Hogyan indíts egy 500e/hós vállalkozást ebben a hónapban?

Az emberek azt hiszik, hogy nehéz.

Mert először, amikor találkozol vele, olyan, mint megtanulni egy nehéz nyelvet.

Leég tőle az agyad, ahogy próbálod megtalálni az összefüggéseket, és próbálsz megválaszolni egy csomó kérdést:

-“Elég jó ez így, biztos nincs egy milliószor jobb megoldás?”

-“Fog ez valakit érdekelni?” («-ez a kedvenc)

-“Ki fog ez fizetődni valaha is a számomra, vagy örökre szembesülnöm kell azzal, hogy hülyeséget csináltam?”

20 éve nem lehett máshogy üzletet csinálni, mint hogy összeszedtél X millió forint tőkét, és azt befektetted, ma pedig a startup-lázban is azt hiszik az emberek, hogy “kötelező” 100 csillió embert kiszolgálni.

Az igazság az, hogy mindez könnyű. Legalábbis először annak kell lennie.

Na azért nem ANNYIRA könnyű, mint Cartman gondolja…

cartman

…de azért tényleg lehet elég könnyű.

Aztán a második vállalkozásban már lehet okoskodni, ügyeskedni, cifrázni. Az nehéz. De a kezdés “technikailag” nem az. Csak pszichológia terén. Meg kell lennie az ember önbecsülésének, némi magabiztosság sem árt, és persze egy csomó problémát meg kell oldani.

De a TACIT Pro pont erről szólt. Az elmúlt 10 hónapban épp azt a tréninget építettem, ami “emberként” felkészít erre, és ha valaki végigmegy ezen az anyagon, akkor az rakétatudós lesz szinte mindenki máshoz képest teljesítmény terén.

Szóval ezt a kérdést félreállítva az útból, nézzük, hogy mi kell, hogy felépíts egy:

-egyszerű

-profitábilis

-egy idő után automatizálható

vállalkozást.

1, Lépés válassz egy profitábilis piacot!

Az emberek azért vacakolnak annyit a vállakozás-ötlettel, mert remélik, hogy ha van egy kellően jó ötletük, akkor az elviszi a hátán az egészet. Ja, tudom persze, te nem…Te csak igényes vagy…Azért nem kezdtél bele már 3 éve…

Még egyszer: én úgy látom, hogy a második vállalkozásnál lehet bonyolultabb dologba belevágni, előtte azt kell megnézni, hogy miért fizetnek jelenleg az emberek.

3 hely, ahol profitábilis piacot találsz:

-A saját kútfőd. Mire költesz évente 100e ft felett? Mire költenek az ismerőseid évi 100e ft felett? Talán te is tudnád árulni? Ma már nem egy nagy dolog összerakni egy webshop-ot, és mondjuk vitaminból nem kell nagy választék és raktárkészlet se nagyon. Nézz utána Aliexpress-en, Amazon.com-on, hogy honnan lehetne beszerezni (vagy az Amazonon árulók vajon honnan szereznek készletet?)

Clickbank.com: Főleg infotermékeknek. Ez egy piactér, ahol különböző termékeket lehet kiválasztani, amiket te promótálsz, és ezért részesedést kapsz. A lényeg, hogy ezeknek a termékeknek az ú.n. “értékajánlata” tesztelve van. És Magyarországon ezeknek a többsége NEM LÉTEZIK. Vagyis bármi, ami fenn van, az bizonyítottan profitábilis, és magyarul nem jelent meg. A következtetéseket mindenki levonhatja magának.

Fiverr.com: Rengeteg kisebb szolgáltatás van fenn, amiért sokan fizetnek. Ezek Magyarországon is keresett feladatok. Bármelyiket megtanulod, azt tudod értékesíteni itthon. Sok esetben lényegesen drágábban, mint külföldön (ahol nagyobb a verseny és az indiaiak az alapvető szolgáltatások árát lenyomják). Aztán, ha kitanulod mesteri szinten, akkor te is regisztálhatod magad külföldi szabadúszó oldalakra.

Ahogy látni fogod, ezek még nem automatizált tevékenységek lesznek. Ennyit a passzív jövedelem álomról. Legalábbis egyelőre, előbb gondolkozzunk csak simán “jövedelemben”, ha az megvan, akkor már ezeket a vállalkozásokat mind lehet automatizálni.

2, Gyűjts megoldásokat!

A legtöbb embert az választja el a következő szinttől, hogy soha nem írta be Google-be, hogy “how to start a blog”, “how to sell freelance services”, “how to create a website” stb…A legtöbb kérdésre az interneten megtalálod a választ.

És ahogy gyakran említem: Magyarország jópár évvel le van maradva. Ha “csak” annyi a célod, hogy jól megélj egy egyéni vállalkozásból, akkor elég felhasználni azokat a megoldásokat, amik már készen állnak.

