8 azonnal elindítható, masszívan profitábilis vállalkozási ötlet

A vasárnapi webinar után többen megjegyezték, hogy mennyire hasznosnak tartották azt az ötletet, hogy nem az első vállalkozásnak kell a véglegesnek lennie.Mindenki a marketingötletekre koncentrál, de közben nagyon nehéz egy üzlet minden egyes részletét fejben tartani, mindent optimálisra csinálni.

Ezért van az, hogy rengeteg vállalkozásnak ronda a weboldala, és tudják, hogy ronda, mégse javítják ki. Nem marad rá agykapacitás. Vagy tudják, hogy ezerszer jobb e-maileket is küldhetnének, de soha nem koncentráltak rá, hogy kitanulják, hogy ott mi működik, mert végülis így is megvannak.

Ezért javaslom azt, hogy először csinálj valami nagyon egyszerűt.

Ott már átlátod az összefüggéseket, és annál könnyebb lesz nagyban újraépítkezni.

Sokkal jobban jársz, ha 1 év alatt felépítesz egy kisvállalkozást, és utána 2 év alatt egy nagyobbat, mintha 3 év alatt végig egy nagyot építenél. Nyelvtanulással kapcsolatban annak idején találtam egy érdekes tanulságot: azok az emberek, akik 3 hónapig eszperantó nyelven tanultak (ami egy nagyon egyszerű, mesterséges nyelv), és utána tanultak 1 év 9 hónapig spanyolul, jobban beszéltek, mint azok, akik 2 évig spanyolul tanultak.

A vállalkozásépítés, egy készség, amit el kell sajátítani.

És egy olyan készség, ami elsajátítható.

Néha az emberek azért halogatják az indulást, mert nincs egy elég jó ötletük. Ne foglalkozz vele. Csak árulj valamit, amit az emberek meg akarnak vásárolni. Attól, hogy van már egy cipőbolt a városban, az nem jelenti azt, hogy te ne tudnál nagyszerűen megélni cipőárulásból.

Én úgy látom, hogy az a nagyjából 400 e ft/hós nettó bevétel, ami egy kimaxolt KATÁ-s adózásból megmarad az ember kezében (ugye 500 e-(adó+költségek)) teljesen jó arra, hogy remekül megélj, és könnyedén elérhető.

Legyen ez egy cél. Nem kell óriási dolgot építeni, csak valamit, amin keresztül el tudsz adni elég szolgáltatást/terméket/oktatást, hogy ez a szám kijöjjön.

Vagyis:

-nem kell megtöltened termékekkel egy egész webshop-ot (sőt még jobban is megérted a vásárlási folyamatot, ha egy dolog eladására koncentrálsz)

-nem kell bonyolult szerződéseket kötnöd, az egész adminisztáció le tud menni pár nap alatt, olcsóbban, mint gondolnád

-a közhiedelemmel ellentétben rengeteg meghódítatlan terület van Magyarországon is, rengeteg új, profittermelő vállalkozásnak van hely, és a meglévő vállalkozások üzleti folyamatai ezer sebből véreznek

8 ötlet

Az alábbiak mindegyike olyan ötlet, amiért már ma is sokat fizetnek, egyértelmű kereslet van rá, és nagy profitaránnyal bírnak. Egyben pedig mindegyikről úgy gondolom, hogy egy kellően talpraesett valaki  a segítségemmel egy éven belül fel tud rá építeni egy nagyon jövedelmező üzletet.

