iii. AI social
content

A tartalomkészítés az a terület, ahol a leggyorsabban változtatta meg az AI a feltételeket. Az írott szövegek előállításai ideje és költsége a töredékére csökkent, és a videós és képi tartalom is óriási változáson ment keresztül.

Ha ilyen piacon működsz, akkor nem hagyhatod figyelmen kívül a változásokat, amiket az AI hozott, muszáj gyorsan elsajátítanod az eszközök használatát, és beépíteni a mindennapjaidba.

Ahogy tapasztalni fogod: ezzel nem csak produktívabbá válsz, hanem könnyen lehet, hogy lényegesen jobb eredménye is lesz a munkádnak, ha többet tudsz a kreatív részre koncentrálni!

tipikus feladatok tartalomkészítőknek

Tartalomkészítő mindenki, aki közösségi média felületekre készít posztokat (szöveges, képes vagy videós formátumban). 

Ebben az anyagban azt nézzük át, hogy hogyan válhat könnyebbé ezeknek a tartalmaknak az ötletelése, az elkészítése és a közzététele.

brainstorming

-együttműködések

-tartalom elkészítése

-időzítés/megosztás

-kommentek utánkövetése

Ebben az anyagban példaként egy kozmetikai márka közösségi média menedzserének a feladatait mutatom be a gyakorlati részekben.

ai social media - rövid posztok készítése és menedzselése

A közösségi média felületek kezelése sokaknak jelenthet gondot, ha nincs dedikált ember, aki foglalkozzon vele – az AI segít a többi feladat mellett erre is figyelmet fordítani.

De az AI azoknak is óriási segítség, akik kifejezetten közösségi média fiókok kezelését végzik több kliens számára.

Egy jó eszközre példa a Flick, aminek a segítségével elvégezhető a legtöbb tipikus közösségi menedzsmenttel kapcsolatos feladat:

tartalom ötletek generálása
-posztok időzítése
-hashtagek keresése
-poszt szövegek megírása

Könnyen lehet, hogy a fentiekre azt mondod, hogy „de ezt ChatGPT-vel is megcsinálhatom!” 

Viszont tapasztalni fogod, hogy a Flick AI-a lényegesen jobb, a profikéval megegyező minőségű eredményt ad, ellentétben a ChatGPT-vel, ami egyszerűen nem erre specializálódott.

videók és képek generálása

A Midjourney (és a hasonló eszközök) alkalmasak arra, hogy új, egyedi képeket generálhassunk egy választott témában.
 
A Midjourney különösen akkor teljesít jól, ha absztrakt, művészi jellegű illusztrációkat szeretnénk készíteni.
Ha kifejezetten fotorealisztikus képeket akarunk (mint egy stock fotó), akkor érdemes inkább az Adobe Firefly-t használni.
A RunwayML egy elképesztően fejlett platform, aminek a segítségével rövid videókat generálhatsz, amik alkalmasak stock videók helyettesítésére, de már teljes AI filmeket is készítenek a segítségével!
 
Videós tartalomkészítők mellet az egyszerűen videót használó közösségi média menedzserek számára is hasznos, látványos mozgóképek/animációk generálására egy képből.
 
Ez az úgynevezett frame interpolation funkció, ami akár egy Instagram képből is tud videót készíteni.

cikkek, szkriptek írása ai segítségével

Az utóbbi időben az egyik leginkább nyilvánvaló használati formája az AI-nak a szöveges cikkek írása volt. 

Újságírók, marketingesek, de még ügyvédek is használják a szövegek készítésére, ebben az anyagban pedig átnézzük, hogy hogyan lehet a kézenfekvő megoldásoknál jobb eredményt produkálni. 

Egy sor lehetőség érhető el, valamelyik általánosabb (pl a ChatGPT egyes custom GPT-i), és vannak kifejezetten egy adott célra oktatott AI-ok (pl Jasper AI online marketingeseknek).

A következő feladatokat egészen biztosan el tudod látni a segítségükkel:

tartalom ötletek generálása

-videó szkript elkészítése

-SEO cikk/hírlevél megírása

-oldal/hirdetésszöveg készítése

Ezeknek az elkészítéséhez ad lehetőséget a Jasper, ami magyar nyelven is tökéletesen működik, és kifejezetten marketing szövegek írására fejlesztett AI-ról van szó.

Fontos kiemelni, hogy sok hasonló szoftver van a piacon (pl: copy.ai), de a Jasper a leginkább egyszerűen használható, és megbízhatóan működik minden feladat megoldására.