel foglalkozó alapítványon keresztül.

szolgáltatás

EXIT INTELLIGENCE

érdeklődőszerzés vállalkozásoknak

Az Exit Intelligence egy e-mail címek gyűjtésére fókuszáló ügynökség és szoftver, lényegében a saját megoldásukat szabják rá a kliensek cégére.

Sok internet marketinges szoftver létezik, de olyan ember, aki jól tudja használni kevés van.Ezért az ilyen „elkészítjük neked” (done for you) szolgáltatásoknak nagy jövőt jósolok és prémium árakat lehet elkérni érte.

webshop

fabfitfun

szezonális feliratkozó csomag egészség és szépség termékekkel

Ez egy feliratkozásos webshop, ami mögött az a koncepció, hogy fizess $49.99-t negyedévente, és cserébe kiküldenek neked egy 8-10 termékből álló $200 értékű dobozt.

A doboz tartalma előzetesen módosítható, így nem kell attól sem tartani, hogy a legszükségtelenebb termékeket kapja a vásárló.

szolgáltatás és webshop

bombfell

férfi stílustanácsadás és ruha webshop

A Bombfell egy forradalmi elgondolással rendelkezik a ruhavásárlásról:

1. Tölts ki egy kérdőívet, ami alapján kiderül, milyen ruhákat hordanál szívesen, milyen méreteid vannak

2. Próbáld fel a ruhákat, amiket egy stylist állított össze neked

3. Fizesd ki, amit megtartasz, küldd vissza, amit nem (minél többet tartasz meg, annál olcsóbbak a termékek)

webshop

keepcup

környezetbarát kávétermosz

Nagyon nehéz lenne egy olyan általános termék köré, mint egy termosz új és gyorsan növekedő vállalkozást építeni.A Keep Cupnak mégis sikerült, köszönhetően annak a pozicionálásnak, hogy ez egy „barista minőségű” és környezetbarát pohár.

Egyben sok független kávéboltban elkezdték árulni, és a kávé luxuscikké való átalakulásának trendjét meglovagolva nőtték ki magukat Ausztráliából több, mint 30 országba.

webshop

bomibox

koreai kozmetikum doboz

A „feliratkozásos doboz” üzleti modell sok szempontból érdekes, hiszen más termékeiből tudsz összeállítani egy ajánlatot (így nincs szükség saját termék gyártására). Ez különösen jól működik a kozmetikai termékek piacán.

A Bomibox egy kis vállalkozás (direkt nem egy óriás céget akartam a listára tenni), ami jól pozicionálta magát a koreai kozmetikumokkal, és sikeresen bővítik a vásárlói körüket annak ellenére, hogy egy fiatal cégről van szó.

webshop

love your melon

jótékony sapkák

Ezt a vállalkozást egy Minnesota-i egyetem két diákja indította el azzal a céllal, hogy segítsenek a rákos kisgyerekeken. Sapkákat, és más fejfedőket árulnak a webshopon, és a profit 50%-át felajánlják egy ezzel foglalkozó alapítványnak. 

Eddig nagyjából 6 millió dollár jutott el a gyerekekhez, és ebből könnyen kiszámolható, hogy a jótékonykodásnak köszönhetően az alapítók is jól jártak: pénzt gyűjtenek nemes célokra és gyorsan tudtak egy sikeres márkát építeni. 

TANÁCSADÓ

nicholas kusmich

Facebook hirdetés szakértő

Gyakran hozom példaként jó tanácsadó vállalkozói üzleti modellként Nicholas Kusmich-ot, aki más tanácsadóknak kínál egy Facebook-hirdetés kezelési szolgáltatást, mellette pedig oktatásokat is tart.

Szűk fókusszal dolgozik (csak Facebook hirdetések), az ajánlatok jól ki vannak találva (szolgáltatás + workshopok + online közösség), ami az ideális út egy tanácsadó számára. 

webshop

hismile

fogfehérítő termékek

A fogfehérítő termékek a legtökéletesebb példái, hogy hogyan építhet valaki egy sikeres egy termékes vállalkozást magas profittal. A HiSmile-t két ausztrál fiatal alapította, akik ma már évi 50 millió dollár árbevételre tettek szert. Egy egyszerű ötletet indítottak el a megfelelő időben, és kiváló közösségi média marketinggel támogatták meg a tevékenységüket.

webshop

roadid

adattábla futóknak és biciklistáknak

A Road Id olyan embereknek találták ki, akik sokszor egyedül sportolnak (futnak, bicikliznek, falat másznak), ha bármi baleset történik akkor a hozzátartozókat könnyen elérik, illetve könnyíti az ellátást is. 

Olyan információk kerülnek fel a kis címkére, mint kórelőzmény, allergiák,  értesítési adatok, és ezeket olyan eszközökre lehet felerősíteni, mint például a Fitbit vagy Apple Watch (ezeket a sportolók amúgy is magukkal vinnék).

tanácsadás

precision nutrition

táplálkozási tanácsadó oktatás

A Precision Nutrition üzleti modellje már túllépett a hagyományos tanácsadáson: saját képesítési programokat készítettek, amikre az információkat kutatóorvosokkal gyűjtik össze és a saját szoftverükön keresztül juttatják el a tanácsadókhoz. 