Kivitelezés:

A kivitelezés lényege, hogy te készen szállítasz valamit. A megrendelő azért fizet, hogy neki ne kelljen foglalkoznia vele, és jobb eredményt kapjon, mintha maga csinálná (vagy azért bíz meg, mert ő már nem akar ezzel szórakozni, jobban megéri neki a saját dolgával foglalkozni, és megfizetni téged). Vagyis kulcsfontosságú az, hogy tudj határidőket tartani, és kommunikálj a klienssel,

Minden bokorban van egy tanácsadó, de aki készen felépíti a dolgokat, és garanciát vállal arra, hogy működni is fog, sokkal kevesebb (persze sok témakörben nem is értelmezhető a kivitelezés, pl: önfejlesztés, fitnessz). A kivitelezés viszont óriási értékkel rendelkezik, ha kellően nagy értékű munkára célzol (pl: egy jó weboldal helyettesít egy üzlethelyiséget, úgyhogy megkérheted az árát, egy jól keresőoptimalizált oldalnak kevesebbet kell hirdetésre költenie).

Webfejlesztés: nem túl eredeti ötlet, de nem is az a lényeg. Sokan fizetnek ki 200-300e ft-os összegeket olyan weboldalért, aminek az összerakását hetek alatt meg lehet tanulni. Ezen kívül külföldiek rendszeresen tesznek fel ajánlatokat olyan szabadúszó oldalakra, mint az UpWork vagy a Freelancer.com . Tudni kell, hogy a külföldiek kifejezetten azt szeretnék, hogy valaki olcsó legyen az ő mércéjükkel, de ne legyen olyan önállótlan, mint a legtöbb indaiai. A magyarok emiatt nagyszerű helyzetben vannak (az “olcsó” attól még könnyen lehet 1000$ feletti összeg).

Innentől kezdve amire koncentrálni kell, az önmagad eladása, a megfelelő kommunikáció, és az igényesség. A legtöbb megrendelőnek semmi iszonyatos tudást igénylőre nincsen szüksége, csak egy szép, működőképes oldalra.

Tartalommarketinges/Copywriter: Ha bármi affinitásod van az íráshoz, ez egy nevetségesen jó lehetőség. Különösen, ha tudsz angolul, mert akkor végtelen anyaggal tudsz dolgozni. A lényeg, hogy a legtöbb vállalkozásnak szüksége van tartalomra a weboldalán (keresőoptimalizálási és oktatási célból), de ez többnyire egy “szükséges rossz” munka, amit vagy rosszul végeznek vagy kiszerveznek.

Ha sokat szoktál írni, akkor neked természetes lehet, hogy tudsz együltő helyben írni 10-20 oldalt, de 100-ból 99 ember ezt elképzelhetetlennek tartja. Szóval igen, ez egy nagy érték. Egy idő után, ha ráérzel az értékesítői szövegek írására, akkor nagyon nagy lehetőségek nyílnak meg, mert 1-2 mondat megváltoztatása óriási eredményeket jelenthet egy cég eladási folyamatában. Szintén, freelancer oldalakon rá tudsz nézni, hogy milyen ilyen jellegű projectek vannak (egy copywriter könnyen megkap 130$-os órabért például).

Médiakészítés/Virtuális Assisztens: Én is, és tudom, hogy mások is vevők lennének egy olyan szolgáltatásra, ahol ők csak feltöltik a nyers médiaanyagot (videó vagy podcast), és valaki elkészíti nekik a vágást, az effekteket, a promócióját (betenni Facebook-csoportokba stb…). Na most ez egy egyszerű dolognak tűnik (és az is), de konkrétan nem találtam erre embert (vagy olyan órabérrel dolgozik, hogy egyszerűen röhejes ilyen feladatra).

Mást mondok: ha te ezt meg tudod csinálni, és tudod készen szállítani a megvágott videót, 2000 ft/órás áron, hogy én csak egy Dropbox-ból letöltsem, akkor írj nekem, mert megvan az első megrendelésed…(és hosszú ideje keresek ilyen embert, jelzem)

Ha ilyen munkából nem lenne elég (mivel egyre több videóblogger van, egyre többen készítenek videós tartalmat, ezért ez nem valószínű), akkor könnyen tudsz úgy üzletet szerezni, hogy virtuális asszisztensként dolgozol valakinek. Ebbe beletartozik elég sok “titkárnői” feladat, de mondjuk úgy, hogy ha nagyon alapvetően tudsz weboldalt és videót kezelni/szerkeszteni-tehát mondjuk WordPressben oldalakat létrehozni, vagy bármivel levágni egy videó elejét/végét, akkor meg tudsz élni belőle).

