iii. AI social
content
A tartalomkészítés az a terület, ahol a leggyorsabban változtatta meg az AI a feltételeket. Az írott szövegek előállításai ideje és költsége a töredékére csökkent, és a videós és képi tartalom is óriási változáson ment keresztül.
Ha ilyen piacon működsz, akkor nem hagyhatod figyelmen kívül a változásokat, amiket az AI hozott, muszáj gyorsan elsajátítanod az eszközök használatát, és beépíteni a mindennapjaidba.
Ahogy tapasztalni fogod: ezzel nem csak produktívabbá válsz, hanem könnyen lehet, hogy lényegesen jobb eredménye is lesz a munkádnak, ha többet tudsz a kreatív részre koncentrálni!
tipikus feladatok tartalomkészítőknek
Tartalomkészítő mindenki, aki közösségi média felületekre készít posztokat (szöveges, képes vagy videós formátumban).
Ebben az anyagban azt nézzük át, hogy hogyan válhat könnyebbé ezeknek a tartalmaknak az ötletelése, az elkészítése és a közzététele.
–brainstorming
-együttműködések
-tartalom elkészítése
-időzítés/megosztás
-kommentek utánkövetése
Ebben az anyagban példaként egy kozmetikai márka közösségi média menedzserének a feladatait mutatom be a gyakorlati részekben.
ai social media - rövid posztok készítése és menedzselése
A közösségi média felületek kezelése sokaknak jelenthet gondot, ha nincs dedikált ember, aki foglalkozzon vele – az AI segít a többi feladat mellett erre is figyelmet fordítani.
De az AI azoknak is óriási segítség, akik kifejezetten közösségi média fiókok kezelését végzik több kliens számára.
Egy jó eszközre példa a Flick, aminek a segítségével elvégezhető a legtöbb tipikus közösségi menedzsmenttel kapcsolatos feladat:
–tartalom ötletek generálása
-posztok időzítése
-hashtagek keresése
-poszt szövegek megírása
Könnyen lehet, hogy a fentiekre azt mondod, hogy „de ezt ChatGPT-vel is megcsinálhatom!”
Viszont tapasztalni fogod, hogy a Flick AI-a lényegesen jobb, a profikéval megegyező minőségű eredményt ad, ellentétben a ChatGPT-vel, ami egyszerűen nem erre specializálódott.
videók és képek generálása
cikkek, szkriptek írása ai segítségével
Az utóbbi időben az egyik leginkább nyilvánvaló használati formája az AI-nak a szöveges cikkek írása volt.
Újságírók, marketingesek, de még ügyvédek is használják a szövegek készítésére, ebben az anyagban pedig átnézzük, hogy hogyan lehet a kézenfekvő megoldásoknál jobb eredményt produkálni.
Egy sor lehetőség érhető el, valamelyik általánosabb (pl a ChatGPT egyes custom GPT-i), és vannak kifejezetten egy adott célra oktatott AI-ok (pl Jasper AI online marketingeseknek).
A következő feladatokat egészen biztosan el tudod látni a segítségükkel:
–tartalom ötletek generálása
-videó szkript elkészítése
-SEO cikk/hírlevél megírása
-oldal/hirdetésszöveg készítése
Ezeknek az elkészítéséhez ad lehetőséget a Jasper, ami magyar nyelven is tökéletesen működik, és kifejezetten marketing szövegek írására fejlesztett AI-ról van szó.
Fontos kiemelni, hogy sok hasonló szoftver van a piacon (pl: copy.ai), de a Jasper a leginkább egyszerűen használható, és megbízhatóan működik minden feladat megoldására.