Természetesen ennél azért valamivel bonyolultabb a dolog, mint lekoppintani mindenkit. Amit egyébként nem javaslok. Én azt javaslom, hogy  értsd meg, hogy miért működik egy üzlet azáltal, hogy kutatsz, és visszabontod az alapvető működtető elveire.

Ez általában egy nagyon tanulságos folyamat.

Dan Kennedy, aki az egyik legismertebb marketinges ma, a legtöbb mostani “internet marketing guru” mentora úgy kezdte a karrierét, hogy dolgozott az USÁ-ban legendásnak számító Gary Halbertnek, aki értékesítési szövegeket írt.

Amikor Dan Kennedy megkérte, hogy tanítsa meg a mesterségre, Halbert elérakta az összes korábbi értékesítési szövegét, és azt mondta Kennedynek, hogy másolja le az összeset kézzel. Aztán, amikor készen volt, szólt neki, hogy még egyszer kezdjen bele. A folyamat közben megértette, hogy miért működik a szöveg, miért X van benne, és miért nem Y.

3, Készíts egy egyszerű sales funnel-t

Itt kezd valamivel bonyolultabbá válni a dolog, az új fogalmakkal és szükséges készségekkel (nyilván mindehhez kell webes jelenlét, hozzáértés a marketinghez, de ezek csak megoldásra váró problémák…).

De még egyszer: az előző pontból már megtudtál egy csomó dolgot, hogy mások hogyan oldják meg online ezt a feladatot. A sales funnel egyszerűen csak egy online eladási folyamat.

Függően attól, hogy mit csinálsz, eltérő időbe telik amíg megvan a funnel. Lehet csak egy terméket kell megrendelned Kínából és aköré építeni egy rendszert, de lehet, hogy meg kell írnod egy könyvet, online tréninget készíteni stb…(tehát te fejleszted le a megoldást).

De ez a 4 pont mindig közös:

snappa_1468592405

Persze, jól kell kivitelezni, de ez a szép az online vállalkozásban: ha egy megfelelő rendszer szerint építkezel, akkor kiderülnek azok a mérőszámok, amiket javítanod kell. Több e-mail feliratkozó kell a következő szinthez? Kell egy nagyon olcsó termék, ami e-mail feliratkozóból vásárlót csinál (még ha kis értékű is)? Csak idő kérdése.

A lényeg az, hogy úgy építkezz, hogy kiderüljön, ha az értékesítési folyamat egy része nem optimális, és javítani kell rajta. Ennek a része egy intenzív kérdőívezés például, Google Analytics és e-mail megnyitási arányok figyelése.

Használhatod a Customer Development módszerét:

Nem vicc. Ez tényleg csak próbálkozás kérdése. Mivel alig van költséged, nincs kezdeti befektetés, ezért tényleg CSAKIS ÉS KIZÁRÓLAG az a kérdés, hogy te mennyire tudod menedzselni magad (és a tesztek egy idő után eredményre vezetnek).

4, Kezdj optimalizálni

Kezdj el mindent kodifikálni. Lépésről-lépésre hogyan néz ki egy személyes értékesítési beszélgetés? Magabiztosabbnak is tűnsz, nem is kell improvizálni, ha a leggyakoribb kihívásokra adott megoldások le vannak írva.

Hogy néz ki az operatív, mindennapi működés?

Bár az interjúban nem került szóba, de Tivadarék a Ma Este Színház!-nál mindent összeszedtek egy saját céges wiki-n, hogy legyen egy folyamat minden feladatra.

Így kevesebb agymunkát igényel, és arra tudsz koncentrálni, hogy egyre jobban csinálj mindent. Egyre több részét tudd automatizálni: például eleinte minden egyes levelet te írsz meg, mert ki kell találni, hogy mi tetszik a közönségnek. Aztán már teljesen elképzelhető, hogy összeraksz egy 90 napos automatizmust, ami eladja a termékeid, és neked csak leokéznod kell a rendeléseket (ha nagyon akarod, még azt is lehet automatizálni).

A vicces dolog, hogy a legtöbb ember nem szereti a profitot. Ez a sajnálatos tény. És ezért elengedik magukat, amint bejön egy kis pénz, ahelyett, hogy políroznák a folyamatot. Van ugyanis néhány dolog, amit ha jól csinálsz, akkor átszakad a gát, és azonnal megugrik az üzleti eredmény.

Mik azok a dolgok pontosan?

Hááááááát…

Konklúzió

A jó hír az, hogy amikor már szénné van optimalizálva a vállalkozásod, akkor 2 dolgot csinálhatsz.

1, Elmehetsz Thaiföldre homokszemcsét számolni a tengerparton

2, Segítehetsz másoknak optimalizálni az üzletét (ahogy mondom: a legtöbben nem szeretik a profitot, szóval elkel a segítség)

Én a másodikat választottam (bár év végén Thaiföldre is megyek).

Ez lenne a Gyorsítósáv. Még egy darabig lehet csatlakozni arra, ami könnyen lehet életed nagy kalandja;)

Klikk ide.

 

Scroll to Top