Persze ez nem “hagyományos” vállalkozás, hanem szabadúszó munka. Viszont, ha megbízható vagy, akkor ajánlani fognak, és teljesen lokációfüggetlenül is tudod intézni a dolgokat. Szerintem ez milliószor jobb, mint egy cégnél papírt gyártani.

E-kereskedelem

Egy remek idézet, amit mostanában hallottam, hogy “a legmegbízhatóbb módja a meggazdagodásnak, hogy a hirdetést profitábilissé tedd”. Vagyis ha 1 ft-ot költesz Facebook-on, az 2 ft profitot hozzon neked. FELEJTSD EL azt, hogy te majd felraksz egy webshop-ot, és várod, hogy jöjjenek a vevők. Ezt rontja el minden idióta.

Szerencsére a funneldesign.io-val pontosan ebben segítek másoknak;).

Alibaba.com: Az Alibaba egy óriási piactér, ahova nem is titkoltan rengeteg cég úgy van regisztrálva, hogy másolatokat árul. Ezen kívül minden elérhető nagyker áron. Azt akarom, hogy egyértelmű legyen, hogy ma igazából NAGYON olcsó mindent előállítani. Az ár nem attól függ, hogy mennyi az előállítás költsége. Egy 100 forint összköltségű pólót simán eladnak a ZARÁ-ban 5000 ft-ért.

Épp ezért, ha te értesz az online eladáshoz, akkor ebből mindig meg fogsz tudni élni. Érdemes olyan termékekre menni, amikről tudod, hogy biztosan van rá igény(!!! az nem elég, hogy Magyarországon nem lehet kapni-lehet nem véletlen!!!): női kiegészítők, snapback sapkák (Azok a rusnya baseball sapkák, ami annyi emberen van. Extra tipp: rendelj be 100 ilyet, és írass rá valami irtózatos nagy suttyóságot, lesz bőven ember, akinek pont azért fog tetszeni. Készítesz rá egy weboldalt, Facebook-on megcélzod az Ak26-ot/Mr Bustát like-olókat, és kész az üzlet.), pólók amiket feliratozhatsz (Extra tipp: van a TIWIB.com, ami vicces tárgyakat gyűjt, közöttük sok a póló, amiknek a feliratát pillanatok alatt “átveheted”, és nem védi szerzői jog, vagy a Teespring.com-ról “inspirálódhatsz”), fogfehérítő készletek (amiket otthon lehet használni, elég komoly “fájdalompont” sok embernek, de fogorvoshoz lusták elmenni, a fogfehérítést pedig drágának tartják).

Shopify.com-on vagy WordPress-el könnyedén összehozható egy weboldal egy nap alatt akár. Eleinte “teszt-üzemmódban” mehet (Tehát fogadsz rendeléseket, de nincs raktárkészleted, csak azt nézed, hogy rendelnének-e a látogatók-akiket Facebook hirdetéssel szerzel)

Táplálékkiegészítők: a “white-labeling” azt jelenti, hogy van valahol egy gyár, ami táplálékkiegészítőket (vagy bármi mást) gyárt, és ha nagyobb tételben rendelsz, akkor azt “márkázzák” neked. Ráraknak egy címkét a dobozra, és kapcsolatban vannak designer cégekkel például. Utána a te dolgod eladni őket, vagy felhasználhatod például a meglévő személyes márkádat a termék promótálására.

Ezt csinálja például a Lifetilt-es srác. Ha kideríted, hogy honnan rendel, akkor már a jövő héten lehet ugyanolyan termék, amire a te címkédet teszik.