Az évek során 70 000 táplálkozással és fitnesszel foglalkozó tanácsadónak segítettek, és évente 1 alkalommal megnyitott saját fogyási programjukon pedig több, mint 100 000 ember vett részt (a legjobbakat pedig óriási nyereményekkel jutalmazzák). 

webshop

vitruvi

aromaterápiás eszközök

A Vitruvi szintén egy egyszerű vállalkozás, ami esszenciális olajokat és diffúzorokat árul, kihasználva a mentális egészséggel kapcsolatos megoldásokra való növekvő igényt.

Az olajok neve 1-1 probléma megoldására utal: egyik az alvást segíti elő, másik a fókuszálást, és ezeket egy minimalista „tudományos” címkével kommunikálják. 

webshop

popsocket

telefonkiegészítők

A Popsocket pár év alatt az egyik leggyorsabban növekvő cég lett egy zsúfolt piacon. 2014-ben egy filozófia professzor kísérletezte ki az okostelefonok tartását segítő kis kiegészítőt, amit ma már sokan divatkiegészítőnek tekintenek, ezzel szabják személyre a telefonjukat.

Kiváló példa, hogy egy vállalkozói háttér nélküli magánember hogyan talált ki egy új terméket, ami évente 800%-al tudott nőni, és mostanra évi 169 millió dolláros árbevételt hoz.

webshop

pela case

öko-barát telefontokok

A telefontotok piaca óriási és ez azzal jár, hogy felfoghatatlan mennyiségű műanyagot állítanak elő erre a célra. Erre a problémára nyújt megoldást a Pela Case, ami környezetbarát „bioműanyagból” készít telefontokokat. 

Ezzel a pozicionálással sok fiatal és középosztálybeli bizalmát nyerték el, és most egyre több fogyasztói termékcikk felé bővítik a tevékenységüket (napszemüvegek, pénztárcák, táskák). 

webshop

piper wai

természetes dezodor

A kozmetikumok piaca folyamatosan növekszik és nagyon sokan keresnek természetes alternatívát a már működő kozmetikumaik helyett. A Pipper Wai egy aluminiummentes aktív szenes megoldással állt elő, ami kiváltja a káros összetevőket tartalmazó dezodorokat.

Ez az oldal tökéletesen tükrözi, hogy akár egy termékre is megéri vállalkozást építeni, ugyanis a kozmetikai termékeket folyamatosan újravásárolják így ha már elértél egy nagyobb közönséget, akkor csak a folyamatos újravásárláson kell gondolkoznod. Hasonló elgondolással indult az itthon már jól ismert Manna.hu is, ami szintén egy természetes alternatívát kínált a Magyar vásárlóknak.

webshop

nordgreen

minimal karóra

Ezen a területen már nagyon sok sikeres vállalkozást építettek világszerte, többek között Daniel Wellington, MVMT Watches vagy az itt látható NordGreen. A Dániai központú cég, egyszerű és letisztul dizájnnal készít karórákat, ráadásul a vásárláskor 3 jótékonysági szerevezetet is támogathatunk a vásárlásunkkal.

Támogatják az erdőket, a tiszta ivó vizet és az oktatást. Egy egyszerű és már müködő vállalkozás ötletet használtak fel és ötvöztek a jótékonysággal. Sikerüket jól példázza, hogy már az első évükben 1,2 Millió dolláros bevételt tuttak a magukénak.

Egyre többen választják azt az utat, hogy a profit egy részét jótékonysági szervezeteknek utalják ezzel különböző területeket támogatnak. Pl: TenTree, 4Ocean, LoveYorMelon vagy jelen esetben a NordGreen. 

webshop

hello nomad

prémium apple kiegészítők

Prémium Apple kiegészítők kifejezetten utazóknak tervezve. Egyszerű és letisztult minimalista dizájn, prémium anyaghasználattal ötvözve ami tökéletes választás azok számára akik sokat utaznak.

 Akik prémium termékeket vásárolnak szeretnék a terméküket a legnagyobb biztonságban tudni, ezért hajlandóak akár magasabb árat is kifizetni egy olyan eszközért amelyik ezt garantálni tudja. Ezért nagyon fontos a pozícionálás, ugyanis árulhatsz telefontokot iskolásoknak és tehetős utazóknak is, azonban a tehetős utazók jóval magasabb árat is kifizetnek azért telefontokért ami megóvja az értékeiket.

webshop

ridge wallet

funkcionális kiegészítők

A vállalkozás gerince a kevesebbel de többet elven alapul. Olyan termékeket értékesítenek amelyek nem kötnek kompromisszumokat a használhatóság és divat terén. Az emberek hétköznapi életét hivatottak egyszerűbbé és könyebbé tenni azáltal, hogy hasznos termékeket árulnak Pl..: – pénztárcák, töltők és hátizsákok. 

Kihasználták azt a problémát, hogy az emberek sokat utaznak, nem szeretik a nagy pénztárcákat és erre kínáltak egy elegáns, multifunkcionális megoldást. Termékeikkel problémát oldanak meg, ami nagyban megkönnyíti a vásárlónak a döntést. 

Kezdetben a vállalkozást a funkcionális pénztárcájukra építették amely manapság már több mint fél-millió férfi és nő zsebében megtalálható.

Töltsd le a TOP 30 vállalkozásötletet