Azok, amik BIZTOSAN eladhatóak, a következőek: vitaminok, hajápoló tápkieg nőknek, kopaszodás elleni tápkieg, zsírégetők stb…Na most erősen javaslom, hogy ezeknek nézz utána. Mindegyik fenti problémára van olyan ásványi anyag, vitamin, ami segít benne, és a legtöbb ember a vacak étkezése miatt máshogy nem tudja bevinni azt. Szóval nem azt javaslom, hogy placebót árulj. A white-label cégek ellenőrzött gyárak, amik TÉNYLEG hatásos anyagokat tesznek a termékeikbe. Ez kerül nagyjából 200 forintjukba, azt eladják neked mondjuk 800 ft-ért. Ha ügyes vagy, el tudod adni lényegesen drágábban. Ugyanez a cég gyártja a DM-ben kapható hasonló tápkiegeket is, hidd el.

Információ eladása: Ez is e-kereskedelem, nem pedig tanácsadás (habár a kettő könnyen fűződhet össze). Az információ eladásában az a jó, hogy végtelenül skálázható (nincs anyagköltség, tehát akár 100, akár 1000 embernek adod el, neked ugyanannyi erőforrásodba került), ráadásul információval lehet a legtöbb hatást gyakorolni a vásárlód életére.

Ha megtanítasz neki valami hasznosat, akkor az SOKKAL többet jelent, mint egy új cipő. Ha érdekel, hogy miről vásárolnak az emberek információt, nézz fel udemy.com-ra, ami egy nagy piactere az infónak. Ezért mondom, hogy Magyarországon könnyű elindulni. Bár semmiképpen nem javaslom ezt, de tagadhatatlan, hogy akár annyival is lehetsz szakértő, hogy egy ilyet lefordítasz (amit sokan meg is tesznek amúgy…).  Igazából bármi, amivel kapcsolatban személyes tanácsadást tartanak eladható “dobozos” online tréning formájában (marketing, fitnessz, nyelvoktatás stb…).

Ettől még továbbra is szükséges egy eladási folyamat felépítése. Ne számolj azzal, hogy “ha felépíted, akkor majd jönni fognak”. Az interneten rengeteg infó van, el kell tehát érned, hogy megtartsd a figyelmet az oldaladon.

Tanácsadás/Oktatás

Ebben a részben nem lesz semmi “felvillanyozó, szuperedeti” ötlet. Mivel a legtöbb tanácsadói munka több éves előtapasztalatot igényel, olyan példákat hoztam, ami elképzelhető, hogy már meglévő tudás a számodra (mert korábban eltöltöttél vele már pár évet).

Igazából itt mindig az a kérdés, hogy:

-Megvan-e a tudás?

-El tudod-e adni magad és a szolgáltatásod?

Az első kérdés is megkerülhetetlen: bocs, de az, hogy elvégzel egy 180 órás képzést nem tesz szakértővé. Ezt a témát nem is akarom tovább feszegetni, feltételezem, hogy ha ilyen üzletet csinálsz, akkor tudod a dolgod.

A második kérdés nem azt jelenti, hogy manipulálni kell az embereket, de ha nem teszed elérhetővé magad, ha nem teszed könnyűvé, hogy téged válasszanak, akkor bocs, de nem fognak. Ahogy korábban is említettem: az online eladás egy baromi értékes készség, ami tanulható. Egy bizonyos szint után egyszerűen nem a szakmai tudás fejlesztése jelenti a következő lépcsőfokot, hanem a személyes márka.

Vagy te úgy látod, hogy a nyelvész-professzoroknak megy a legjobban a nyelvoktatási üzletük? Vagy a táplálkozástanból doktorált kutatónak a kajablogja sok forgalmat generál?

Ugyehogyugye…

Nyelvoktatás: Ez az, amit bármikor el tudsz kezdeni, ha tudsz egy nyelvet.

Ha van némi rálátásod arra a folyamatra, hogy hogyan érdemes elmagyarázni az embereknek a dolgokat (amit pár nap kutatással el tudsz sajátítani), akkor már csak egy dologra van szükséged: arra, hogy el tudd adni magad.

Ez mindegyik esetben fontos (kivéve, ha fizikai terméket forgalmazol), és teljességgel tanulható dologról van szó. Mivel sokan próbálkoznak ebből megélni, és sokan nem járnak sikerrel, fontos, hogy kitartó legyél, és legyen egy növekedési szemléleted. Ha van egy összerakott anyagod, akkor nem nehéz még pár embert felvenni, és nyelviskolát alapítani…

Különösen jó ez, ha valami értékes egzotikus nyelvtudásod van (pl: kínai), vagy népszerű kivándorlási célpont nyelvét tudod (mondjuk norvég nyelvoktatásból röhejesen könnyen meg lehetne élni: kinn élő magyaroknak, akik norvég fizetést kapnak, akár Magyarországról is).

A lényeg az, hogy képes legyél könnyíteni az embereknek a nyelvtanulást (tehát legyél kellemes társaság+ügyes tanár, legyen egy jól összeállított anyag), és tudd kihangsúlyozni, hogy ez mennyire értékes karrierkészség. Ezt amúgy mindenki tudja. Csak senki nem látja az azonnali hasznot benne. Mindenki tudja, hogy jó lenne megtanulni angolul, de nem ismernek egy jófej valakit, akinek remekül felépített órái vannak, és követhető lépésekre bontja le a nyelvet, és nem látják a mindennapokban, hogy ez milyen hasznot hajtana nekik.

Személyi edzés: Személyi edzést tartani lehet úgy is, hogy beállsz a konditerembe, és várod, hogy kiutaljanak neked egy vendéget, de az okos módszer, hogy elkezded építeni a személyes márkád a közösségi médián. Sokféle módon lehet értéket adni az embereknek: gyűjthetsz diétás recepteket, feltehetsz videót a saját edzéseidről, és odatehetsz a végére egy calendly.com linket, hogy foglaljanak az emberek egy ingyenes alkalmat személyi edzésre. Nem fognak máshoz menni, ha már megkedveltek közösségi médián.

Ez lehet jóga, kondis edzés, étrend-tanácsadás stb…

Az egészség/fitnessz piac hatalmas. És egyre nagyobb lesz, mert egyre nagyobb társadalmi nyomás nehezedik az emberekre a külsejük miatt (és közben egyre vacakabb és hízlalóbb kajákat árulnak persze). És az emberek költeni akarnak erre. Keresik, hogy kitől vehetnek segítséget ezen a téren.

Konklúzió

Ahogy látod, rengeteg “hagyományos” ötlet van, amikből remekül meg lehet élni.

De egy dolog közös bennük: szükséged van arra, hogy képes legyél profitábilisan hirdetni, és el tudd adni magad és/vagy a terméked online.

Ha ez megvan, akkor gratulálok, mert 100%, hogy amíg világ a világ, meg fogsz tudni élni belőle.

Ha nincs meg, akkor az egész csak “még egy döglődő-vergődő vállalkozás” lesz. Az igazság az, hogy nem kell sokat tenni, hogy folyamatosan növekedni tudj.

Ez egy olyan dolog, amiben én nagyon jó vagyok, és ha gondolkozol azon, hogy első vállalkozást indíts, vagy az alapoktól építsd újra a meglévő vállalkozásod (ami egy erősen javasolt dolog, hogy optimálisabbá tudd tenni a működést), akkor jelentkezz a július 14-ei webinarra, ahol az online eladásról fogok beszélni.

Jelentkezz Most! (Katt ide)

Online Eladás Lifestyle Businesseknek

Időpont: július 14. 19:00-21:00

 

 

Scroll to Top